Porty, logistyka

DCT Gdańsk, największy i najszybciej rozwijający się kompleks kontenerowy w rejonie Morza Bałtyckiego ma nową nazwę - Baltic Hub i nową identyfikację graficzną, a więc przede wszystkim nowe logo. Operator terminalu ogłosił zmianę nazwy, która ma wyraźniej odzwierciedlać ambicje funkcjonowania na rynku jako regionalny bałtycki hub kontenerowy, gdzie zbiegają się połączenia morskie i śródlądowe. Po zakończeniu budowy trzeciego nabrzeża głębokowodnego stanie się jednym z największych hubów kontenerowych w Europie.

Od momentu uruchomienia kompleksu, 15 lat temu, jego operator zanotował imponujący wzrost, zaczynając od jednego nabrzeża głębokowodnego i zdolności przeładunkowej, sięgającej 500 000 TEU (20-stopowych kontenerów), aby w 2021 roku stać się prawdziwym hubem na Bałtyku z dwoma głębokowodnymi nabrzeżami, które obsłużyły w ciągu roku ponad 2,09 mln TEU. W tej chwili Baltic Hub dysponuje nabrzeżami o łącznej długości 1 300 metrów, 14 suwnicami typu STS (ship-to-shore) oraz roczną przepustowością 2,7 mln TEU.

Ponadto Baltic Hub stał się bramą transportową dla Europy Środkowo-Wschodniej z usługami, obejmującymi rynki śródlądowe, takimi jak Czechy, Słowacja, Węgry i Niemcy. To rezultat systematycznych, realizowanych na przestrzeni lat inwestycji, które w najbliższej przyszłości podniosą zdolność przeładunkową Baltic Hub na kolei z obecnych 750 000 do ponad miliona TEU.

Trzecie głębokowodne nabrzeże

Hub terminalowy wciąż się rozwija. Baltic Hub wkrótce rozpocznie budowę trzeciego terminalu (nabrzeża) głębokowodnego znanego jako T3. Dzięki tej inwestycji Baltic Hub stanie się jednym z największym kompleksów terminali kontenerowych w Europie, zdolnym do obsługi kontenerowców nowej generacji, przypływających na Bałtyk. Uruchomienie dodatkowego nabrzeża oznacza dalsze wspieranie gospodarki Polski, krajów Europy Środkowo-Wschodniej i bałtyckich, ich międzynarodowych rynków handlowych oraz znaczące wzbogacenie oferty usługowej, dostępnej dla klientów Baltic Hub i impuls do pozyskania nowych usług i sojuszy żeglugowych.

W ramach budowy T3, która zostanie zakończona do 2025 roku, powstanie głębokowodne nabrzeże o długości 717m, głębokości 17,5m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym.

Dyrektor Generalny Baltic Hub Charles Baker podzielił się tajemnicą sukcesu firmy.

To efekt doskonałego położenia naszego hubu, z dobrym dostępem do morza i brakiem ograniczeń pływowych, ale także doskonałych możliwości operacyjnych oraz wsparcia i inwestycji w infrastrukturę ze strony polskiego rządu.

15 rocznica

Baltic Hub ogłosił nową nazwę swoim pracownikom w październiku 2022 roku, w dwa tygodnie po zorganizowaniu wydarzenia z okazji 15 urodzin. Od momentu powstania terminal dokonał kilku imponujących osiągnięć: obsłużył ponad 15 milionów TEU, 700 statków, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata, 6 000 pociągów i 600 000 ciężarówek rocznie.

Baltic Hub jest również posiadaczem wielu imponujących rekordów: w 2019 roku jako pierwszy terminal na Morzu Bałtyckim obsłużył ponad 2 miliony TEU w jednym roku, a w lipcu 2021 roku pobił swój rekord TEU obsłużonych w jednym zawinięciu statku - 20 207 TEU. W listopadzie tego samego roku BH pobił również swój rekord, obsługując siedemdziesiąt statków w ciągu miesiąca.

Jesteśmy niezwykle dumni z naszego terminalu i dajemy też jasno do zrozumienia, że dzisiejszy Baltic Hub nie istniałby bez ciężkiej pracy i zaangażowania wszystkich naszych pracowników, a także wiary w nas i lojalności wobec nas wszystkich interesariuszy, klientów, kredytodawców, dostawców i społeczności lokalnych w ciągu tych 15 lat - powiedział Charles Baker.

rel (Baltic Hub)

collage: PBS 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter