Żegluga

Nie jest zagrożony końcowy termin budowy promu pasażersko-samochodowego przez Morską Stocznię Remontową Gryfia na przełomie 2020 i 2021 r. - poinformowało w środę MGMiŻŚ. Dodano, że nowy prom ma być najnowocześniejszą jednostką pływającą po Morzu Bałtyckim.

W marcu 2017 r. Polska Żegluga Bałtycka SA podpisała kontrakt na budowę promu pasażersko-samochodowego z Morską Stocznią Remontową Gryfia; w czerwcu 2017 r. położono stępkę pod budowę jednostki - wskazano w środowej prezentacji resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Ministerstwo przypomniało, że w 2018 r. zmieniono założenia projektowe promu, tak aby spełniał warunki konkurencyjności na rynku. "Ukończenie projektu techniczno-klasyfikacyjnego to koniec stycznia 2019 r. Mimo modyfikacji projektowych końcowy termin przewidywany na przełomie 2020 i 2021 r. jest niezagrożony" - napisano.

Nowy prom, jak deklaruje MGMiŻŚ, ma pozwolić na podniesienie jakości i standardów oraz bezpieczeństwa morskiego w obsłudze pasażerów oraz samochodów ciężarowych. Oznacza to zwiększenie liczby nowych miejsc pracy dla załóg pływających - podano.

Nowy prom, jak podkreślono, będzie najnowocześniejszą jednostką pływającą na wodach Morza Bałtyckiego. "Pozwoli na zwiększenie ilości rejsów na linii Polska-Skandynawia, co będzie odpowiedzią na dynamiczny wzrost przewozów pasażerskich i ładunkowych" - napisano.

autor: Marcin Musiał, Magdalena Jarco

Komentarze   

+21 Kłamstwo
Jak można tak bezczelnie, w żywe oczy, kłamać?
05 grudzień 2018 : 13:37 SSN Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+14 Kalendarz
A stocznia kierowana przez namiestników namaszczonych przez KC PiS to aby dotrwa do realizacji tego wiekopomnego pomnika głupoty i pustych propagandowych obietnic, czy bardziej rynkowo zdechnie pod ciężarem długów i beznadziejnego zarządzania w tzw. międzyczasie?
05 grudzień 2018 : 17:38 Zgred z PLR Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+14 to się nie uda
Rynkowo nie zdechnie, bo nie pozwoli KC, dociągnie do wyborów a potem się wyciszy.. Obstawiam że żadnego promu nie zbudują, ba żadnego statku od początku do końca nie wyprodukują, dopóty ich główny politruk to kompletny analfabeta menadżerski a struktury kierownicze obsadzone bandą wiernych czekistów i czerwonoarmiejców strzelających w obrazy.. jednym słowem cyrk.
05 grudzień 2018 : 19:57 Mir Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Czy
Z tego całego bałaganu jaki zrobiły rządy Marsjan za poprzedniego rządu ja bym chciał się dowiedzieć kto jest aktualnym wlascielem terenów jakie mars zabrał obydwu stoczniom
Czy spółka st³ jest wlascielem czy tylko dzierżawca terenu na jakim stoi ich fabryka , kto jest wlascielem dla reszty terenów Gryfii za dzierżawę których stocznia musi płacić pieniądze których nie zarabia. A na koniec kto jest właścicielem terenów w Świnoujściu a tu już chodzi o ponad 22 h gruntu co przy cenach jakie są w mieście za M2 daje duże pieniądze
Czy właśnie różnica pomiędzy ceną po jakiej przejęto a wartością aktualną jest głównym aktywem Marsjan? Albo nowego wlasciela !
07 grudzień 2018 : 14:10 Filip z konopi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś

Źródło: