Stocznie, Statki

Najstarsza jednostka należąca do P&O Ferries, obsługująca połączenia w kanale La Manche, „przeszła na emeryturę” po 25 latach wykonywania operacji pomiędzy francuskim Calais, a angielskim Dover. Pożegnanie odbyło się w niedzielę, 21 października.

Jednostka zakotwiczy teraz w Tilbury, gdzie znajduje się jej siostra, Pride of Dover, wycofana z użytku w grudniu ubiegłego roku.

Obie jednostki zostały wybudowane za kwotę 85 milionów funtów. Były to największe promy operujące na krótkich trasach morskich. Wybudowane w stoczni w Bremerhaven, dla European Ferries (miały operować na trasie Townsend-Thoresen), zostały przejęte w trakcie budowy przez P&O Ferries. Swój dziewiczy rejs Pride of Calais odbyła 4 grudnia 1987 roku.

Wycofanie jednostki było spodziewane, gdyż Spirit of France zostało włączone do floty na początku br. Jednakże Pride of Calais wykonywała operacje w czasie wzmożonego ruchu, w trakcie „babiego lata” (wrzesień i październik) , kiedy to SeaFrance wycofało się z działalności.

Miejsce Pride of Calais zajmie najprawdopodobniej jednostka typu ro-ro, European Seaway, która wróci do obsługi tras w kanale La Manche w tym tygodniu, po wypełnieniu 4-miesięcznej umowy czarterowej z Centrica Renewable Energy, gdzie jednostka pomagała w budowie farmy wiatrowej na Morzu Północnym.

Źródło: Promy24.com

1 1 1 1