Porty, logistyka

Nadszedł moment, kiedy tak naprawdę rozpoczynamy realizację inwestycji przy Via Carpathia, szlaku o strategicznym znaczeniu dla Europy Środkowo-Wschodniej - powiedziała w poniedziałek premier Beata Szydło. Dodała, że wpisuje się on w szanse, które otwierają się przed regionem.

Szefowa rządu otworzyła w Łańcucie konferencję "10 lat deklaracji łańcuckiej – Via Carpatia dziś, wyzwania na przyszłość". Przypomniała, że odbywa się ona 10 lat po zawarciu z inicjatywy prezydenta Lecha Kaczyńskiego deklaracji łańcuckiej, "porozumienia o budowie szlaku, który miał stać się szansą", łączącego północ i południe Europy.

"Te 10 lat szlaku Via Carpathia od momentu, kiedy deklaracja została podpisana, przygotowana, ten czas nie został zmarnowany. Ale teraz przychodzi ten najważniejszy moment, kiedy rozpoczynamy tak naprawdę realizację tej inwestycji" - mówiła.

Zaznaczyła, że szlak ma "niezwykle strategiczne i ważne znaczenie".

Odniosła się także do sobotniego spotkania w Rydze szefów państw grupy 16+1 (Europy Środkowej i Wschodniej oraz Chin). W tym kontekście określiła szlak Via Carpathia jako szansę dla regionu. "Europa Środkowo-Wschodnia zdaje sobie sprawę z tego, że teraz jest jej czas, to jest czas na to, abyśmy wykorzystali naszą szansę. I właśnie ten szlak wpisuje się doskonale w te szanse, które otwierają się przed naszym regionem" - zauważyła.

Via Carpathia to planowany szlak międzynarodowy, który ma przebiegać z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji. Via Carpathia jest dla polskiego rządu strategiczną inwestycją. Droga ta - w ocenie rządu - przyspieszy rozwój gospodarczy Polski północo-wschodniej i zwiększy bezpieczeństwo kraju. 

kyc/ zab/ amac/ jbr/

+4 Via Carpathia
Racjonalnie myślący gospodarz zadbałby by Via Carpathia kończyła i zaczynała się w Elblągu i Trójmieście a nie w konkurencyjnej wobec portów trójmiasta Kłajpedzie położonej w dodatku we wrogiej wobec Polski małej Republice. Na wrogość wskazują wszystkie działania podejmowane po 1994 r. (data zawarcia traktatu polsko-litewskiego) sprzeczne ze słowami o "partnerstwie strategicznym" i pustymi deklaracjami,
07 listopad 2016 : 17:48 Kowieńczyk | Zgłoś
+1 Ta trasa ma strategiczne znaczenie ale obcych państw
Powinna prowadzić do Polskich portów
07 listopad 2016 : 21:57 Danziger | Zgłoś
+1 Na szkodę Polski
"Strategia" tej drogi polega na działaniu na szkodę Polski i wyprowadzaniu ładunków z naszego kraju do portów Litwy, Łotwy, a także Rumunii czy Grecji. To jest przykład świadomego działania na szkodę państwa i mam nadzieję, że dla winnych skończy się Trybunałem Stanu i wyrokami.
07 listopad 2016 : 22:25 Gryf | Zgłoś
+1 strzał w kolano
Popieranie takiego projektu to strzał w kolano. Po pierwsze sami robimy konkurencję dla polskich portów. Po 2gie proponuję do Włoch albo Turcji. Zaleje nas" morze ciapakow".
07 listopad 2016 : 22:26 el polako | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9286 4.008
EUR 4.2444 4.3302
CHF 4.3379 4.4255
GBP 4.9359 5.0357

Newsletter