Zwodowany 25 lipca br. kadłub statku o numerze budowy 490 opuścił dzisiaj gdańską stocznię Karstensen Shipyard Poland i z pomocą holownika En Avant 20 płynie w kierunku duńskiego Skagen, gdzie będą kontynuowane prace wyposażeniowe.
Budowa jednostki dla szkockiego armatora Lunar Fishing Company Limited z Peterhead rozpoczęła się w czerwcu 2024 roku.
Zakres montażu w Karstensen Shipyard Poland obejmował m.in. montaż silnika głównego, silników pomocniczych, przekładni napędu głównego, trzech sterów strumieniowych; prądnicy, maszynki sterowej wraz z płetwą steru, wału napędowego ze śrubą oraz RSW unity i zbiorników vacuum.
Gotowy statek zostanie przekazany armatorowi na przełomie 2025/2026. Jednostka otrzymała nazwę Pathway.
Przedstawiciele Karstensen Shipyard Poland zapowiedzieli, że w przyszłym tygodniu rozpocznie się palenie blach na kolejny statek dla tego armatora, o numerze budowy 500.
Karstensen Shipyard Poland (spółka-córka Karstensens Skibsværft A/S ze Skagen) powstała w lipcu 2018 roku, w Gdyni, gdzie początkowo prowadziła działalność na dzierżawionych obiektach stoczniowych w gdyńskim porcie. Stocznia specjalizuje się w budowie częściowo wyposażonych trawlerów rybackich.
LEW, Fot. Sławomir Lewandowski / PortalMorski.pl
