Pacific International Lines (PIL) oficjalnie nadało nazwę czwartemu statkowi z serii kontenerowców z napędem dwupaliwowym LNG, zbudowanych przez chińską stocznię Yangzijiang Shipbuilding.
Oprócz zasilania LNG, Kota Orkid może być napędzany niskoemisyjnym biometanem i jest wyposażony w silnik WinGD XDF z inteligentnym sterowaniem poprzez recykling spalin, co pozwala znacznie ograniczyć emisję metanu, poinformował PIL.
Statek jest również wyposażony w zbiorniki paliwa przystosowane do amoniaku.
Podobnie jak jego poprzednik Kota Odyssey, Kota Orkid ma pojemność 8200 TEU i będzie obsługiwany na trasie PIL w południowo-zachodniej Afryce, łącząc Chiny, Singapur, Ghanę, Togo, Nigerię i Wybrzeże Kości Słoniowej poprzez bezpośrednie cotygodniowe połączenie.
Kota Orkid jest ósmym statkiem PIL napędzanym LNG, który został dotychczas dostarczony przez chińską stocznię. Liczba ta obejmuje również cztery statki o pojemności 14 000 TEU, które zostały przekazane na początku 2024 roku.
Firma zamówiła kolejne 12 statków z napędem dwupaliwowym LNG, w tym pięć statków o pojemności 13 000 TEU i siedem statków o pojemności 9000 TEU, których dostawy są planowane w najbliższych latach.
Statki te będą częścią długoterminowego planu PIL mającego na celu optymalizację sieci i odnowienie floty w celu zwiększenia wydajności operacyjnej i zrównoważonego rozwoju.
Pacific International Lines to singapurska, jedna z największych na świecie linii żeglugowych specjalizujących się w transporcie kontenerowym. Firma została założona w 1967 roku i obsługuje ponad 500 lokalizacji, z silnym naciskiem na trasy łączące Azję, Afrykę, Bliski Wschód, Amerykę Łacińską i Oceanię. PIL zajmuje się transportem różnorodnych ładunków, w tym kontenerowych, a także ponadgabarytowych i specjalistycznych.
LEW (Źródło: PIL)
