- Nie jesteście zatem ot, kolejnym stowarzyszeniem. Wiele pracy przed wami i nie będzie łatwo, ale życzę, żeby o WISTA Polska było głośno.
- Bardzo dziękuję. Mamy bardzo dobry kontakt z organizacją Vital Voices. Oni też pomagają kobietom wychodzić z zaułków. Również z portalem Pracuj w logistyce pl. Na ostatnim zorganizowanym przez portal spotkaniu było 250 kobiet. Na kolejnym będę mówiła o networkingu, czyli jak to jest między paniami w WISTA oraz o moich w tym temacie doświadczeniach. Mam przekonanie, że powinnam odwdzięczyć się organizacji za to chociażby, że mnie w trudnych chwilach wspierała. Kiedy PŻM przeniósł zarządzanie zbiornikowcami do siedziby w Szczecinie, pozostałam bez pracy. Żaląc się telefonicznie koleżance z Danii, usłyszałam jak wielkie możliwości są na wyciągnięcie ręki. Dzisiaj opowiadam to wszystkim, którzy nie chcą uwierzyć w siebie. Jej słowa były bardzo proste: Don't be stupid! I dalej: Przecież na PŻM-ie świat nie stoi, ty bierz się za robotę. I podpowiedziała, że mogę robić to i to, i to... To był kop do przodu. Zostałam w Gdańsku i rozkręciłam swoją działalność. Stanęłam na nogi.
- A pomysł, że to będzie DOWA skąd?
- Nazwa od imienia i nazwiska. A pomysł? Jeszcze kiedy pracowałam w PŻM miałam kontakty z modelarzami, zawsze też mnie interesowało majsterkowanie, a jeszcze bardziej piękne modele statków. Chciałam pozostać blisko spraw morskich. Wykorzystałam właściwy moment, tworząc niszową firmę. Muszę też wspomnieć, że niebagatelne wsparcie miałam od męża i syna. Teraz rozpoczęłam 15 rok działalności. Dzięki tej pracy mam kontakt ze stoczniami, z armatorami, jestem w środowisku.
- Powiedzmy zatem na koniec – kogo chcecie w organizacji?
- Zapraszamy przede wszystkim kobiety na stanowiskach kierowniczych. Z Trójmiasta, Szczecina, ale i z całego wybrzeża, a może i z głębi Polski. Żeby spotykać się raz na 2-3 miesiące i porozmawiać o istotnych dla nas sprawach. Liczymy też na młode dziewczyny, nawet studentki, jeszcze nie na stanowiskach, ale mocno zaangażowane w swoje środowisko. Mogłyby być członkami wspierającymi, organizować logistykę na przykład. Powoli, powoli, mam nadzieję będziemy miały przekrój wszystkich zawodów.
- Będziemy się krytycznie, ale i życzliwie przyglądać.
Ilona Miluszewska
Wanda Dobrowolska-Parfieńczyk
Pochodzi z Ostrowca Świętokrzyskiego. Skończyła handel zagraniczny na Wydziale Transportu Uniwersytetu Gdańskiego . Po studiach odbywała staż w zarządzie portu w Goeteborgu. Po powrocie do kraju rozpoczęła pracę w Polskiej Żegludze Morskiej i przepracowała tam 24 lata na stanowiskach od operatora po managera eksploatacji zbiornikowców. Od 15 lat prowadzi własną firmę Dowa Shipping, która zajmuje się produkcją modeli statków różnego rodzaju i ich dystrybucją na cały świat.
WISTA
Women's International Shipping & Trading Association istnieje od 1974 r. Oficjalnie zarejestrowana w 2004 r. z 350 członkiniami z całego świata. Wśród członkiń są panie reprezentujące różne zawody związane z gospodarką morską - brokerki okrętowe, ubezpieczeniowe, spedytorki, managerki logistyki, trenerki, negocjatorki, kapitanowie...
- «« Poprzedni artykuł
- Następny artykuł
