Stocznie, Statki

Trwa projektowanie promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Pierwsze materiały na budowę jednostki mają być kupione jeszcze w maju - poinformował w czwartek w Szczecinie minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

- W momencie uzyskania projektu roboczego rozpoczniemy konkretne prace na pochylni. Projektanci potwierdzają, że w połowie roku rozpocznie się zakup materiałowy, jest to zgodne z planem i założeniami - powiedział minister.

Pieniądze na projekt techniczny i wykonawczy promu dla PŻB są zapewnione, armator ma też fundusze na budowę jednostki. 

Więcej >>>

Radio Szczecin

Komentarze   

+45 Jaki materiał, jaki projet?
Chyba ktoś wprowadza w błąd Pana Ministra, Pana Premiera i pozostałych polityków dobrej zmiany. A co tu chodzi? Z kogo oni robią głupców? Przecież kilka miesięcy temu położono już stępkę pod ten prom! Bez projektu?
06 kwiecień 2018 : 12:37 Pytajnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+30 Normalna rzecz
Dokładnie , zaprojektowali „coś” zeby położyć troche ton stali, zeby finansowanie uruchomić i zablokować konwencje i przepisy , powstanie kompletny projekt , stępkę sie troche przebuduje w razie czego, nic nadzwyczajnego , wiem co mowię bo takie podejście przerabiałem , nie ma co snuc teorii spiskowych
06 kwiecień 2018 : 15:20 Borys1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Pan z produkcji czy zna się na projektowaniu?
Najbardziej mi się podoba to stwierdzenie:

"...stępkę sie troche przebuduje w razie czego, nic nadzwyczajnego..."

A to "coś" to zwykła propaganda obecnego rządu :)
10 kwiecień 2018 : 07:04 w Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+32 Stary odgrzewny projekt, złe założenia projektowe, nieprzemyslany projekt
Żeby zrobić dobry projekt musi być dobra koncepcja, ta sprzed 20 lat jest już archaiczna. Jak jest dobra koncepcja, to można zrobić dokumentację techniczną do zatwierdzenia w towarzystwie klasyfikacyjnym. Na etapie roboczym już się statku nie uratuje, jest za późno. Szkoda publicznych pieniędzy na tą całą zabawę. Pomysł może był dobry, ale projektowanie jest fatalne. Niestety prawdopodobnie nic dobrego z tego nie wyjdzie.
07 kwiecień 2018 : 07:00 Mirosław Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+46 stępka
chyba prawie rok temu "położono stępkę" pod nowy prom dla PŻB czyli budowanie promu idzie jak z bicza strzelił.
06 kwiecień 2018 : 13:18 rob Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+45 Kontrakt?
A Pan Miniser jest świadom tego, że jak na razie nie ma jeszcze kontraktu na budowę tej jednostki? Nie ma umów kredytowych? Swoją drogą, jaki bank zgodzi się finansować budowę w stoczni - bankrucie czyli Gryfii?? Jaki komentarz do tego, że nie udało się stworzyć projektu w Szczecinie i obecnie prom projektują biura w Trójmieście?
06 kwiecień 2018 : 13:46 SSN Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+35 Jaki bank
Jak to jaki? Państwowy.
06 kwiecień 2018 : 18:46 p-11 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+47 Doe
Po 9 m-cach od położenia stępki to należałoby pochwalić się zwodowanym i wykończonym kadłubem. Totalne ośmieszenie się. Jak opozycja nie będzie potrafiła wykorzystać takiego obciachu, to faktycznie już nie istnieje.
06 kwiecień 2018 : 14:21 John Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+40 jest dobrze
Nie śmiejcie się z ministra. Wiecie ile trzeba się napracować żeby do położonej stępki zaprojektować resztę kadłuba. To będzie fenomen na skalę światową i być może przełom w budowie kadłubów. Stara Stocznia Szczecińska wielokrotnie była nagradzana za swoje produkty i pomysły więc najnowsza Stocznia Szczecińska idzie jej śladem.
A swoją drogą to Stocznia Szczecińska tak się rozwija, że już zaczyna sponsorować lokalną drużynę sportową i jeszcze chwali się, że nie tylko z budową statków ma być kojarzona ;)
06 kwiecień 2018 : 15:07 Ex-K1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+34 Minister budowniczy
Z wypowiedzi p. ministra wynika, że budowniczym promu jest jego ministerstwo. Zaś zakupy materiałów leżą w gestii jakichś projektantów .Całe szczęście, że od tej prestiżowej budowy została odsunięta stocznia Gryfia. Nareszcie wszystko będzie zgodnie z harmonogramem. Powodzenia p. ministrze.
06 kwiecień 2018 : 20:43 wodnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 prom dla PZB
Materiały ( stal ) do budowy promu można zamawiać już na etapie projektu technicznego, projekt roboczy to późniejszy etap
i tak naprawdę mozna rozpocząć budowę mając projekt techniczny. Budowę statku rozpoczyna sie nie na pochylni - na pochylni montuje się wczesniej sprefabrykowane sekcje statku. W bardzo dużym skrócie budowa statku w stoczni zaczyna się od obróbki wstępnej i dalej prefabrykacja, montaż sekcji w bloki lub montaż na pochylni , równolegle konserwacja i wyposażanie itd.itd.
Ważne jest by był dobry nadzór konstrukcyjny i wykonawczy i dobry realny harmonogram budowy.
07 kwiecień 2018 : 04:38 jagaton Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+24 Co to za bajki ?
Podstawa to dobry projekt, a co po nadzorze konstrukcyjnym i wykonawczym jak projekt się kupy nie trzyma. Budowy rozpoczynać, z tylko projektem technicznym nie radzę. Chyba, że jak się ma pewność obliczeń, można zamówić blachy i profile. Ale to chyba nie taki przypadek. To mogłaby by być rosyjska ruletka.
07 kwiecień 2018 : 11:54 Mirosław Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+34 Materiały
"Pierwsze materiały na budowę jednostki mają być kupione jeszcze w maju - poinformował w czwartek w Szczecinie minister". Pierwsze? To z czego jest stępka? Z mgły smoleńskiej?
07 kwiecień 2018 : 11:15 Bella Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+31 Stępka zdążyła już skorodować
więc kupi się w maju z materiału jak wyżej.
07 kwiecień 2018 : 13:02 a Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+17 Może przerobić Gawrona/Ślązaka na prom
Panie Ministrze, co tak cicho na ten temat? Jak Gawron/Ślązak? Stocznia sprzedana...a syndyk został z okrętem dla Marynarki Wojennej?
Jaja no nie?
A program Piast/Patria można nazwać teraz Batory, albo Kaczory...i tak nie wypali.
08 kwiecień 2018 : 19:15 Henio Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+15 Kto projektuje
A kto to projektuje?
09 kwiecień 2018 : 05:59 MateuszKa Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Swieta Trójca
Trzy biura czyli STOGDA oraz NED oraz MARS. Wszyscy po kawałku. CIekawe co z tego bedzie ? Moze trzy odstępy wregowe, rożne odstępy wzdłużne i puzzle konstrukcyjne ?
10 kwiecień 2018 : 00:12 Miroslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Odp dla MateuszKa
NED
09 kwiecień 2018 : 08:48 Przegrany Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 Jestemy
Jestesmy coraz blizej prawdy, tej prawdy. Prawdy o tym i o tamtym. Projekt jest i byl a nawet sa pieniadze zeby go zamowic i powstal.
Wiemy ze sa niedowiarki. Wiemy kto ich inspiruje i jak. Jak za duzo wydamy na prom to mamy sposoby, chociazby przez US, odzyskac 20% . Bedzie skromniej. Jacek przekona w TVPiS ze prom juz jest, a nie widzi go tylko totalna opozycja.
10 kwiecień 2018 : 06:06 JARO Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Promy
Kilka lat temu polskie przedsiębiorstwo państwowe PŹM otrzymało zamówiony wcześniej projekt promu morskiego Piast i Patria. Napęd promów wcześniej DF a następnie gazowy. Wielkością promy były dostosowane do nowego stanowiska w Świnoujściu. PŹB konkuruje z PŻM mimo, źe obie firmy są państwowe. Zamiast zrobić wspólny projekt, zbudować 6 statków (PŹM potrzebuje 4) projektY powstają oddzielnie , koszty będą zwielokrotnione, budowa i eksploatacja droźsza. To się jedynie opłaca znajomym króliczka. Podobną sytuacja panuje w Świnoujściu. Modernizowane są promy typu Karsibór. Pierwszy zmodernizowany ma napęd spalinowo-elektryczny, cztery zespoły prądotwórcze i dwa pędniki, drugi prom ma juź inne silniki, 4 silniki główne napędzają 4 pędniki, dwa zespoły prądotwórcze, trzeci prom ma stare silniki średnioobrotowe i napęd pośredni na dwie śruby nastawne. Czyź to nie piękne? Gdyby było normalnie znajomi króliczka by nie zarobili, a tak wszystko jest ok.
10 kwiecień 2018 : 07:49 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1