Finnlines rozszerza swoje połączenia na Morzu Północnym i dodaje Gdynię do cotygodniowej rotacji. Firma zwiększa tym samym swój zasięg, oferując nowe możliwości wydajnego i zrównoważonego transportu ładunków.
Trasa ta stanowi ekonomiczną i praktyczną alternatywę dla transportu drogowego towarów przewożonych między Polską a Belgią, Francją, Wielką Brytanią, Hiszpanią i Finlandią.
Nasza usługa obejmuje wykorzystanie trzech statków klasy Finneco. Te nowoczesne hybrydowe statki typu ro-ro są dostosowane do przewozu szerokiej gamy ładunków, w tym ładunków ro-ro, drobnicowych, kontenerowych i samochodowych. Są one szczególnie dobrze przystosowane do transportu ładunków specjalnych i ponadgabarytowych, takich jak bardzo szerokie lub ciężkie jednostki transportowane na pokładach otwartych lub naczepach - mówi Blasco Majorana, kierownik linii Finnlines.
Nowe połączenie odzwierciedla nasze nieustanne zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju, innowacji operacyjnych i niezawodnych usług logistycznych w całej Europie. Nieustannie ulepszamy nasze usługi, odpowiadając tym samym na potrzeby klientów i aktywnie poszukujemy nowych możliwości rozwoju. Dzięki naszym nowoczesnym statkom oferujemy również jedną z najbardziej ekologicznych alternatyw transportowych dostępnych na rynku – mówi Merja Kallio-Mannila, dyrektor handlowy Finnlines.
Czytaj także:
Prace koncepcyjne nad serią wspomnianych, innowacyjnych statków klasy Finneco rozpoczęto w 2018 roku z myślą o stworzeniu najbardziej przyjaznych środowisku jednostek, w porównaniu z eksploatowanymi dotąd na Bałtyku. Zamówienie złożono w chińskiej stoczni w maju 2018 roku, a budowę pierwszego rozpoczęto w czerwcu 2020 roku.
Jak twierdzi armator - te „najbardziej zielone ro-ro na świecie” zostały zaprojektowane przez armatora we współpracy z wyspecjalizowaną firmą, Knud E. Hansen z Danii i chińską stocznią China Merchants Jinling Shipyard (Jiangsu).
Finneco zostały wyposażone m.in. przez Wärtsilä w hybrydowy w system napędowy Hybrid Power Conversion, a Corvus Energy dostarczył baterie akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 5 MWh na każdym statku. Na statkach z omawianej serii zastosowano również smarowanie powierzchni kadłuba pęcherzykami powietrza dla zmniejszenia oporu.
Finnlines specjalizuje się w transporcie towarowym i nieustannie umacnia swoją pozycję jako kluczowy dostawca usług morskich między Finlandią a Europą kontynentalną. Dzięki regularnym połączeniom między Finlandią, Polską, Belgią, Hiszpanią i Irlandią oraz płynnej integracji z rozległą siecią Grimaldi, Finnlines zapewnia wydajne i przyjazne dla środowiska rozwiązania logistyczne dla przedsiębiorstw w całej Europie.
AL, rel (Finnlines)