Stocznie, Statki

Stocznia Meyer Turku (Finlandia) zakończyła budowę statku wycieczkowego Costa Smeralda, napędzanego gazem ziemnym LNG. Jednostkę przekazano Costa Cruises, włoskiej marce należącej do Carnival Corporation & plc.

Costa Smeralda to drugi statek wycieczkowy na świecie, po AIDAnova, wykorzystujący to paliwo, zarówno w porcie, jak i na morzu, i zarazem pierwszy we flocie tego armatora.

Kilka dni przed świętami Bożego Narodzenia, statek wyruszy w dziewiczy, tygodniowy rejs. Zawinie do Marsylii, Barcelony, na Majorkę, do Civitavecchia i La Spezia.

Zamówienie jest częścią wielomiliardowego (USD) kontraktu spółki-matki Carnival Corporation pomiędzy stoczniami Meyer Werft: w Finlandii i Niemczech, ogłoszonego w połowie czerwca 2015 roku.

Costa Smeralda ma długość 337 m i szerokość 42 m. Zaoferuje rejsy w zachodniej części Morza Śródziemnego, pomieści łącznie 6554 pasażerów i 1646 członków załogi. Osiągnie maksymalną prędkość 17 węzłów.

Na pokładzie wybudowano dziewiętnaście barów dla gości, a także spa, z salonem piękności, łaźnią turecką, basenem i szesnastoma gabinetami zabiegowymi. Zabawa dla wszystkich grup wiekowych będzie kontynuowana w parku wodnym ze zjeżdżalniami lub w czterech basenach, w teatrze, dyskotece, kasynie, klubie jazzowym, czy sali gier. Dla dzieci zaprojektowano w pełni dedykowaną przestrzeń.

Nazwa statku została wybrana na cześć wybrzeża Costa Smeralda, głównej, turystycznej części Sardynii, w porozumieniu armatora i Consortium Costa Smeralda, przedsięwzięcia utworzonego w 1962 roku, które zarządza terenami szmaragdowego wybrzeża, wykorzystując jego potencjał turystyczny.

AL

+2 Costa
W tym czasie gdy Costa odbierała swój 15 wycieczkowiec, w dalekich Chinach rozpoczęto palenie blach pod chińską
jednostkę klasy VISTA 135500 GT. Wycieczkowce te buduje Fincantieri, 5 jednostek, ## 6-7 we współpracy z Włochami
zbuduje stocznia Waigaoqiao z Szanghaju. Koszt statków określono na 770 mln $ za sztukę,prawie 20% mniej jak w Europie.
Przygotowanie stoczni do tego projektu kosztowało 262 mln $.
W przeszłości podobne dwie jednostki budowało Mitsubishi (AIDAprima + AIDAperla 125572 GT).
Przy cenie 650 mln $ ostatecznie ponieśli straty powyżej 2 mld $ i wyleczyli się z podobnej produkcji.
W przypadku Costa, wiadomo, że Smeralda będzie miała blizniaka Costa Toscana.
Rynek wycieczkowców to zdecydowana supremacja Europy.
06 grudzień 2019 : 17:32 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 5 LAT
MAX nastepne 5 lat a potem Chiny.
Eksperyment ze stoczniami w NRD to produkcja 50-100% drozsza niz u konkurencji i to tylko dlatego tak niewiele wiecej bo cala Rumunia Litwa i pol Polski buduje.
11 grudzień 2019 : 12:12 KUKU Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Już niedługo
Wycieczkowce to jeszcze Europa, ale Chiny coraz śmielej wchodzą na ten rynek i to własnie z pomocą europejskich firm sprzedających technologie i zamawiających tam statki bo jest taniej. Za kilka lat boleśnie odczujemy skutki takiego postępowania, bo Chińczycy szybko się uczą, a jak się nauczą to zdominują rynek wycieczkowców tak jak to zrobili z innymi rodzajami statków i wtedy europejskie stocznie będą budować już tylko statki kosmiczne.
07 grudzień 2019 : 21:09 Kiziol Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Jaka Europa? Jakie statki kosmiczne?
Koreańczycy budują już inteligentne miasta, Chińczycy z pewnością przejmą rynek budowy wycieczkowców, tak jak przejęli produkcję statków towarowych. W Europie nie będzie się już niczego produkować.
08 grudzień 2019 : 11:18 Ming Xiao Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Wieżowiec
To już nie są statki raczej wieżowiec zamontowany na pływającym pontonie, rozmiary imponujące możliwości zabrania turystów też ale z romantycznym "pływadłem" z dawnych lat nie ma to nic wspólnego, eh gdzie ten urok Batorego i duch statku.....
09 grudzień 2019 : 11:14 JanKowalski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 czym się chwalą
u nas w Szecinie budują ogromny prom , już 2 lata
09 luty 2020 : 16:10 fin Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1