Stocznie, Statki

Grupa stoczniowa Damen zdobyła kontrakt na dostawę dwóch holowników RSD 2513 dla portu w Antwerpii. Jednostki są częścią serii holowników Damen Next Generation, budowanych z wykorzystaniem najnowszych technologii w zakresie bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju, wydajności i niezawodności – czytamy w komunikacie stoczni.

Zarówno Damen, jak i port w Antwerpii stawiają na zrównoważony rozwój i innowacje. Holownik projektu RSD (Reversed Stern Drive) Tug 2513, zaprezentowany już w 2018 r., może pochwalić się ekologicznymi referencjami, jest oszczędny pod względem zużycia paliwa i z systemem napędowym gotowym do adaptacji do spełniania wymogów IMO Tier III.

Damen oferuje wiele opcji dla swoich statków; w ten sposób jest w stanie dostarczyć jednostki dostosowane do indywidualnych wymagań swoich klientów.

Inwestując w ekologię, chcemy dawać dobry przykład - powiedziała Celine Audenaerdt, kierownik techniczny Portu w Antwerpii. - Systematycznie zastępujemy nasze holowniki nowoczesnymi typami, bardziej przyjaznymi dla środowiska. Zakup tych dwóch jednostek Damena wpisuje się w te ramy. Nowe holowniki mają bardziej paliwooszczędne silniki i bardziej wydajny napęd, co znacznie zmniejsza zużycie paliwa.

Charakterystyka podstawowa holownika projektu RSD Tug 2513: długość całkowita - 24,73 m, szerokość całkowita - 13,13 m, wysokość boczna - 4,95 m, zanurzenie na rufie - 5,50 m, wyporność - 525 t, uciąg na palu - do 75,3 T, prędkość eksploatacyjna (przy swobodnym pływaniu) - do 13 węzłów, łączna moc napędu głównego - 4480 kW (6008 KM), średnica śruby napędowej w każdym z dwóch pędników azymutalnych - 2700 mm.

AL, PBS, rel (Damen Shipyards Group)

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6434 3.717
EUR 4.2267 4.3121
CHF 4.4994 4.5902
GBP 4.9592 5.0594