Porty, logistyka

Duńskie konsorcjum Femern A/S realizujące budowę tunelu między północnymi Niemcami a Danią poinformowało w środę, że spodziewa się opóźnienia w tej wielomiliardowej inwestycji. Oznaczałoby to, że tunel nie zostanie oddany do użytku w 2029 roku.

Powodem opóźnienia są problemy ze specjalistycznym statkiem Ivy, który na Morzu Bałtyckim ma montować tunel. Statek wciąż musi przejść testy i uzyskać odpowiednie zatwierdzenia.

Oddanie do użytku Ivy jest obecnie opóźnione o półtora roku. Otwarcie tunelu w pierwotnym terminie, czyli w 2029 roku, jest zatem uważane przez firmę za bardzo mało prawdopodobne.

Kosztujący ok. 7 mld euro tunel ma połączyć niemiecką wyspę Fehmarn z duńską wyspą Lolland. Projekt o długości 18 km ma stać się najdłuższym na świecie tunelem kolejowo-drogowym. Połączenie to znacznie skróci czas podróży między Hamburgiem a Kopenhagą, krótszy stanie się też dojazd samochodem z Polski do Skandynawii.

1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter