Stocznie, Statki

Wärtsilä dostarczy silniki i kompletny układ napędowy dla dwóch nowych trawlerów budowanych w rosyjskiej stoczni Vyborg Shipyard PJSC (członek United Shipbuilding Corporation) dla Nord Pilgrim Ltd. 

Kontrakt na budowę jednostek podpisano w grudniu ubiegłego roku w Murmańsku. Zgodnie z umową stocznia wybuduje "pod klucz" dwa 80-metrowe trawlery projektu ST-116 z klasą lodową Ice3. Planowana zdolność połowowa każdej jednostki wynosi do 100 ton ryb dziennie. Dodatkowo, statki zostaną wyposażone w ładownie na rybę o pojemności 375 m3.  

Ze względu na trudne warunki, w których będą eksploatowane (Morze Barentsa i Północny Atlantyk), czynniki takie jak niezawodność i efektywność układu napędowego uznano za kluczowe przy wyborze dostawcy wyposażenia. 

- W przypadku statków wyposażonych w pojedynczy silnik główny i jedną śrubę napędową, działających w odległych i trudnych wodach, nie możemy pozwolić na to, aby coś poszło nie tak. Wybór naszej firmy to wyraźne poparcie sprawdzonej technologii, a fakt, że dostarczymy pełny pakiet, pozwoli utrzymać kontrolę nad całym układem napędowym - powiedział Alexander Staritsyn, główny menadżer z Marine Solutions na Europę i Afrykę, Wärtsilä Corporation.

- Korzystaliśmy już z wielu rozwiązań Wärtsilä i współpracowaliśmy z firmą przy wielu udanych projektach. Jesteśmy pewni, że sprzęt fińskiego koncernu jest właściwym wyborem dla tych statków - przyznał Alexander Solovyev, dyrektor Vyborg Shipyard PJSC.

Zakres dostawy na każdy statek obejmuje m.in.: jeden 8-cylindrowy silnik główny Wärtsilä 32, przekładnię Wärtsilä i śrubę napędową o regulowanym skoku. Dostawa wyposażenia do stoczni nastąpi w marcu 2018 roku i styczniu 2019 roku. 

Wärtsilä ma wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu produktów, systemów i rozwiązań dla statków pracujących w ekstremalnych warunkach. Ponadto firma posiada zaplecze usługowe w Murmańsku.

AL, rel (Wärtsilä)

+4 statki rybackie
Stocznia w Wyborgu jest jedną z lepszych stoczni w Rosji. W latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku budowała platformy wiertnicze i wydobywcze gazu i ropy naftowej. A więc maja doświadczenie w wykonawstwie prac o dobrym standardzie.
Szkoda, że takich zleceń nie mają polskie firmy , Nauta buduje jedynie kadłuby statków rybackich za niewielkie pieniądze.
09 sierpień 2017 : 05:40 nemrods | Zgłoś
-4 Fishing vessels
Nauta nie buduje samych kadłubów a statki wykonane w ok 70 % wyposażenia (bez samych kabli , elektroniki oraz wyposażenia socjalnego). Buduje także w pełni wyposażony rybak który będzie przekazany armatorowi po klucz jesienią tego roku z uwzględnieniem możliwości wykonania jeszcze dwóch takich statków. Więc proszę nie siać fermentu...
09 sierpień 2017 : 08:14 Scott | Zgłoś
+3 statki rybackie
Chyba nigdy nie byłeś w stoczni budującej statki rybackie. Opowiadanie , że można zbudować statek bez kabli , bez elektroniki świadczy o tym bo jak położyć kable po montażu szalunków, izolacji itd. Dowiedz się też jak dzisiaj
wygląda kierowanie statkiem , do czego i czemu służą zintegrowane systemy komputerowe.A co do statku w pełni wyposażonego to też nie masz pojęcia co oznacza ten termin. Proste pytanie dlaczego kompletnie wyposażone statki naukowo-badawacze dla uniwersytetów : Gdańskiego i z Goteborga do dziś są nie zdane ?Chciałbym by Nauta oddała w pełni wyposażony i gotowy do [pracy statek rybacki w tym roku ale są to tylko tzw. "pobożne życzenia".
Co do tego co określasz jako wyposażenie socjalne to są to jedne z najprostszych prac , tu akurat sa w Trójmieście
firmy , które mogą zrobić to i robią to dobrze no ale tego możesz nie wiedzieć .
10 sierpień 2017 : 12:30 bosuns | Zgłoś
+2 statek rybacki
jeżeli statek nie ma ułożonych kabli to znaczy , że jest to tylko sam kadłub a nie statek wyposażony częściowo.
Na tym statku rybackim należy położyć ok.70 km kabli. Statki 2 które jak do tej chwili buduje jeszcze Nauta
Oceanograf od 2013 roku i Skagerak od 2014 roku mają odpowiednio : Oceanograf 65 km kabli , Skagerak 68 km.
11 sierpień 2017 : 06:20 roczniak | Zgłoś
+1 Diabeł tkwi w szczegółach - czyli zarabiamy na wyposażeniu
Nawet Finowie potrafią się dogadac z Rosjanami a my nie i sprzedajemy kadłubki - smuteczek .
12 sierpień 2017 : 21:43 Wiesiek | Zgłoś
+4 Fishing vessels
Z satysfakcją przyjmuję informację o mozliwości budowy dodatkowych sejnero-trawlerów (rozumiem, ze pod klucz).
Przypuszczam, ze armatorem nie bedzie właściciel Ocean Star.
Czy instalacja SG i innej maszynerii z importu to wazny powod do chwaly?
Tak czy inaczej na końcu jest rachunek. Nie znam takiego, moze Scott wie coś na ten temat?
Pozdrawiam
Mieczyslaw
09 sierpień 2017 : 09:48 Mieczyslaw | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter