Stocznie, Statki

Trwa odbiór nowego statku dla Urzędu Morskiego w Gdyni - . To jednostka przeznaczona do obsługi oznakowania nawigacyjnego na wodach Zalewu Wiślanego. Jej portem stacjonowania będzie Elbląg, ale do wtorku, 10 września można ją zobaczyć przy Nabrzeżu Prezydenta w pobliżu Skweru Kościuszki w Gdyni.

Hydrograf 17 przypłynął do Gdyni wieczorem 28 sierpnia b.r. z Finlandii. Został wyprodukowany na zamówienie Urzędu w fińskiej stoczni Tyovene OY i sfinansowany w 85 % przy udziale funduszy unijnych w ramach projektu „Wymiana taboru pływającego Urzędu Morskiego w Gdyni” (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020).

Zastąpi on obecnie pracującego, ponad 60-letniego Hydrografa 7 i dzięki większej powierzchni pokładu oraz mocniejszemu dźwigowi umożliwi sprawną obsługę oznakowania nawigacyjnego, którego ilość i jakość w związku z budową drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, ulegnie wkrótce radykalnemu zwiększeniu.

Całkowity koszt budowy jednostki to 18 327 000 zł.

Podstawowe parametry statku:

Długość całkowita: 24 m
Szerokość konstrukcyjna. 6,2
Zanurzenie maksymalne: 1,4 m
Napęd: silnik wysokoprężny Caterpillar 500kW
Prędkość maksymalna: 12,0 węzłów
Dźwig – Melcal FL30T4 (750 kg przy wysięgu 12 m)
Zasięg przy prędkości ekonomicznej wyniesie minimum 600 Mm, a autonomiczność żeglugi – 5 dni dla 6 osób.

Statek odpowiada wymaganiom Towarzystwa Klasyfikacyjnego Polskiego Rejestru Statków i posiada klasę PRS: * mKM III [1] Lm2.

rel (Urząd Morski w Gdyni)

+11 Nowa Jednostka z Finlandii.
A dlaczego budowa Jednostki nie była zlecona w Polsce? Stoczni nie mamy, czy brak wyszkolonej Kadry?
05 wrzesień 2019 : 10:44 Marek Pacholec | Zgłoś
-2 hydrograf
obecnej władzy Remontowa S.A. bardzo się nie podoba.
05 wrzesień 2019 : 18:36 marek 111 | Zgłoś
+3 niestety
widocznie stocznie w Polsce dają mniejsze łapówki....
06 wrzesień 2019 : 06:20 xxx | Zgłoś
0 Jum
Do przetargu mogą startować różne firmy z różnych krajów
06 wrzesień 2019 : 14:42 K | Zgłoś
+6 Statek urzędu morskiego
szkoda że jednostka nie była budowana w Polsce. To dowodzi że daleko jeszcze do odnowy przemysłu stoczniowego. Nie ma u nas stoczni produkcyjnych można było zlecic dla gdańskiej remontowki ale nie uczyniono tego.
05 wrzesień 2019 : 12:06 Keshet | Zgłoś
+13 Rem
Wlasnie w rsb trwa budowa dwoch statkow dla um w gdyni z czego jeden niedawno zostal zwodowany
05 wrzesień 2019 : 12:22 Endi | Zgłoś
+8 Mozna w polsce
DAMEN w Kozlu
05 wrzesień 2019 : 12:38 Stary kolejarz | Zgłoś
+4 Za granicą
Zlecili za granicą bo chcą statku spawanego a nie klejonego taśma.
05 wrzesień 2019 : 12:41 SSN | Zgłoś
0 A co temu misiowi jedno oko???
Czemu takie krzywe nadburcie na dziobie. My w Szczecinie lepsze robimy.
05 wrzesień 2019 : 13:03 Henryk D. K1 | Zgłoś
+6 Dlaczego?
Właśnie dlaczego nie zaczynamy odbudowy naszego przemysłu stoczniowego od takich małych statków. Idealne rozwiązanie - polski armator zleca zadanie, polska Gryfia wykonuje - ucząc się przy okazji budowy na małych jednostkach. Nawet jak by były spóźnienia czy fuszerki, to "nasz" armator powinien to politycznie przełknąć i nie robić z tego wielkiego hallo ...
A nie od razu porywają się na budowę ogromnego promu, którego nigdy nie zbudują, a ile kasy już zmarnowano, nie wyciągając z tego żadnych wniosków i nie ucząc się na błędach.
Władzo! Słabo to wygląda !!!
06 wrzesień 2019 : 12:19 Pytajnik | Zgłoś
0 plpl
Wszystkie jednostki pływające dla polskich służb i wojska ( z wyjątkiem okrętów podwodnych) powinny być budowane w Polsce i wtedy byłby rozwój, odbudowa przemysłu stoczniowego a pieniądze zasilałyby naszą gospodarkę do tego nowe miejsca pracy.
14 wrzesień 2019 : 00:17 odbudowapzemysłu | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter