Stocznie, Statki

W stoczni Meyer Turku rozpoczęła się budowa kolejnego wycieczkowca. To siostrzana jednostka statku Costa Smeralda, którego budowa jest obecnie w tej samej stoczni finalizowana. Obie mają być dostarczone odpowiednio w październiku 2019 r. i 2021 r. i będą hołdem dla „cudownych Włoch”.

Dwa nowe wycieczkowce Costa Cruises będą zasilane zarówno w porcie, jak i na morzu LNG – skroplonym gazem ziemnym, najczystszym na świecie paliwem kopalnym. Jest to przykład zaangażowania Costa w dążeniu do nowatorskich rozwiązań technologicznych w służbie odpowiedzialnych innowacji.

– W tym dniu odbyła się uroczystość cięcia pierwszych blach dla Costa Toscana w toczni Meyer Turku w Finlandii. Będzie to najnowszy statek floty Costa Cruises, włoskiej marki Carnival Corporation & plc (NYSE / LSE: CCL; NYSE: CUK).

Costa Toscana jest drugim z dwóch nowych statków zamówionych przez Costa Cruises i zasilanym w porcie i na morzu skroplonym gazem ziemnym (LNG), najczystszym paliwem kopalnym na świecie. Pierwszy, Costa Smeralda jest na ukończeniu i w pierwszy rejs wyruszy prawdopodobnie w październiku tego roku. Tymczasem statek Costa Toscana ma być gotowy w 2021 r.

Wprowadzenie tankowania LNG jest przełomową innowacją, która zminimalizuje wpływ na środowisko. To będzie oznaczać lepszą jakość powietrza z całkowitą eliminacją emisji dwutlenku siarki (zero emisji) i cząstek stałych (redukcja 95-100%). Zastosowanie LNG znacznie zmniejszy emisje tlenku azotu (redukcja bezpośrednia 85%) i CO2 (redukcja do 20%). Gaz będzie przechowywany w specjalnych zbiornikach na pokładzie i będzie wykorzystywany do generowania energii potrzebnej do nawigacji i usług pokładowych.

Costa Smeralda i Costa Toscana są integralną częścią strategicznego planu w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla, zdefiniowanego przez Carnival Corporation i w pełni wdrożonego przez Costa Cruises.

Z tonażem brutto ponad 180 000 i ponad 2 600 kabinami na każdym statku, Costa Smeralda i Costa Toscana są częścią planu rozbudowy floty grupy Costa Group (która obejmuje marki Costa Cruises i AIDA Cruises), w ramach którego siedem nowych statków ma wejść do służby do 2023, a całkowity koszt tej inwestycji to ponad 6 miliardów euro.

- Ceremonia cięcia stali w Costa Toscana jest kolejnym krokiem naprzód w naszym planie zrównoważonego rozwoju. Napęd LNG dla statków wycieczkowych jest ważną innowacją, pionierem nowej ery w stosowaniu paliw niskoemisyjnych, które znacznie pomogą w zmniejszeniu emisji spalin, by chronić środowisko, zgodnie z naszymi najważniejszymi priorytetami - powiedział Neil Palomba, prezydent Costa Cruises. - Jeszcze raz Costa Cruises toruje drogę dla całej branży. Jednak wiele pozostaje do zrobienia w zakresie gotowości infrastruktury bunkrowania gazu do zapewnić płynne przejście do LNG. Costa Toscana i jej siostrzany statek Costa Smeralda powstają zgodnie z zasadami innowacyjnych technologii, ale zachowają niepowtarzalną włoską gościnność, która charakteryzuje wszystkie statki Costa Cruises.

Costa Toscana i Costa Smeralda będą hołdem dla cudownych Włoch, dlatego nazwa każdego z nich pochodzi od jednego z najpiękniejszych i najbardziej popularnych obszarów w kraju (Toskania z jednej strony i najsłynniejszy pas wybrzeża Sardynii Costa Smeralda z drugiej strony.

Na Costa Smeralda wszystkie pokłady i przestrzenie publiczne są nazwane na cześć kultowych włoskich miejsc i zaprojektowane na ich podstawie. Dodatkowo klimat Włoch odda oferta win i jedzenia – na pokładzie będą prezentowane najlepsze włoskie tradycje kulinarne prestiżowych dostawców partnerskich.

Na statku będzie 11 różnych restauracji przeznaczonych do codziennych posiłków rodzinnych, 19 barów, wspaniałe spa z 16 gabinetami zabiegowymi, na pokładzie park wodny ze zjeżdżalniami, cztery baseny i specjalny obiekt, w którym dzieci mogą spędzać wolny czas i poznawać nowych przyjaciół w ich wieku. Costa Smeralda będzie miała także swoje własne muzeum: CoDe – Costa Design Museum, prezentujące doskonałość włoskiego designu.

Podobnie jak inne siostrzane linie Carnival Corporation, Costa Group jest liderem branży w promocji i opracowywania innowacyjnych rozwiązań mających na celu minimalizację wpływu zanieczyszczeń i ochronę środowiska. Zaawansowane systemy poprawy jakości powietrza, znane również jako skrubery, zostały już zainstalowane na ponad 70% statków obsługiwanych przez Costa Group i Carnival Corporation. System gwarantuje prawie całkowite usunięcie emisji tlenku siarki, 75% redukcję cząstek stałych i znaczne ograniczenie emisji tlenku azotu.

Costa Smeralda ma zadebiutować 20 października 2019 r. 15-dniowym rejsem próbnym z Hamburga do Savony z dwudniowymi postojami w jednych z najwspanialszych europejskich miast pod względem historii i kultury, w tym Hamburgu, Rotterdamie, Lizbonie, Barcelonie i Marsylio. Oficjalna ceremonia nadania nazwy Costa Smeralda będzie obchodzona na specjalnej ceremonii 3 listopada w Savonie. Stamtąd następnego dnia nowy okręt flagowy wyruszy w 6-dniowy rejs inauguracyjny do Barcelony, Marsylii i Civitavecchia. Costa Smeralda będzie pływać po zachodniej części Morza Śródziemnego do kwietnia 2021 r. W takcie tygodniowych rejsów będzie zawijać do Savony, Marsylii, Barcelony, Palma de Mallorca, Civitavecchia i La Spezia. Program rejsów Costa Toscana zostanie ogłoszony w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

1 1 1