Porty, logistyka

Z powodu zerwania iiny przytrzymującej odcinek tunelu, który miał został zatopiony na dnie rzeki Scheur w Rotterdamie w centralnej Holandii, budowa konstrukcji została tymczasowo przerwana - poinformowała w weekend agencja transportu i gospodarki wodnej Rijkswaterstaat (RWS).

Tunel Maasdelta ma być częścią nowej autostrady A24, która jest budowana w celu połączenia dwóch istniejących dróg szybkiego ruchu A20 w Vlaardingen i A15 w Rozenburgu i ma powstać na dnie rzeki Scheur (przedłużenie Nieuwe Waterweg), będącej odnogą delty Renu i Mozy.

Tunel położony jest między Maassluis (gdzie znajduje się przeprawa promowa do Rozeburga) i Botlek na ruchliwej drodze wodnej łączącej "stary", wewnętrzny port Rotterdam z Europortem i ujściem Nieuwe Waterweg do morza. 

Podczas próby położenia odcinka tunelu doszło do zerwania liny, która go podtrzymywała, zatapialna sekcja tunelu przemisćiła się i uderzyła w tymczasowe nabrzeże i w konsekwencji prace musiały zostać wstrzymane. "Konsorcjum budowlane BAAK wraz z Rijkswaterstaat podjęło decyzję o przerwaniu operacji zatapiania" - głosi komunikat RWS przekazany mediom.

Kilka miesięcy temu udało się zainstalować pierwszy odcinek tunelu. Według planów Rijkswaterstaat pierwsze samochody miały przejechać przez tunel w 2024 r. Obecnie nie wiadomo jednak, czy ten termin zostanie dotrzymany. "W najbliższych dniach zostanie ustalone, jak i kiedy operacja będzie kontynuowana" - czytamy w informacji prasowej RWS.

Z Amsterdamu Andrzej Pawluszek 

Fot.: RWS; zdjęcia lotnicze:  Google Maps / opracowanie: PBS

Miejsce budowy tunelu
Położenie Maasdeltatunnel
Miejsce budowy tuneluPołożenie Maasdeltatunnel

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0609 4.1429
EUR 4.3167 4.4039
CHF 4.4468 4.5366
GBP 5.0564 5.1586

Newsletter