Stocznie, Statki

W niedzielę, 22 stycznia, stocznię Crist SA opuścił kolejny prom hybrydowy, o numerze budowy P 317, zbudowany dla fińskiego operatora promowego Suomen Lauttaliikenne Oy (FinFerries). Formalne przekazanie armatorowi miało miejsce w piątek, 20 stycznia.

Zespół holowniczy (z holownikiem Varma - nr IMO; GT 447; uciąg na palu 30 T) może dotrzeć do Turku w Finlandii 26-27 stycznia.

Prom został zaprojektowany przez norweskie biuro projektowo-konsultingowe LMG Marin i polskie - StoGda Ship Design & Engineering Sp z.o.o.

Dwustronny prom drogowy o roboczej nazwie L-317 będzie operował na trasie Nagu-Korpoo w Finlandii.

Będzie zasilany przy użyciu akumulatorów ładowanych z lądu, których ładowanie trwa tylko kilka minut. Statek mierzy 70,2 m długości, 13,9 m szerokości i ma zanurzenie 2,5 m. Będzie mógł zmieścić do 52 aut osobowych lub kombinację naczep, pojazdów ciężarowych, autokarów i samochodów, a także do 200 osób.

Prom przystosowany jest do obsługi tylko przez 1 osobę, jednak - jak podaje stocznia - na jego konkretnej trasie na pokładzie będzie 2 członków załogi.

To trzecia hybrydowa jednostka, jaką FinFerries zamówił w gdyńskiej stoczni Crist. Pierwszą z nich była 96-metrowa Elektra (nr IMO 9806328; GT 1275, nośność 542 t) z 2017 roku, jak podaje stocznia - pierwszy hybrydowy prom w Unii Europejskiej i drugi na świecie. Druga, Altera, przekazana została w czerwcu minionego roku.

rel (Crist SA, FinFerries); PBS (PortalMorski.pl)

Prom hybrydowy L-317 - wyholowanie do Finlandii
Prom hybrydowy L-317 - wyholowanie do Finlandii
Prom hybrydowy L-317 - wyholowanie do Finlandii
Prom hybrydowy L-317 - wodowanie
Prom hybrydowy L-317 - wyholowanie do FinlandiiProm hybrydowy L-317 - wyholowanie do FinlandiiProm hybrydowy L-317 - wyholowanie do FinlandiiProm hybrydowy L-317 - wodowanie

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter