Stocznie, Statki

Stocznia Remontowa Shipbuilding SA, należąca do grupy kapitałowej Remontowa Holding, poinformowała, że w najbliższy wtorek, 27 marca o godzinie 11.00 odbędzie się wodowanie trawlera pelagicznego. Będzie to pierwsze wodowanie w tym roku, a zarazem 1010 w historii stoczni.

Trawler budowany na zamówienie klienta z Norwegii będzie przeznaczony do połowu ryb okrężnicą oraz włokiem, które następnie przewożone będą w 11 ładowniach chłodzonych systemem RSW (system wody chłodzonej). Statek o długości 75 m i szerokości 15,50 m zbudowany zostanie według projektu klienta pod nadzorem Towarzystwa Klasyfikacyjnego DNV - GL.

Będzie to wodowanie boczne - najbardziej widowiskowe i atrakcyjne dla uczestników tego wydarzenia. Jest to więc dobry pretekst do uroczystej inauguracji nowego cyklu produkcyjnego, bogatego w kolejne tego typu wydarzenia. Z pewnością będzie ich wiele, bo jak zapowiada stocznia, portfel zamówień obejmuje kontrakty, których realizacja ma przebiegać do końca 2021 roku. Znajdują się w nim dwa niszczyciele min typu Kormoran oraz sześć holowników budowanych dla Marynarki Wojennej RP, dwa promy pasażersko-samochodowe zamówione przez brytyjskiego armatora - Transport for London, oraz dwa wielozadaniowe statki dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie. 

Dla publiczności wodowanie będzie widoczne z mostu nad Martwą Wisłą na ul. Na Ostrowiu.

rel (Remontowa Shipbuilding SA)

Komentarze   

+11 Kracy
Czy to kadłub tylko czy w pełni wyposażony statek? Dla zwolenników Remontowej to bardzo ważne pytanie, bo nie uznają oni za budowę statku wyłącznie kadłubów
24 marzec 2018 : 15:47 Pan Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Oj tam
Na bezrybiu i rak ryba.
26 marzec 2018 : 07:20 Wincenty kadłubek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Robią statki
Przeczytaj co tu napisane. Robią dalej kompletnie wyposażone statki i okręty. Ale kadłuby też, bo takie czasy nastaly. Westcon to norweska stocznia, a Norwesie budują teraz tylko u swoich, albo w Turcji, po taniości.
26 marzec 2018 : 07:35 Słonio Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Norwescy armatorzy
zamawiają teraz statki w norweskich stoczniach, ponieważ rząd norweski pomaga im wtedy z finansowaniem budowy. Norwegia ratuje swoje stocznie, które budowały dla offshoru i teraz zostały z niczym, przed bankructwem. Tak wygląda ten liberalny "wolny" rynek.
26 marzec 2018 : 09:56 Maxim Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 wodowanie
Czy kazdy moze przyjechac i wejsc na teren stoczni aby obejrzec wodowanie?
25 marzec 2018 : 12:20 ttt Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 nie
"z mostu nad Martwą Wisłą na ul. Na Ostrowiu."
26 marzec 2018 : 12:22 niestety Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+11 Most przy elektrociepłowni
Wcale nie trzeba wchodzić na teren stoczni. Moim zdaniem najlepsze miejsce jest na moście przy elektrociepłowni.
https://www.google.pl/maps/@54.3750733,18.6429428,394m/data=!3m1!1e3
25 marzec 2018 : 15:41 Falco Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 wow
Kurłaa...
25 marzec 2018 : 18:16 Janusz Nosacz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Wod
W końcu wodowanie w rsb.
25 marzec 2018 : 18:56 Ttt Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 NVC 353
Podstawowym zajęciem Westcon od dawna były remonty platform offshorowych róznego typu.
NVC 353 Gunnar Longva to "przystawka".
Trawlero-sejner zaprojektował Rolls-Royce. Bedzie napedzany silnikiem Bergen,a zbiorniki RSW
mają pojemnosc 2250 m3. Trzynascie pojedynczych kabin zapewni wspolczesny standard.
Mimo,ze każda praca ma swoją wartosć, to szkoda,ze to tylko kadłub.
Mieczyslaw
26 marzec 2018 : 21:23 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1