Porty, logistyka

Duńska grupa żeglugowo-logistyczna DFDS przejęła największego tureckiego operatora statków towarowych ro-ro U.N. Ro-Ro Anasayfa. Dzięki temu spółka umocni swoją pozycję w stale rosnącym handlu między Unią Europejską a Turcją.

U.N. Ro-Ro Anasayfa obsługuje pięć głównych tras między Turcją a Unią Europejską, łącząc tureckie porty Pendik, Ambarli i Mersin z Triestem i Bari we Włoszech, Toulon we Francji oraz Patras w Grecji. Firma eksploatuje flotę 12 dużych statków typu ro-ro, obsługuje terminale portowe w Pendik, Stambule i Trieście we Włoszech, a we współpracy z operatorami kolejowymi, U. N. Ro-Ro oferuje również transport intermodalny. W firmie zatrudnionych jest 500 pracowników.

Flota tureckiego armatora składa się w dużej części z nowoczesnych statków ro-ro z niemieckiej stoczni Flensburger Schiffbau Gesselschaft (FSG).

W dniu 12 kwietnia doszło do podpisania umowy dotyczącej nabycia 98,8 % udziałów firmy, która będzie współtworzyć dużą sieć transportową DFDS na Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i Kanale La Manche.

- Gospodarka Turcji znajduje się na 18. Miejscu pod względem wielkości, a handel z Unią Europejską jest niezwykle dynamiczny. Od momentu powstania U.N. Ro-Ro w 1994 roku handel morski był uzależniony od transportu drogowego, w którym korki, kontrole graniczne i formalności celne utrudniały przepływ towarów. Obecnie 55% handlu odbywa się drogą morską, a udział ten nadal rośnie – powiedział Niels Smedegaard, dyrektor generalny i prezes DFDS. - U.N. Ro-Ro to firma dochodowa i jesteśmy przekonani, że połączenie sił stworzy nowe możliwości – dodał Smedegaard.

AL, rel (DFDS)

Połączenia żeglugowe DFDS i UN Ro-Ro
Połączenia żeglugowe DFDS i UN Ro-Ro
1 1 1 1

Newsletter