Żegluga

W listopadzie 2013 r. światowe przewozy towarów w kontenerach w eksporcie sięgały 10,4 mln TEU, co oznacza spadek o 4,7 proc. w porównaniu do października, a wzrost o prawie 5,5 proc. do listopada 2012 r. Był to zatem najlepszy wynik, osiągnięty w tym miesiącu od dwóch lat, stwierdza Container Trades Statistics, analizująca ten rynek.

Z tego powodu zakłada on, że istnieje szansa na utrzymanie tendencji bardziej zrównoważonego popytu i podaży przewozów morskich towarów w kontenerach.

Jak zwykle, na wynikach najbardziej zaciążył popyt na rynku azjatyckim (włącznie z wewnątrzkontynentalnym transportem), bowiem ma on ponad połowę udziału w globalnych przewozach tego frachtu. W listopadzie z Azji wywieziono prawie 5,8 mln TEU, o 6,2 proc. więcej r/r. Był to zarazem siódmy z rzędu miesiąc wzrostu.

Wystąpiło dość duże kontynentalne zróżnicowanie popytu na fracht. Najbardziej zwiększyły się przewozy towarów z Azji do Australii i Oceanii, a nieco mniej do Europy, niemal nie zmieniły się do Ameryki Północnej, podczas gdy na Bliski Wschód, do Ameryki Południowej i Afryki - zmalały, stwierdza CTS.

Eksport towarów w kontenerach z Ameryki Północnej przekroczył 1,23 mln TEU, czyli był większy o 7,1 proc. r/r, piąty miesiąc z rzędu. Najbardziej zwiększył się ich transport do Azji i Europy. W przeciwnym kierunku, do Ameryki Północnej trafiło 1,74 mln TEU towarów w kontenerach, o 2 proc. więcej. 

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Newsletter