Żegluga

DNV GL przyznało firmie Korea Shipbuilding and Offshore Engineering (KSOE) zatwierdzenie co do zasady (approval in principle, AIP) dla pomocniczego systemu napędowego opracowanego w ramach wspólnego projektu badawczego KSOE i SK Shipping. Niedawno odbyła się związana z tym wirtualna uroczystość z udziałem Hyunjoon Shin - kierownika Działu Badań nad Statkami Przyszłości KSOE, Haeyong Son - wiceprezesa SK Shipping oraz Sung Ho Shin - kierownika ds. kluczowych klientów DNV GL Korea.

Pomocniczy wiatrowy układ napędowy dla statków jest wynikiem wspólnego projektu badawczego KSOE, holdingu stoczniowego Hyundai Heavy Industries Group, oraz armatora SK Shipping, mającego na celu opracowanie przyjaznych środowisku rozwiązań napędowych.

Przyspieszamy działania wprowadzające na rynek technologie przyjazne środowisku. System żagli pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o ponad 6%. Obejmiemy przywództwo na rynku statków nowej generacji i będziemy nadal wzmacniać naszą konkurencyjność technologiczną - powiedział Hyunjoon Shin z KSOE.

Konstrukcja żaglopłata ma 20 metrów szerokości, 50 metrów wysokości i jest zainstalowana pionowo po obu stronach pokładu, na wysokości śródokręcia. Żagle obracają się w zależności od kierunku i intensywności wiatru, zapewniając pomocniczy napęd statku. "Skrzydło" można obniżyć do 10 metrów wysokości, co czyni to rozwiązanie elastycznym w przypadku złej pogody lub podczas przepływania pod mostem.

DNV GL podjęło się wykonania AIP poprzez przegląd wstępnych rysunków dotyczących obciążeń projektowych, systemu i komponentów przedłożonych przez KSOE, podczas gdy SK Shipping dostarczyło swoją wiedzę i spostrzeżenia dot. technologii z punktu widzenia armatora.

Napęd wiatrowy dla statków jest efektywnym rozwiązaniem, które pomaga spełnić wymagania IMO dotyczące bardziej ekologicznej żeglugi. DNV GL jest gotowe do świadczenia szerokiego zakresu usług związanych z tego typu projektami - powiedział Vidar Dolonen, DNV GL Regional Manager Korea & Japan.

Nowy system napędowy może być instalowany na wielu typach statków i oczekuje się, że w przyszłości przyczyni się do dalszego zwiększenia efektywności eksploatacji statków.

AIP jest również dużym krokiem w kierunku przyznania statkowi wyposażonemu w taki system nowej, dodatkowej notacji DNV GL - WAPS (Wind Assisted Propulsion System).

Ponadto, DNV GL opracowało ostatnio normę dla certyfikacji systemów napędowych wspomaganych wiatrem w odpowiedzi na zapytania dotyczące niezależnej oceny tych systemów.

AL, rel (DNV GL)

-9 DNV he he he
Jak ktos chce takie cudo to sobie morze zamontowac na pokladzie i zadne DNV nie jest do tego potrzebne.
26 styczeń 2021 : 11:46 stary pesel Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 DNV he he he
Oczywiście że nie jest potrzebne. Przynajmniej do czasu jak statek trzeba ubezpieczyć :P nie wspominając o wydarzeniach generujących zainteresowanie prokuratorów na przykład.
26 styczeń 2021 : 19:35 młodszy pesel Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-5 Tak bywa
Widzialem wiele statkow z bardziej skomplikowanymi urzadzeniami pokladowymi ktore nie byly certyfikowane przez DNV (lub innych) bo wlascicielowi urzadzenia (ani armatorowi od ktorego wynajmowal statek) taki certfikat nie byl do niczego potrzebny.
27 styczeń 2021 : 10:10 stary wyga Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Serio Serio Shrek ?
Możesz podać przykład ?
27 styczeń 2021 : 21:51 shp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 tak to dziala
Jak bys chcial wiedziec to chociazby wyposazenie na statkach sejsmicznych i offshore, Wlasciciele takich systemow maja wywalone na jakies smieszne DNV ktore chcace brac pieniadze za jakies pseudo certyfikaty. Chyba nie masz pojecia czlowieku czym naprawde jest fundacja DNV :-).
28 styczeń 2021 : 09:05 firestarter Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Takie maszty sa czescia napedowa
Co innego urzadzenia robiace jakas prace, a co innego to co moze wplywac na bezpieczenstwo operowania statkiem. Wszystkie instytucje klasyfikacyjne powstaly po to, zeby sprawdzac czy dany statek spelnia wymogi bezpieczenstwa - zaczelo sie od Lloyda - chodzilo o to, ze ubezpieczyciele chcieli wiedziec, czy taki statek jest bezpieczny do wykonywania pracy. Takie maszty, skrzydla, sa tak duzymi elementami konstrukcyjnymi, uzywanymi do napedu statkow ze trudno sobie wyobrazic, zeby instytucje klasyfikacyjne nie mialy tu nic do powiedzenia.
28 styczeń 2021 : 09:50 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 przepisy
To wszystko prawda, tak kiedys bylo, taki Lloyd byl ubezpieczycielem i zeby nie ponosic nadmiernego ryzyka zwiazanego z wyplata odszkodowania zaczal opracowywac przepisy. Ale obecnie co do bezpieczenstwa to statek musi spelniac przepisy bezpieczenstwa danej administracji morskiej (np. NMA) ale takim organem na pewno nie jest DNV.
Co do samych tych skrzydel, rotorow itp to one same sa napedzane kasiorka z dodatcji a nigdy nie maja sluzyc jako glowny naped statku ( co wiadomo od bardzo bardzo dawna) .
28 styczeń 2021 : 12:54 firestarter Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Instytucje klasyfikacyjne zasadniczo nie zmienily swojej roli
Tak wiec DNV wciaz musi dbac o wymogi bezpieczenstwa ze wzgledu na przepisy, np konstrukcyjne. Nie wiem co masz na mysli mowiac o bezpieczenstwie. Zadne tam administracje morskie nie towrza przepisow konstrukcyjnych, wymagan wytrzymalosciowych itd. To robia instytucje klasyfikacyjne jak DNV.
29 styczeń 2021 : 11:58 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 przepisy
W zakresie bezpieczenstwa (czyli tego co zwiazane jest z ludzkim zyciem) przepisy administracjii morskiej moga odwolywac sie do przepisow IK np w zakresie konstrukcji (i tak czesto jest a przepisy IK sa z reguly ogolnodostepne za darmo) ale nie znaczy to, ze musisz korzystac z uslug certyfikacji. Instytucje troche jednak zmienily swoja role bo chca zarabiac na wszystkim i chca certyfikowac wszystko co im wpadnie w rece jak np DNV gasnice czy procedury ISO w firmach.
29 styczeń 2021 : 13:20 firestarter Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Wy sie najpierw jezyka nauczcie a potem artykuly przeklejac
To zdanie to belkot: ""Skrzydło" można obniżyć do 10 metrów wysokości, co czyni je elastycznym w przypadku złej pogody lub podczas przechodzenia pod mostem." Znalazlem oryginal: “The wing can be lowered to 10 meters (33 feet) in height, making it flexible in case of bad weather or when passing under lower obstacles.” To nie skrzydlo bedzie bardziej eleastyczne, tylko rozwiazania na statkach moga byc rozne (flexible solutions) - raz moga dac wyzsze, raz nizsze skrzydla, zaleznie od tego gdzie bedzie plywal taki statek. Czy na Morzu Polnocnym, czy moze oplywac bedzie przyladek Horn, czy moze po Wielkich Jeziorach. Oraz czy pod mostami czy nie. Itd. Tragedia.
26 styczeń 2021 : 12:10 Tlumacz gugiel Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Aha
Te panie poliglota, technik marynistyczny chodzi o to że jest elastyczne w swej długości. Możesz sobie je opuścić do 10 metrów jak idziesz pod mostem i podnieść na 50 na pełnym oceanie. Wyobrażasz sobie
dałnie żeby montować takie skrzydło na stałe, przez co statek nie mógł by iść pod mostem? Tym bardziej że armatorzy statkami rzucają gdzie popadnie.
26 styczeń 2021 : 17:52 Ma Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 No i ok, beda opuszczane, i to czyni je ELASTYCZNYM?
Wrzuc sobie angielskie zdanie do gugla to ci wyjdzie, ze panowie z portalu tez wrzucili, dokladnie tak zrobili - kopiuj wklej angielski do gugla, potem kopiuj wklej polski z gugla do edytora, troche wygladzic tekst i jest artykul. To zdanie to belkot "Skrzydło" można obniżyć do 10 metrów wysokości, co czyni je elastycznym w przypadku złej pogody lub podczas przechodzenia pod mostem" - i tyle. Opuszczenie skrzydla o 10 metrow nijak nie zrobi go elastycznym. Tak naprawde krotsze skrzydlo bedzie jeszcze bardziej sztywne, bo sztywnosc konstrukcji wspornikow zalezy od ich dlugosci (a tak naprawde w takim przypadku od dlugosci do potegi 4). Daunie. Takie ROZWIAZANIE mozna nazwac elastycznym, ale nie "skrzydlo". Angielskie slowo "flexible" mozna tlumaczyc na dziesiatki sposobow.
26 styczeń 2021 : 18:49 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 hmm...
Ty jesteś tragedia, bo przeciętnie inteligentny człowiek powinien się domyślić, że w tym wypadku chodzi o elastyczność rozwiązania, a nie fizyczną elastyczność konstrukcji, czy materiału.
27 styczeń 2021 : 08:19 xyz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Napisali co napisali bo uzywaja tlumacza gugla
Te artykuly sa pisane jezykiem pokretnym wlasnie dlatego, ze nikt ich nie pisze, tylko wrzucaja do tlumacza gugla i wychodzi jak wychodzi. Ludzie nie powinni sie domyslac, niech sie redaktor domysli z tekstu orginalnego i napisze tak jak powinno byc. to jest klasyka tu na portalu, ze jada guglem.
27 styczeń 2021 : 20:19 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter