W ubiegły piątek u wybrzeży Bretanii kontenerowiec Svendborg Maersk zgubił wg. wstępnych kalkulacji armatora od 200 do 300 kontenerów.
Statek znajdował się w rejsie z Rotterdamu do Colombo (Sri Lanka), kiedy to 10 metrowe fale oraz wiatr osiągający prędkość do 46 m/s doprowadziły do "gubienia" kontenerów i uszkodzenia kontenerowca.
Kapitan niezwłocznie poinformował o wypadku francuskie władze, a także informował o niebezpieczeństwie dryfujących kontenerów przepływające przez ten akwen statki.
Armator skierował kontenerowiec Svendborg Maersk do Malagi, gdzie w poniedziałek 17.02 dokonano częściowego rozładowania uszkodzonych kontenerów oraz napraw niezbędnych do kontunuowania rejsu.
Ostatecznie okazało się, że do morza wpadło aż 520 kontenerów, z których 85% było pustych, na szczęscie ani jeden z zagubionych kontenerów nie zawierał materiałów niebezpiecznych.
Za: [link usunięty]
Zdjęcie towarzyszące artykułowi przedstawia jeden ze statków Triple-E a nie "Svendborg Maersk".
Pod zdjęciem nie widzę podpisu Svendborg Maersk.....więc w czym problem. Tekst jest o kontenerach i Maersku i na zdjęciu takowe widzisz. Jak masz zdjęcie statku Svendborg Maersk z uszkodzonymi kontenerami, to podeślij je do Portalu - z pewnością je wkleją.
Jest istotną różnicą jeśli statek, w sztormie, dostał awarii napędu lub steru i dlatego zaczął gubić ładunek albo jeśli spadające kontenery uszkodziły co nieco na statku.
"Kontenery latają po pokładzie" w sztormie jedynie na filmach z Hollywood. Od 1998 (wypadek "APL China" na Pacyfiku) do teraz średnio, 300-400 kontenerów rocznie było gubionych przez statki na skutek sztormowej pogody.
Na załączonym do artykułu zdjęciu przedstawione jest takie ujęcie kontenerowca typu "EEE", że nie każdy domyśli się że jest to w ogóle zdjęcie statku, niestety.
Najnowsze zdjęcia "Svendborg Maersk" można oglądać np pod adresem:
[link usunięty]
Pozdrawiam.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.