Nowy statek serwisowy (SOV) napędzany metanolem wypłynął z tureckiej stoczni Cemre Shipyard kierunku Danii, gdzie zostanie przekazany duńskiemu operatorowi statków morskich Esvagt, specjalizującego się w usługach dla sektora morskiej energetyki wiatrowej oraz dla przemysłu naftowego i gazowego.
Hybrydowy statek SOV, który nie ma jeszcze oficjalnej nazwy. Jednsotka jest wyposażona w akumulator i technologię dwupaliwową, które pomagają zmniejszyć emisję CO2. Metanol wykorzystywany do napędzania statku będzie wytwarzany ze źródeł odnawialnych, takich jak wiatr i węgiel biogeniczny.
Mierzący 93 metry długości statek może pomieścić do 124 osób załogi i jest wyposażony w pomost z kompensacją ruchu, który zapewnia bezpieczne przemieszczanie się do i z morskich turbin wiatrowych. Statek posiada również pokład dla helikopterów.
Po dostawie najnowszy statek SOV firmy Esvagt będzie wspierał działalność duńskiej firmy Ørsted zajmującej się energią odnawialną w morskiej farmie wiatrowej Hornsea Two położonej u wybrzeży Yorkshire na Morzu Północnym w Wielkiej Brytanii.
Projekt statku został opracowany przez norweską firmę projektową HAV Design we współpracy z ESVAGT, a statek będzie trzecim projektem „pod klucz” realizowanym przez Cemre dla Esvagt.
LEW (Źródło: Cemre Shipyard/Esvagt)
