Stocznie, Statki

W piątek, 2 kwietnia br., odbyło się wodowanie jednostki Nerpa, budowanej przez Morską Stocznię Remontową Gryfia S.A.

Jest to kolejna jednostka budowana w ramach projektu „Budowa lodołamaczy dla RZGW Gdańsk”, dofinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020r., na zlecenie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. MSR Gryfia realizuje dla zamawiającego budowę łącznie czterech jednostek: trzech lodołamaczy liniowych i jednego czołowego, które będą pracowały na odcinku od zapory we Włocławku do ujścia rzeki Wisły.

Pierwsze dwie jednostki, lodołamacz czołowy Puma i pierwszy lodołamacz liniowy Narwal, zostały przekazane zamawiającemu do odbioru we wrześniu i październiku 2020 r. W lutym bieżącego roku oba lodołamacze brały udział w patrolowaniu toru wodnego Wisły w trakcie tegorocznej akcji lodowej.

Zwodowana Nerpa to lodołamacz liniowy służący do rozszerzania rynny w lodzie wyłamanej przez lodołamacze czołowe a także jej wyłamywanie w obszarze niedostępnym dla większych lodołamaczy czołowych, może pływać w zwartej krze lub śryżu, aby zapobiegać ich zatrzymywaniu się i powstawaniu zatorów.

Jednostka jest wyposażona w sprzęt umożliwiający pełnienie także funkcji holownika, jak również ratowniczej, pożarowej i hydrograficznej. Napęd lodołamacza stanowi silnik główny napędzający śrubę stałą. Na wodowanie oczekuje ostatnia - czwarta jednostka - Manat. Lodołamacze budowane są pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków  S.A.

rel (MSR Gryfia)

+10 Pudrowanie syfa
Kiedy wodowanie promu ? Nie słyszałem żeby umowa została rozwiązana. PŻB poniesie potężne straty i może skończyć przez tą bandę jak stocznia w Świnoujściu. Kary umowne dla PŻB wynoszą chyba tyle co cały prom. Kiedy będzie zakończony remont Lublina ? Pier...lą się już ta patologia z małym okrecikiem z 5 rok i końca nie widać. Poszło już z 60 mln . Czy prokuratura dalej prowadzi śledztwo w sprawie DN podejrzanego Artura T. , Który zlecił opinie prawną za MILION złotych. :-) . Co z tymi wyprowadzonymi 50 mln baksow o których tyle Prezes mówił w mediach. Do prokuratury zgłasza na kitowłosego czy się doklepali ? Czy płacą za dzierżawę terenów i budynków na których koczują ? No i najważniejsze pytanie. Kiedy w końcu ostateczna likwidacja tej szkodliwej patologii, utrzymywanej z budżetu jak jakieś przedszkole dla upośledzonych dzieci. To pudrowanie syfa :-) .
03 kwiecień 2021 : 07:24 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Prom mają budować okrętowcy a nie rząd
A w Szczecinie nie ma już nic, promu się w Szczecinie NIE DA ZBUDOWAĆ. Tam są takie błazny jak pan Rafał Z. który na cały świat wrzeszczy, ze okrętowcy w Szczecinie zamiast spawać kadłub kleją go na papier. ten człowiek nie ma zielonego pojęcia jaka jest nośność spoin a jaka papieru... Polska rechocze ale to nie Niemcy mają budować ten prom, ale Polacy, to do nich należy to zadanie....
03 kwiecień 2021 : 09:53 Sredaizd Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Pisał prawdę
Rafał napisał tylko prawdę. Skoro był gotowy do wodowania to czemu był poklejony szarą taśmą???????
18 kwiecień 2021 : 11:22 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Jakie emocje!
PŻB niech sprzeda swoją stępkę, która ze względu na rok budowy zyskała na wartości. A były prezes niech się tłumaczy, dlaczego nie chciał budowy promu. O remont Lublina proszę pytać zleceniodawcę, który rozszerzy zakres. prac. Widać, że istnienie Gryfii strasznie boli. Skończyły się interesy firemki na M.
03 kwiecień 2021 : 10:26 Inssjder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 Jakby co to ja kibicuje Gryfii oraz wszystkim innym polskim stoczniom
Im ich więcej tym bardziej mnie to cieszy. Niech sobie będą prywatne, pastwowe - ale niech będą, nich Polacy mają własne know how a nie tylko na szparagi do Niemca. Gryfia jednak to stocznia remontowa i nijak się nie ma do starej Szczecińskiej, to są dwa różne światy. Więc myślę, że promu nie da się zbudować w Szczecinie, co w zasadzie jest już udowodnione, ile to ma trwać? Statków 200 metrowych w Polsce się już nie buduje. A prom to dość skomplikowany statek.
03 kwiecień 2021 : 10:56 Sredaizd Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 takie czasy
Buduje się w PL najbardziej zaawansowane promy na świecie, choćby ten dla Kanadyjskiego Armatora, czy też dla Norwegów. Nie wiem skąd wniosek, że 200m jest poza zasięgiem naszych stoczni. Prawda jest taka, że wszędzie są układy i kto wie, czy nie było wtedy, podczas przetargu takiej samej sytuacji jak obecnie z Nautą, która chciała przepchnąć projekt na Ratownika. Niestety nikt nikogo za rączkę nie złapał.
03 kwiecień 2021 : 14:04 Misiek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 Ty jestes naprawde misiek
"Najbardziej zaawansowane promy na świecie"? Co ty bredzisz? zarówno te dla Kanadyjczyków jak i Norwegów to są tzw "double ended ferries" czyli takie promiki co pływają tam i nazad jak po sznurku. Zamiast mostu taki promik z pokładem na samochody i stołówką gdzie można kupić sobie kawę i parówkę. Promy to buduje w Europie Fincantieri, czy CdA - PROMY a nie kapciuszki. Norweskie promy z Remontowej są tak naprawde projektami norweskiego biura z Bergen, więc nie polskie. Do tego Norwedzy nawet nie wiedzą, że w Polsce robi się najbardziej zaawansowane. W ciagu zeszłego i tego roku w Norwegii i dla Norwegii buduje się 60 promów elektrycznych, a z tego TYLKO 4 robi Remontowa. 56 robi ktoś inny. Ta wasza propaganda jest porażająca. Serio. Najbardziej zaawansowane promy na świecie. Szok. TVP to oaza obiektywizmu przy takich hasłach.

tu.no/artikler/el-boom-i-ferge-norge-over-60-nye-e l-ferger-er-under-bygging/490695
03 kwiecień 2021 : 17:26 Sredaizd Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Zrobiłem obrazek, żeby porównać
"Najbardziej zaawansowane promy na świecie" z Remontowej z "jakimś tam promikiem z Francji, z CdA" - wybrałem pierwszy z brzegu MSC Europa World, 333 m dlugości i porównałem z tym promikiem z Remontowej dla Norwegów, Festøya. 114m. Prosze bardzo.

ibb.co/w70BjMM
03 kwiecień 2021 : 18:32 Sredaizd Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 I tak i nie
Remontowa Shipbuilding buduje promy do 120 m długości. Dłuższych nie robi bo nie ma odpowiedniej infrastruktury. Miała strategie ustawiona na budowę statków małych i średniej wielkości. A promy dla BC Ferries na LNG są projektu rmdc. Do projektowania tych statków wykorzystała doświadczenie z budowy promów dla Norwegii.
03 kwiecień 2021 : 19:30 Lulek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Remontowa to przede wszystkim stocznia remontowa
Przejeli Polnocna i tym samym przejeli byla stocznie budów nowych. Bez wielkiej obrazy, ale z kumplem ostatnio rozmawialiśmy, właśnie o Remontowej. Jak kończyliśmy studia, to w zasadzie NIKT nie chciał iść pracowac do Remontowej, bo co to była za stocznia? Remonty? W Gdyni była wspaniała stocznia produkcyjna, druga w Szczecinie. robili super statki, wielka maszyna kilku tysięcy ludzi. Oczywiście mało wtedy rozumieliśmy, ale to, że Remontowa jest takim super holdingiem dziś, to samo w sobie jest najlepszą oznaką upadku przemysłu w Polsce. I fajnie, że robią jakieś kapcie, niech sobie robią razy 50. Jak sam piszesz nauczyli się czegoś z norweskich projektów i zrobili swoje. No i ok, ale nie są to żadne "Najbardziej zaawansowane promy na świecie". Po prostu nie i już. Choćby nie wiem ile razy ktoś tak kłamał, to nic to nie zmieni. Prawo Goebbelsa tu nie zadziała.
03 kwiecień 2021 : 19:47 Sredaizd Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Do Miśka
"Prawda jest taka, że wszędzie są układy i kto wie, czy nie było wtedy, podczas przetargu takiej samej sytuacji jak obecnie z Nautą," Są układy , jest lobbing, ale przecinający koperty i podmieniający dokumenty w przetargu wojskowym za taką kasę to możliwe tylko w Polsce. No może jeszcze na Ukrainie czy innych demoludach. W Rosji, Władek kazałby im z 20 lat białe niedźwiedzie na smyczy, na spacer wyprowadzać.
05 kwiecień 2021 : 19:04 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 M czyli J do Inssjder
Cała patologia na wyspie i w termosie odlicza czas do końca rządów PIS - u oraz łapów i łapóweczek od firemki na M, która aktualnie przebranżowiła się na budownictwo osiedlowe :-) :-) :-) . Ale PIS ludzi którzy w 2015 roku zostali za przekręty z firemką M z hukiem wyp..ni z zakazem wstępu na teren stoczni, z powrotem przyjął na ta samo stanowisko. :-) :-) :-) . Hipokryzja tej organizacji dorównuje poprzednikom. Na wyspie rządzi sojusz dzieci najgorszej części byłych PZPRówców, SBeków i Solidaruchów. Wiecznie w agonii finansowej istniejąca patologia, bez względu na panująca opcję, utrzymywana z pieniędzy podatników. :-) . Sens istnienia tych firm jest taki, że politruki mogą być prezesami za 35 brutto/mc i można wyprowadzać pieniądze z budżetu do firm typu M. Obecnie firmą M jaka była za PO jest dla PIS firma J :-) :-) :-) .
05 kwiecień 2021 : 18:48 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Stoczniowiec
Gryfii to najlepiej wychodziło swego czasu remontowanie na lewo statków takie same asy tam pracują a chcą się brac za budowę promu żenada kim czym a co z Lublinem nie wychodzi remont już dawno miał byc zakończony i co gdzie fachowcy chyba że już przewalili kasę bo to przedszkole cały czas jest dotowane przez państwo tylko dla czego tych nieudaczników ciągle sponsorowac myślimy że wkrótce podzielą los Swinoujścia oby jak najszybciej życzymy im z całego serca
16 kwiecień 2021 : 22:15 MSR ŚWINOUJŚCIE Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter