Stocznie, Statki

Już niedługo zakończą się prace przy budowie jednostki Color Hybrid, flagowego promu pasażersko-samochodowego Color Line. Jednostka, jako częściowo wyposażona, pod koniec października ubiegłego roku została wyholowana ze stoczni Crist SA do stoczni Ulstein Verft na prace wykończeniowe.

Statek jest malowany teraz wewnątrz hali - krytego doku. Stocznia postanowiła podzielić się postępem prac na swojej stronie internetowej. Zdjęcia prezentujemy poniżej.

Color Hybrid został wyposażony w hybrydowy system napędu głównego, a ładowanie baterii, odbywać się będzie podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku. Nabrzeżny system zasilania energią operatora istnieje już w Oslo, Larvik i Kristiansand, i jak zapowiada, wszystkie porty norweskie mają zostać wyposażone w tego typu obiekty. To jednostka określana jako największa tego typu na świecie, ma 160 metrów długości, zdolność do transportu 2000 pasażerów i około 500 samochodów. Będzie obsługiwał połączenie Sandefjord-Strömstad.

Statek zakontraktowany przez Color Line w Ulstein Verft ma zostać oddany do użytku w II kwartale 2019 roku. Przypomnijmy, że prom zamówiono w lutym 2017 roku, a uroczyste cięcie blach odbyło się kilka miesięcy później - 14 lipca.

Czytaj także: W stoczni Crist rozpoczęto budowę częściowo wyposażonego największego w świecie promu hybrydowego

AL, rel (Ulstein Verft)

Fot.: Ulstein Verft

Komentarze   

+9 wielka stocznia
kadłub zbudowany w Polsce doposażany w Ulstein - haha a tam dalej Polacy
niech Chamy napiszą Polacy budują ,bez nas to oni by zbudowali taki sam statek jak budują w szczecinie od ponad roku
12 kwiecień 2019 : 15:50 Rob Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1