Offshore

Około 80 pracowników Hydrobudowy, którzy we wtorek, w proteście przeciwko brakowi wypłaty za czerwiec, przerwali prace na budowie gazoportu w Świnoujściu, wróciło do pracy. Polskie LNG poinformowało, że sytuacja jest na bieżąco analizowana i w najbliższym czasie podjęte zostaną działania mające na celu kompleksowe wyjaśnienie tego problemu.

Przypomnijmy, że w tym tygodniu doszło do protestu zatrudnionych przy budowie terminalu LNG pracowników Hydrobudowy. Nie otrzymali bowiem całego przynależnego im wynagrodzenia.

- Zdając sobie sprawę z trudnej sytuacji finansowej, w której znalazła się spółka Hydrobudowa, która jest podwykonawcą Konsorcjum realizującego budowę terminalu LNG w Świnoujściu, a zwłaszcza mając na uwadze dobro pracowników ww. firmy, konsorcjum realizujące projekt podjęło działania mające na celu wygaszenie prac zleconych spółce Hydrobudowa poprzez zaangażowanie innych podwykonawców oraz zatrudnienie pracowników spółki bezpośrednio przez konsorcjum - informuje Polskie LNG.

Jak nas poinformowano: powyższe ustalenia zostały uzgodnione przez konsorcjum z władzami spółki Hydrobudowa. Należy podkreślić, że opisywane działania przyniosły już pierwsze pozytywne skutki i pracownicy spółki wrócili do wykonywania swoich obowiązków.

Hydrobudowa wykonuje w tej chwili budynki zaplecza terminalu. Na budowie w Świnoujściu zatrudnionych jest przez Hydrobudowę ok. 120 osób. Ok. 40 przebywa obecnie na urlopach.

Hydrobudowa Polska jest w stanie upadłości układowej. Firma jest podwykonawcą międzynarodowego konsorcjum budującego terminal, w którego skład wchodzi znajdująca się w upadłości układowej spółka PBG i zagraniczne firmy - Saipem i Techint.

O tym, że termin oddania do użytku budowanego w Świnoujściu terminalu LNG nie jest zagrożony, przekonywał prezes spółki Polskie LNG Rafał Wardziński.

Terminal buduje spółka Polskie LNG SA, którą powołano w 2007 r. do stworzenia instalacji do odbioru skroplonego gazu ziemnego, dostarczanego drogą morską do kraju. W pierwszym etapie działania terminalu ma on odbierać 5 mld m sześc. gazu ziemnego rocznie. W kolejnym możliwe ma być zwiększenie odbioru do 7,5 mld m sześc., co stanowi około 50 proc. obecnego rocznego zapotrzebowania na gaz w Polsce.

Oprócz spółki Polskie LNG, która odpowiada za budowę lądowej części terminalu, w realizację inwestycji zaangażowane są również: Urząd Morski w Szczecinie, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA oraz Operator Gazociągów Przesyłowych Gaz-System SA.

Planowany termin ukończenia terminalu to koniec czerwca 2014 r.

Dariusz Malinowski

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter