Stocznie, Statki

Pierwszego sierpnia 2018 roku stocznia Remontowa Shipbuilding, należąca do grupy kapitałowej Remontowa Holding, podpisała kontrakt na budowę dwóch kolejnych dwustronnych promów z napędem Diesel Electric Hybrid dla armatora Norled (numer budowy B619/3-4).

Promy zostaną zbudowane w oparciu o projekt LMG 120-DEH przygotowany przez biuro LMG Marin i bedą statkami siostrzanymi w stosunku do jednostek B619/1-2, na które kontrakt Remontowa Shipbuilding i Norled podpisały w lipcu br.

Czytaj więcej:

Remontowa Shipbuilding zbuduje kolejne promy o napędzie elektrycznym

Nowo zakontraktowane promy obsługiwać będą połączenie Mannheller-Fodnes i będą nieznacznie zmodyfikowane w porównaniu do jednostek przeznaczonych na połączenie Festøya-Solavågen. Jako, że dystans pomiędzy Mannheller i Fodnes jest krótszy, pojemność baterii zainstalowanych na pokładzie będzie o ok. 20 procent mniejsza. Jednocześnie, jednostki będą certyfikowane do przewozu większej liczby pasażerów z maksimum na poziomie 395 osób. W związku z tym, liczba środków ratunkowych zostanie zwiększona zgodnie z przepisowymi wymaganiami i pojawi się dodatkowa stacja Morskiego Systemu Ewakuacyjnego (MES).

Jednostki B619/3-4 zostaną dostarczone, odpowiednio, w pierwszym i drugim kwartale 2020 roku.

Nowy kontrakt jest kolejnym rozdziałem owocnej współpracy pomiędzy stocznią Remontowa Shipbuilding i firmą Norled. Kiedy wszystkie cztery promy z serii B619 zostaną dostarczone, liczba statków zbudowanych w Remontowa Shipbuilding w flocie Norleda wzrośnie do 10. 

Obecnie portfel produkcyjny stoczni Remontowa Shipbuilding SA liczy łącznie 18 w pełni wyposażonych jednostek pływających, w tym 10 cywilnych (sześć hybrydowych promów pasażersko-samochodowych, dwa statki wielozadaniowe dla Urzędów Morskich, dwa lodołamacze przeciwpowodziowe liniowe) oraz osiem okrętów (dwa niszczyciele min projektu Kormoran II i sześć holowników dla Marynarki Wojennej RP).

GL, rel (Remontowa Shipbuilding)

Więcej o hybrydowych promach na baterie powstających w Polsce, a także o rynku jednostek zasilanych elektrycznością - w najnowszym, sierpniowym numerze miesięcznika POLSKA NA MORZU, już dostępnym w salonach prasowych.

 

+7 nie ma czym się chwalić
Tylko najpierw trzeba zdobyć zaufanie firm kooperacyjnych i zachęcić ich do współpracy. Bo niby kto ma te statki zbudować ? Pracownicy stoczni? Którzy ? Dobre żarty.
03 sierpień 2018 : 10:26 prezes Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+18 Super
Dobrze, że stocznia zdobywa coraz więcej zamówień z rynku komercyjnego. Po latach posuchy powrót na rynek norweski to dobra wiadomość - i dla stoczni i dla kooperacji też, przynajmniej tej, która chce i potrafi pracować. Tak trzymać i róbcie swoje!
03 sierpień 2018 : 23:07 Maxon Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+14 prom
to prawda, że to świetna wiadomość szkoda, że projekt nie jest własny bo przecież polski przemysł okrętowy ma wybitne tradycje na tym polu, zawsze projektowano i budowano u nas znakomite jednostki, ciekawe jest też, że analogiczny temat odnośnie Szczecina i budowy wielkich ropaxow dla krajowych armatorów budzi dużo większe emocje zupełnie jak reforma sadownictwa a tu proszę prom od REMONTOWEJ a w komentarzach cisza :)
03 sierpień 2018 : 23:19 Szczecinianin Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Ropaxy to polityka
Myślę, że temat ropaxów nie budzi już wielkich emocji, ponieważ w te budowy nikt już nie wierzy, poza garstką mocno wierzących. Widać na dłoni, że to tylko temat polityczny, który będzie jeszcze wałkowany wiele lat, nie mówiąc już o budowie, ale żaden prom z tego nie urośnie. A emocji nie ma, bo ile można ględzić w kółko o tym samym? Sądzę, że w Gdańsku wolą się zajmować bardziej realnymi tematami.
04 sierpień 2018 : 09:13 Gdańszczanin Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+15 Prom
Remontowa ma doświadczenie oraz możliwości...To dlaczego do cholery polferies został zmuszony do zlecenia budowy promu na gaz firmie z Szczecina która nic takiego nie budowała. Stało na stoi od roku...A oni chyba nawet projektu nie mają. Ciągle zmienia się organizacja Gryfia A Stocznia szczecińska.
04 sierpień 2018 : 07:58 Maćko88 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1