Stocznie, Statki

MSR Gryfia dokonała przeholowania doku pływającego z zakładu w Świnoujściu do Szczecina.

W ramach przyjętego w 2020 roku przez Morską Stocznię Remontową "Gryfia" SA Planu Modernizacji stoczni zakładającego, między innymi koncentrację produkcji w jednej lokalizacji, w dniu 11 maja 2021 roku odbyła się operacja przeholunku doku MSR-2 (szerzej znajego jako dok nr 7) ze Świnoujścia do Szczecina.

Ten największy z doków w zakładzie w Świnoujściu jest obecnie najmniejszym z użytkowanych doków w zakładzie w Szczecinie.

Dok został posadowiony w Basenie Brdowskim w bezpośrednim sąsiedztwie doku nr 3 nad odtworzoną specjalnie w tym celu głębią dokową. Po uzyskaniu niezbędnych zgód i pomiarów w dniu 21 maja odbyło się pierwsze komercyjne dokowanie. Jednostka Sardius armatora holenderskiego zainaugurowała użytkowanie doku w jego nowej lokalizacji.

rel (MSR Gryfia)

Fot.: MSR Gryfia

Dok z zamkniętej MSR Gryfia w Świnoujściu przeniesiony do Szczecina
Dok z zamkniętej MSR Gryfia w Świnoujściu przeniesiony do Szczecina
Dok z zamkniętej MSR Gryfia w Świnoujściu przeniesiony do SzczecinaDok z zamkniętej MSR Gryfia w Świnoujściu przeniesiony do Szczecina
+24 Kradzież
Relokacja? Piękna nowomowa, w Świnoujściu nie mówi się o tym inaczej jak tylko kradzież. Świnoujście Szczecinowi i obecnej władzy tego zniszczenia naszej stoczni nigdy nie zapomni.
28 maj 2021 : 08:09 Gryf | Zgłoś
+5 MSR
Wspomnieć należy, że świnoujska stocznia swoimi osiągnięciami i zyskami z produkcji grubościennych elementów ze stopów aluminium i stali nierdzewnych dla morskiego górnictwa, kłuła w oczy polityków ze Szczecina. Także w dziedzinie remontów dokowych było całkiem dobrze na tyle, że na początku XXI wieku MSR dwukrotnie miała możliwość zakupu używanego dużego doku pływającego. Niestety decyzję blokował Szczecin tłumacząc, że duże doki są w SSR Gryfia a konkurencja jest niewskazana.
Szczecińscy politycy, naukowcy i eksperci od zawsze bronili się przed "niezdrową" konkurencją (tak ją oficjalnie nazywano) ze strony Świnoujścia, co było szczególnie widoczne w trakcie dyskusji dotyczącej samodzielności świnoujskiego portu (1996-2002), czy też gdy decydowano o lokalizacji terminala kontenerowego na 150 tys. TEU . W 2004 po podpisaniu porozumienia o linii promowej do Kłajpedy agitowano za budową terminala promowego w Szczecinie. Tylko w tym przypadku zwyciężył rozsądek.
30 maj 2021 : 06:43 Andy | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter