Popularni armatorzy wygrywają z państwem
0 | 04 marca 2015
Finnlines i Viking Line triumfują przed sądem. Popularni przewoźnicy promowi spierali się z państwem o nienależnie – ich zdaniem – pobrane opłaty z tytułu korzystania z torów wodnych. ...

Trident Alliance o długiej drodze do egzekwowania dyrektywy siarkowej
0 | 04 marca 2015
Przewoźnicy morscy są daleko od przestrzegania w pełni dyrektywy siarkowej - informuje Roger Strevens, Przewodniczący Trident Alliance, nawiązując do raportu opublikowanego przez Niemiecką Feder...

Dalszy ciąg spadków frachtu oceanicznego
0 | 03 marca 2015
Na żeglugowych liniach morskich Daleki Wschód - porty Morza Północnego (i DCT Gdańsk) miniony tydzień zakończył się znów spadkiem frachtu przewozu towarów w kontenerach.

Stena Superfast X gotowa do wejścia na trasę
0 | 03 marca 2015
Prom Stena Superfast X rozpocznie już wkrótce regularne kursy pomiędzy Holyhead a Dublinem. Statek będzie wykonywał 28 kursów tygodniowo (po 14 w każdą stronę).

Siostrzany statek promu Scandinavia będzie pełnił funkcję hotelu
0 | 03 marca 2015
Popularny prom Toscana, który w przeszłości pływał m.in. w barwach Color Line, będzie w najbliższym czasie spełniał nową funkcję. Jednostka wykorzystana zostanie jako hotel dla pracowników, którz...

Maersk będzie zamawiał kolejne kontenerowce Triple-E
0 | 02 marca 2015
Maersk Line, największe linie kontenerowe na świecie, są gotowe na rozbudowę swojej floty kontenerowców. Rozważana jest możliwość zamówienia 11 statków Triple-E o pojemności 18 000 TEU każdy. Łąc...

Tallink sprzedał dwa promy
1 | 28 lutego 2015
Estoński armator promowy Tallink poinformował o sprzedaży dwóch swoich promów: Regina Baltica oraz Silja Festival.

Gawłowski: Skala awarii na polskich rzekach nie jest duża
0 | 27 lutego 2015
– Zakres prowadzonych prac utrzymaniowych na budowlach hydrotechnicznych, których awarie mają być dowodem niedostatecznej dbałości ze strony RZGW i KZGW, nie zawsze zależy tylko od skali i rozmi...

Realizowanie zadań w wodzie nie jest możliwe sektorowo
0 | 26 lutego 2015
– Pozwolę sobie nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że to resort środowiska odpowiada za zapaść żeglugi. Według mnie przyczyn jest wiele. Był to rodzaj równi pochyłej – ocenia wiceminister środowi...

Maersk Line nie przyspieszy
0 | 27 lutego 2015
Pomimo globalnego spadku cen ropy, a co za tym idzie cen paliw statkowych Maersk nie zamierza rezygnować ze slow staemingu i pływać ze zwiększonymi prędkościami.