Stocznie, Statki

Na próby morskie wypłynął 22 bm. Fodnes (B619/4) - czwarty z serii hybrydowych promów pasażersko-samochodowych o napędzie elektrycznym, budowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding. W lutym br. jednostka ma być przekazana norweskiemu armatorowi Norled.

Jak informuje stocznia, próby morskie potrwają kilka dni.

Po powrocie promu, potrzebujemy jeszcze około tygodnia, aby go przygotować i przekazać armatorowi – mówi Piotr Alboszta, kierownik projektu.

Trzy z czterech nowoczesnych promów dwustronnych z napędem bateryjnym pływają już w rejonie norweskich fiordów, obsługując połączenie Festøya – Solavågen oraz Mannheller – Fodnes i - jak dodaje Piotr Alboszta - armator jest bardzo zadowolony z jakości wykonanych prac, a także dotychczasowej współpracy ze stocznią.

Jednostki te zostały zaprojektowane przez biuro LMG Marin, a dokumentację roboczą wykonała Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC) z grupy Remontowa Holding. W ich budowę i wyposażenie zaangażowane są także inne spółki tej grupy, takie jak m.in. Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies.

To kolejny rozdział współpracy pomiędzy stocznią Remontowa Shipbuilding SA i jednym z największych norweskich operatorów promowych. Liczba statków zbudowanych w stoczni we flocie Norleda, po przekazaniu ostatniego promu w lutym br., wzrośnie do dziesięciu.

AL

Fot.: Sławomir Lewandowski, Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL

+8 No cóż....
Z jednej strony mamy wczorajszą debatę sejmowa, która przebiła wszystkie możliwe dna żenady, z drugiej strony bardzo profesjonalną stocznie, europejskiego lidera z którego cała Polska jest dumna.

Dwa światy.
22 styczeń 2021 : 14:58 Rysio Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+26 Dumna Polska
Dobrze, że jest w kraju stocznia, która wciąż buduje i przekazuje statki. Ale z tą dumną całą Polską, to przesada. Większość Polski nie ma zielonego pojęcia co to jest przemysł stoczniowy i nie wie, że w Polsce są w ogóle jakieś stocznie :-)
22 styczeń 2021 : 15:28 sceptyk Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 Jedna stoczni a nie stocznie
Jedna stocznia. I do tego robi statki kapcie, nigdy nie robili zadnych duzych. Ten tu konkretnie, to projekt dostali z biura w Bergen, znaczy od Norwegow. Fajnie, ze jest ta Remontowa, ale tego sie nie da porownac do tego co kiedys w Polsce budowano. Po prostu sie nie da. Zreszta to jest najlepsza definicja poslkiego okretownicta: najwieksza stocznia produkcyjna w Polsce jest stocznia remontowa... Ale fajnie ze jest. Z ta duma calej Polski to bym nie przesadzal. Polacy malo sie interesuja stoczniami.
22 styczeń 2021 : 15:54 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Z rządu jestes?
Trochę pierdo****isz farmazony, jak Gróbarczyk. RSB buduje aktualnue choćby dużo większy prom dla Kanadyjczyków. W ostatnich latach zbudowali kilka chemikaliowców, okrwty wojenne, żaglowiec etc. Budowa duzegi promu to tylko kwestia ludzi do pracy. Zaplecze jest.
22 styczeń 2021 : 17:23 bodo78 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Nie, jestem okretowcem, ktory nie ma co robic w Polsce bo wszystko zaorane
Nie rozsmieszaj mnie czlowieku. RSB buduje kapcie i tylko kapcie. Ten prom w Szczecinie mial miec 220m ,a wypornosc idzie w trzeciej potedze wymiarow liniowych. W Polska na morzu widzialem, ze prom ten mial miec (sam jeden) wypornosc calej polskiej produkcji okretowej, tych wszystkich statkow, kapci. Okrety wojenne to akurat pisiory u nich zamowili. Pan Choren odejdzie na tamten swiat i nie bedzie juz wiecej zaglowcow, ten czlowiek swoje talenty zbudowal w poprzendiej epoce. W tej epoce to masz panie "projektantow" wychowywanych na Psach Pasikowskiego, oni zaglowcow nie potrafia. Przypominam ci panie bodo, ze prom projektowaly spolki prywatne, to twoje "zaplecze" i nic nie zaprojektowaly. Nie ma projektu promu - to co ty chcesz budowac? Bez projektu? Tak to mozesz kajaki budowac.
22 styczeń 2021 : 21:43 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+15 A ty skąd jesteś? Od Tuska?
Jak się nie znasz to się nie wypowiadaj. RSB ma możliwości techniczne do budowy max 120 metrów długości i 20 metrów szerokości. Planowany prom dla PŻB ma mieć 220/30 m czyli jest to nie możliwe aby RSB zbudowała ten prom !!! Z drugiej strony po tym jak super rząd Tuska zamknął stocznie to w Szczecinie i został przerwany cykl budowy statku to zbudowanie tam statku jest praktycznie nie możliwe lub bardzo ciężkie ze względu na brak kadry i zapaść technologiczną. Jeżeli prom miałby naprawdę powstać w Polsce to jedyną firmą która ma możliwości jego budowy jest Crist z Gdyni który ma zaplaczę techniczne oraz odpowiednią kadre.
23 styczeń 2021 : 15:55 XYZ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+20 Ja mam wrazenie, ze na forum wypowiadaja sie albo spawacze albo marynarze
I oni nie rozumieja gdzie jakie statki sie buduje, co to jest caly proces technologiczny budowy statkow, systemy dostaw itd. Szczecin jest kompletnie zaorany. Zeby zbudowac statek i to taki duzy trzeba miec wszystkie kadry, od monterow, spawaczy, elektrykow, automatykow, inzynierow konstrukcji, informatyki (statek trzeba wyposazyc przeciez w rozne systemy), elektrykow, automatykow, czasami chemikow, materialowcow, system dostaw - to bardzo wazne, zeby miec system dostaw, to nie jest proste itd itd - i tu pisiory naprawde wtopily zamawiajac to w Szczecinie. Tam juz nie ma zadnych kompetencji, wszystko sie rozlazlo. Czy Crist by dal rade? Moze by dal, ale musza miec projekt. Trojekt robila StoGda z NEDem i nie zrobili. ale i sam Crist nie robi takich duzych statkow, a i to jeszcze ma byc prom, a nie jakis prosty double ended ferry. Prom z restauracjami, kasynami, sklepami bezclowymi, mnostwem kabin itd itd.
23 styczeń 2021 : 17:33 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-7 Że co?
A ja mam wrażenie że ty jesteś zwykły Marian z pod budki z piwem który statek widział na pocztówce. "Crist nie robi takich duzych statkow" A Beluga i Vidar to co kajaki to były jakieś? Czy może najbardziej skomplikowane statki zbudowane w Polsce i jedne z najbardziej skomplikowanych jakie zbudowano w Europie? Co do samych promów to z prywatnych kontraktów wiem że Crist negocjuję budowę dużego promu dla armatora z Finlandii (tego samego co mały ferry) który ma mieć ponad 200 m długości i być w pełni wykończany w Gdyni.
24 styczeń 2021 : 08:16 XYZ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Żenada
I co z tego że zrobili jak im za to nie zapłacili. A chodzi o 20 milionów Euro. Pisiory z Tuskiem zabierali i zabierają z budżetu żeby dodawać do zagranicznych statków.
24 styczeń 2021 : 18:00 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Co ty bredzisz XYZ?
Beluga to armator a nie statek. Statek nazywal sie bodajze Innovator i do tego byl budowany 8 lat temu, to jest juz prehistoria. To samo Vidar, kolejne takie buduja w Chinach. Wpisz sobie tez w gugla "keppel offshore" i zobacz jakie jack-upy sie buduje w swiecie, nie takie jak te Vidary. Ponadto z tego co gdzies slyszalem Niemcy dali podkladke na te statki, PT. I napewno nei sa to najbardziej skomplikowane statki jakie zbudowano w Europie. Pasazery do dzis budowane w Fincantieri sa duzo bardziej skomplikowane. A budowano w Europie i jeszcze bardziej skomplikowane, jak FPSO, w Turku w Finlandii, choc to juz historia. Ale i polski przemysl to historia. Crist robi gotowy statek raz na kilka lat, wpisz sobie w gugla "stocznia gdynia statki" i poszukaj spisu - wlasnie sobie przejrzalem, w 2002 roku bodaje 16 poteznych statkow - a nie jeden kapec na 7 lat. Pamietaj, ze fundusz MARS ma udzialy w Criscie, czyli panstwo ma udzialy, bo Crist juz dostawal pomoc od panstwa.
24 styczeń 2021 : 21:44 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 SG
Ale najpierw ze Stoczni Gdynia trzeba tych zadłużonych dziadów, co tam koczują bez płacenia na doku, wyp..ić z hukiem. Jeżeli już mamy budować coś w czynie społecznym, to róbmy to w klasycznej wersji czyli dla siebie, a nie dla zagranicznych klientów co nasze orły menadżerskie wprowadziły.
23 styczeń 2021 : 17:39 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Re
Jak się nie znasz to nie zabieraj głosu, RsB jest wstanie wybudować ten prom , na płycie zbudować dwie połówki i połączyć je na doku w Remontowej. Zbyt skomplikowane żebyś to zrozumial
24 styczeń 2021 : 08:48 JanNiezbesny Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 De
Tylko że statków pasażerskich nie można łączyć połówkowo gdybyś nie wiedział....
24 styczeń 2021 : 12:00 XYZ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Farmazon i czuły punkt
Przerost Farmazonu nad treścią. Dostają zlecenia bo chinskie stocznie wymiekają cenowo. "Lider europejski" co robi za 35 - 40 procent tego co zachodnia stocznia. :-) . 180 milionów długu bez związku pandemią. Koronawirus to wręcz zbawienie :-) .
P.S. Na PM jest cenzura. Usunięto mój post gdzie pisałem że to trochę dziwne że w stanie wojennym Janusz i w Solidarności był i dyrektorem w Państwowej firmie i komuna wysyłała do do Afryki na kierownicze stanowisko. Musiał być to czuły punkt. :-) .
22 styczeń 2021 : 20:18 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Porażające
Rozumiem wolność słowa, opinii, itede ale jak czytam niektóre posty to słabo mi się robi. Nikt tak jak Polak nie będzie gardził własnym krajem, przemysłem, stoczniami, czy ludźmi, którzy dokonali czegoś konkretnego, którzy pracują. Nikt tak jak Polak nie będzie srał we własne gniazdo i snuł chorych teorii, byleby tylko deprecjonować wlasne osiągnięcia, nawet skromne. To porażające, że 30 lat po transformacji, wielu naszych Rodaków pozostało na takim poziomie mentalnościowym :-(
23 styczeń 2021 : 11:48 Zniesmaczony Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 To się odsmacz
Następny hunwejbin. Szacunek do kraju to jest dbanie żeby za ciężką pracę ludzie otrzymali wynagrodzenie. Żeby ktoś za to Co zamówił, zapłacił skoro odebrał, a nie wydymal tą "nudną Polskę" jak Belgowie Kongo czy Brytyjczycy Indie. Jak w " Folwarku zwierzęcym" Orwella. Obejrzyjcie sobie film fabularny i animowany na YouTube. 80 lat temu pisane ale zaj...biste :-) .Wszyscy cichociemni Janusze są tam wyjaśnieni :-) .Świnia Napoleon zawsze ma rację i nie można jej krytykować i mieć odrębnego zdania :-) . Możecie sobie obejrzeć jak tam działał mechanizm zarabiania na pracujących zwierzętach przez "wybrane" "najmądrzejsze" świnie :-) .
23 styczeń 2021 : 13:17 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 c.d.
Jak najwięcej pracy za jak najmniej jedzenia. :-) Jedyny sposób na wygranie kontraktu to nie wliczanie jedzenia dla zwierząt. Ważne, że świnia flaszkę taniego Whiskey od cwaniaka dostała. :-) Zniesmaczonym to można być wynikami firm Janusza i Politruków. I wiadomo :-) Jak Państwo w Kormoranach nie dopłaci z kasy podatniku i i ich przyszłych emerytur to wypłata dla czynowców i czynowników społecznych będzie w orderach Janusza. Jak piszą " po owocach " czyli wynikach finansowych ich poznacie. Klasyczne dzieła są dużo mądrzejsze niż nowoczesny, ogłupiający farmazon medialny Januszy i Politruków.
23 styczeń 2021 : 13:18 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 W punkt
Jak mówi przysłowie, Polak potrafi. A w dziedzinie opluwania nie dorówna mu nikt .
23 styczeń 2021 : 15:41 Tymek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-4 c.d.
"nudną Polskę" miało być "bidną Polskę" .
23 styczeń 2021 : 13:21 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 PM
PM to taka świnska propaganda z "Folwarku Zwierzęcego". :-) . Polecam jeszcze raz do przeczytania lub obejrzenia na YouTube wszystkim hunwejbinom :-) .
23 styczeń 2021 : 13:45 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Zrobić ten prom w kooperacji.
Crist kadłub+, Remontowa wyposażenie. Firmy ze Szczecina też by się załapały. Bloki Gdańsk mógłby robić. To, że państwowy przemysł powstanie jak Feniks z popiołów, pozostawił bym już braciom Grimm.
24 styczeń 2021 : 09:57 Boomer Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-4 Stop Oszustom Stop złodziejom Stop Geszefciarzom
Do paki za Doope za długi, póki nie zdążyli spier....lic na Hawaje. Będą wyprowadzać forsę za granicę i nic nie robić i wyśmiewać się że Rząd dał za mało. :-) Janusze-geszefciarze takie gno...je są niestety. Muszą się nieźle Pisiorom opłacać się z naszej kasy że ich nie przymknęli i dotują naszą kasą. Geszefciarz to najgorszy pracownik swojej własnej firmy. Dobrze pracuje tylko dla swojej kieszeni. :-) w Honolulu Bank :-) . Statki budują stoczniowcy, a nie Janusze. Niestety, chłop pańszczyźniany z Polski musi mieć Pana do czczenia, co go będzie w dupę kopał i okradał bo inaczej sobie tego nie wyobraża. I to jest tragedia.
24 styczeń 2021 : 17:53 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 c.d.
Najlepiej zamówić w Chinach. Już pokazali jak projektowali. Inżynierowie finansowi. 12 melonów zginęło i projektu nie ma :-) . Ale kasy też nie ma :-) . Ten prom to byłby drugi MIŚ. Tu wszyscy by myśleli jak okraść podatników, a nie go dobrze wybudować. Jak tacy dobrzy są to czemu do Chin zlecają skoro Janusze dla zagranicznych klientów oferują ceny dużo niższe niż chińskie czy wietnamskie.
24 styczeń 2021 : 17:54 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Najlepsza definicja jak upadl przemysl okretowy w Polsce
Zeby zbudowac jeden statek, potrzebna jest Remontowa, Crist, spolki z Gdanska i Szczecina. Moze jeszcze wciagnijcie w to zaklady Diora, Unimor, Kasprzaka, kopalnie wegla kamiennego, PKP, PKS, Ursusa, fiata, Zelmera oraz wyciagi tatrzanskie.
24 styczeń 2021 : 21:49 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 Rozumiem że...
... wolałabyś nazwę Zjednoczenie Przemysłu Stoczniowego. Ta nazwa jest znacznie bliższa twojemu modelowi rozumowania.
25 styczeń 2021 : 16:39 Boomer Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Jakiego stoczniowego?
Zjednoczenie spolek spawalniczych. Wtedy bedzie sie zgadzac.
25 styczeń 2021 : 18:21 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Bez SBków
Można by spróbować Państwową stocznie, bez Januszy-krętaczy ale bez SBków i ich rodzin. Wtedy to może wypalić. Ale w Polsce to raczej niemożliwe. Pensje w Chinach są już wyższe niż w Polsce, nie mówiąc o Korei Południowej. Rynek daje szansę żeby zająć ich miejsce.
24 styczeń 2021 : 18:04 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 c.d.
No i oczywiście be sprzymierzonych z nimi Solidaruchów.
24 styczeń 2021 : 18:18 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter