Offshore

Karpowership podpisuje porozumienie o współpracy energetycznej z Ukrainą w celu złagodzenia kryzysu energetycznego. Dokument ma na celu przyspieszenie dostarczenia nawet do 500 MW energii elektrycznej poprzez pływające elektrownie Powership. Mołdawia i Rumunia to dwie najbardziej prawdopodobne lokalizacje jednostek, które zasilą ukraińską sieć energetyczną.

Turecka spółka Karpowership podpisała porozumienie z państwowym dostawcą JSC Energy Company of Ukraine (ECU) w sprawie zacieśnienia współpracy w zakresie dostaw elektryczności i przyspieszenia wykorzystania pływających elektrowni do złagodzenia kryzysu energetycznego w Ukrainie.

Spółka Karpowership, która - jak podaje w oficjalnym komunikacie - zapewnia "niezawodne i elastyczne pływające rozwiązania energetyczne w 13 krajach oraz ECU". Nabywca, sprzedawca i dostawca zasobów energetycznych będą pracować wspólnie z organizacjami krajowymi i międzynarodowymi w celu przygotowania i sfinansowania wdrożenia 500 MW mocy, co wystarczy do zasilenia przeszło 1 miliona gospodarstw domowych.

Więcej o koncepcji biznesowej Karpoweship we wcześniejszym materiale:

Wśród rozważanych opcji są pływające elektrownie, znane jako Powership, które mogłyby zakotwiczyć u wybrzeży Mołdawii i Rumunii przekazując stamtąd energię do ukraińskiej sieci poprzez linie przesyłowe. Spółki Karpowership i ECU będą prowadzić rozmowy z władzami Mołdawii i Rumunii w celu oceny wykonalności tych przedsięwzięć.

"Karpowership z przyjemnością nawiązuje współpracę z ECU w celu złagodzenia kryzysu energetycznego w Ukrainie" - powiedział Zeynep Harezi, dyrektor handlowy Karpowership. "Elektrownie pływające Powership są szybkim, niezawodnym i elastycznym rozwiązaniem dla występujących w Ukrainie niedoborów energii. Jesteśmy gotowi wspierać Ukrainę w uzyskaniu niezbędnych mocy wytwórczych w jak najkrótszym czasie".

Obie strony uzgodniły, że będą odbywać regularne spotkania w celu wspólnego przygotowania i wdrożenia projektu i współpracy w zakresie zabezpieczenia niezbędnych pozwoleń i zgód do współpracy w tym zakresie z podmiotami zewnętrznymi, w tym organizacjami międzynarodowymi.

"System energetyczny Ukrainy poważnie ucierpiał z powodu 12 ogromnych ataków sił rosyjskich, które spowodowały zniszczenie infrastruktury energetycznej i przerwy w dostawach prądu. Gdy nadal trwa wojna, budowanie nowych elektrowni w celu odzyskania utraconej lub obniżonej zdolności produkcyjnej jest niewykonalne, musimy więc przyjrzeć się innowacyjnym rozwiązaniom obecnego kryzysu" - powiedział dyrektor generalny ECU Witalij Butenko. "Technologia Karpowership pozwala na szybkie wdrożenie nowych mocy wytwórczych i przesyłanie energii do ukraińskiej sieci. Sądzimy, że może to przynieść rewolucję w zakresie rozwiązania ukraińskiego kryzysu energetycznego w czasie, gdy nasza infrastruktura jest atakowana przez Rosjan" - dodał Butenko.

Spółka Karpowership prowadzi już działalność w Afryce, Nowej Kaledonii i Brazylii i jest w trakcie rozmów z przedstawicielami kilku europejskich krajów w związku z dostawą nawet 2 GW energii elektrycznej za pośrednictwem statków Powership, które pomogą złagodzić kryzys energetyczny w regionie.

Flota Karpowership obejmuje 36 pływających elektrowni Powership, które można podłączyć bezpośrednio do sieci energetycznej danego kraju z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury w czasie krótszym niż 30 dni.

Oparte są one na przebudowywanych, odpowiednio adaptowanych i wyposażanych statkach różnych typów lub dużych barko-pontonach. Dwie z tych elektrowni - na bazie statków typu ro-lo ze Stoczni Gdynia.

Elektrownie pływające Powership są tańsze, szybsze i bardziej elastyczne niż elektrownie lądowe i pozostawiają minimalny ślad ekologiczny po ich wycofaniu z eksploatacji. Wystarczy je odłączyć i przenieść tam, gdzie są najbardziej potrzebne - czytamy w oficjalnym komunikacie firmy.

Jednostki spółki Karpowership mogą korzystać z wielu paliw, pracując na skroplonym gazie ziemnym, niskosiarkowym oleju napędowym lub biodeslu.

Ponieważ pływające elektrownie Powership są dostarczane z kompletem niezbędnej infrastruktury, nie są one uciążliwe dla lokalnych społeczności na wybrzeżu.

rel (Karpowership); PBS (PortalMorski.pl

 

Dyrektor d/s handlowych Karpowership, Zeynep Harezi i prezes zarządu ECU Vitaly Butenko podpisują Memorandum of Understanding.
Dyrektor d/s handlowych Karpowership, Zeynep Harezi i prezes zarządu ECU Vitaly Butenko podpisują Memorandum of Understanding.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter