Porty, logistyka

Nowa obrotnica i pogłębienie basenów portowych to obecnie kluczowe elementy rozwoju gdyńskiego portu. Są to inwestycje o wielkim znaczeniu dla całej polskiej gospodarki morskiej. To jednak tylko część zamierzeń przewidzianych do realizacji zgodnie ze strategią rozwoju Portu Gdynia do roku 2030.  

- Pogłębienie basenów portowych związane jest bezpośrednio z unowocześnieniem i przebudową nabrzeży portowych – podkreśla Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. – Mówiąc wprost- poszczególne nabrzeża dosłownie powstaną od nowa. Jednocześnie port bez przerwy będzie obsługiwać  przypływające do poszczególnych terminali statki…

Obecnie jest już gotowy koncepcyjny wariant realizacyjny przebudowy poszczególnych nabrzeży i zostanie ogłoszony przetarg na realizację konkretnych zadań. Podpisano umowę na projekt budowlany dotyczący nabrzeża Włoskiego oraz nabrzeża Słowackiego. Zostały również złożone oferty na wykonanie projektu budowlanego dotyczący nabrzeża Norweskiego- obecnie wybrano wykonawcę i umowa jest w trakcie przygotowywania do podpisu. Oprócz wspomnianych zadań, jakie zostaną wykonane przez ZMPG SA, gdyński Urząd Morski przygotowuje przetarg na projekt związany z pogłębieniem kanału podejściowego. Kolejne nabrzeża przebudowywane w oparciu o fundusze unijne to nabrzeża: Indyjskie i Helskie.

- Podpisaliśmy już umowę na wykonanie projektu budowlanego na  przebudowę nabrzeża Helskiego – dodaje Grzegorz Dyrmo. – Projekt będzie realizowany etapowo w ramach jednej umowy. Prace dotyczyć będą m.in. przebudowy torowiska poddźwigowego z dodatkową szyną i dostosowania nabrzeża do głębokości 15,5 metra wraz z umocnieniem dna. Zostaną wykonane również roboty czerpalne. Przebudujemy także całą nawierzchnię nabrzeża.

Wyniki finansowe ZMPG SA pozwalają z optymizmem patrzeć na kolejne planowane inwestycje.

Systematycznie rosnący wskaźnik EBITDA obrazuje zdolność Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA do generowania środków na inwestycje z podstawowej działalności. Dzięki funduszom unijnym,  dostępności finansowania zewnętrznego oraz dużego zainteresowania portem inwestorów branżowych długofalowy program modernizacji i rozwoju Portu Gdynia ma wyjątkowe szanse powodzenia. Również koncepcja etapowej budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni ma solidne fundamenty.

rel (ZMPG-a SA)

0 Fachowiec
Dyrmo nie ma pojęcia o czym mówi. D_u_p_a nie inżynier
04 lipiec 2018 : 18:40 Janusz0901 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter