Porty, logistyka

Niedawno do Egiptu dotarła partia 16 350 t cukru w workach z Polski. Zamieszczony w mediach społecznościowych producenta i eksportera cukru ciekawy, nagrany z niecodziennej perspektywy materiał video, pokazuje drogę worka cukru z tego ładunku od magazynu do wnętrza ładowni statku obsługiwanego w Terminalu Cukrowym, należącym do Krajowej Spółki Cukrowej SA.

Statek z filmu przebywał w Gdańsku od 26 listopada, aż do 15 grudnia. Załadunek trwał tak długo prawdopodobnie ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe. Co oczywiste - cukier jest ładunkiem wrażliwym na wilgoć. Ładownie statku muszą być zamykane na czas opadów deszczu, śniegu z deszczem czy obfitych opadów śniegu.

Widoczny na filmie opublikowanym w mediach społecznościowych spółki "Polski Cukier" statek z polskim cukrem w workach wypełniających ładownie udał się Egiptu, gdzie w dniach od 3 do 13 stycznia dokonano rozładunku słodkiego towaru.

Statek - masowiec udźwigowiony Sebat (nr IMO 9151383; GT 11 194; nośność 18 315 t) - należy do tureckiego armatora Kopuzlar Denizcilik ve Nakliyat Ticaret Ltd Sti, a armatorem zarządzającym i operatorem masowca jest Rana Denizcilik Nakliyat Sanayi ve Ticaret Ltd Sti również z Turcji.

Spółka "Polski Cukier" (KSC SA) podkreśla, że "dzięki przemyślanym inwestycjom, takim jak budowa Terminalu Cukrowego w Gdańsku wraz z załadowarką statkową, można śmiało powiedzieć, że KSC SA należy do europejskiej czołówki podmiotów zajmujących się wysyłką cukru".

Faktycznie nowoczesny, dobrze wyposażony eksportowy terminal cukrowy był chyba strzałem w dziesiątkę. Widać to, choćby po znaczącym ruchu statków obsługiwanych przez terminal. Terminal daje możliwość załadunku cukru na statki luzem, ale także ekspediowania towaru w kontenerach i konfekcjonowania - w worki lub tzw. big-bagi.

PBS; rel (KSC "Polski Cukier")

Fot., video: KSC "Polski Cukier"

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.4915 4.5823
EUR 4.6362 4.7298
CHF 4.7704 4.8668
GBP 5.4911 5.6021

Newsletter