Stocznie, Statki

W chińskiej stoczni Dalian Shipbuilding Industry Company (DSIC) odbyło się dziś przekazanie do eksploatacji nowego jeziorowca mv Polsteam Wełtyń, ósmego i ostatniego statku z tej serii.

To wyjątkowy moment, ale to nie koniec naszej wspólnej drogi! W przyszłym roku armator odbierze jeszcze cztery jednostki z przystosowaniem „methanol ready” – informuje Polsteam.

Podczas dzisiejszej uroczystości odbył się także chrzest statku, jego Matką Chrzestną została Pani Małgorzata Orłowska, od lat związana z Unity Line.

Pierwszy rejs mv Polsteam Wełtyń odbędzie pod dowództwem kapitana Sergiusza Zingera – jednostka popłynie do Nantong, gdzie załaduje nawozy, a następnie skieruje się w długi rejs do Meksyku, poinformowano.

Podobnie jak poprzednie jeziorowce statek nosi nazwę jednego z polskich jezior. Tym razem jest to Wełtyń – jezioro położone jezioro położone wśród wzgórz morenowych w rozległej rynnie polodowcowej, w zachodniej części Pobrzeża Szczecińskiego na Równinie Wełtyńskiej, na południe od wsi Wełtyń.

Fot. PŻM

W 2024 roku weszły do eksploatacji zbudowane w Chinach: m/s Polsteam Dąbie oraz m/s Polsteam Koprowo. PŻM odebrał też m/s Polsteam Pile, m/s Polsteam Okra (w styczniu br.), Polsteam Łebsko (w lutym br.) oraz Polsteam Rudno (w marcu br.) oraz Polsteam Ińsko (w lipicu br.).

Polska Żegluga Morska sprawuje zarząd nad ponad 50 statkami o łącznej nośności ponad 2 mln ton (DWT). Są to masowce w grupach: HANDYSIZE (od DWT 30 000 ton do 39 000 ton) oraz KAMSARMAX (od DWT 80 000 do 82 000 ton). Poza masowcami Grupa PŻM zarządza promami poprzez spółkę Unity Line.

Polsteam Wełtyń będzie pływał pod banderą Portugalii (Madera), co jest częścią strategii armatora zwiększania udziału floty zarejestrowanej pod banderami Unii Europejskiej.

LEW (Źródło: PŻM)

 

 

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter