Stocznie, Statki

PGZ Stocznia Wojenna zakończyła sukcesem operację transportu bloku dziobowego pierwszej fregaty programu „Miecznik”, przyszłego ORP Wicher. Sekcja została przeholowana ze stoczni CRIST i bezpiecznie umieszczona w Hali Kadłubowej na terenie stoczni w Gdyni.

Jak informuje stocznia, transportowany blok dziobowy o łącznej masie 1084,5 tony, długości 61,95 metra i wysokości 16,28 metra stanowi jeden z kluczowych elementów konstrukcji fregaty. W skład masy wchodzą: konstrukcja kadłuba (810,6 t), urządzenia (39,7 t), ślusarka (27,1 t), wyposażenie fundamentów (8,8 t) oraz podbudowa (198,2 t).

Operację przeprowadzono z wykorzystaniem 60-osiowego zespołu wózków SPMT (Self-Propelled Modular Transporter), co pozwoliło na precyzyjne i bezpieczne przemieszczenie konstrukcji z barki do hali produkcyjnej.

Transport sekcji dziobowej stanowi kolejny istotny etap w procesie scalania kadłuba Wichra. Konstrukcja śródokręcia osiągnęła już wysokość około 16 metrów, a na jej pokładzie zamontowano urządzenia wielkogabarytowe stanowiące wyposażenie siłowni – silniki, przekładnie oraz zespoły prądotwórcze. Równolegle na terenie Stoczni kontynuowane są prace nad sekcjami bloku rufowego.

Zgodnie z harmonogramem, na przełomie roku kadłub zostanie scalony w całość, co umożliwi rozpoczęcie prac wyposażeniowych.

W PGZ Stoczni Wojennej trwają również przygotowania do budowy drugiej fregaty programu – Burzy. Ceremonia położenia stępki zaplanowana jest na 18 grudnia br.

PGZ Stocznia Wojenna realizuje kontrakt na budowę trzech fregat programu „Miecznik”. Jednostki będą stanowić trzon nowoczesnej Marynarki Wojennej RP w zakresie obrony morskiej i zwalczania okrętów podwodnych.

Zdjęcia: PGZ Stocznia Wojenna/materiały prasowe

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter