Wärtsilä dostarczy silniki i kompletny układ napędowy dla dwóch nowych trawlerów budowanych w rosyjskiej stoczni Vyborg Shipyard PJSC (członek United Shipbuilding Corporation) dla Nord Pilgrim Ltd.
Kontrakt na budowę jednostek podpisano w grudniu ubiegłego roku w Murmańsku. Zgodnie z umową stocznia wybuduje "pod klucz" dwa 80-metrowe trawlery projektu ST-116 z klasą lodową Ice3. Planowana zdolność połowowa każdej jednostki wynosi do 100 ton ryb dziennie. Dodatkowo, statki zostaną wyposażone w ładownie na rybę o pojemności 375 m3.
Ze względu na trudne warunki, w których będą eksploatowane (Morze Barentsa i Północny Atlantyk), czynniki takie jak niezawodność i efektywność układu napędowego uznano za kluczowe przy wyborze dostawcy wyposażenia.
- W przypadku statków wyposażonych w pojedynczy silnik główny i jedną śrubę napędową, działających w odległych i trudnych wodach, nie możemy pozwolić na to, aby coś poszło nie tak. Wybór naszej firmy to wyraźne poparcie sprawdzonej technologii, a fakt, że dostarczymy pełny pakiet, pozwoli utrzymać kontrolę nad całym układem napędowym - powiedział Alexander Staritsyn, główny menadżer z Marine Solutions na Europę i Afrykę, Wärtsilä Corporation.
- Korzystaliśmy już z wielu rozwiązań Wärtsilä i współpracowaliśmy z firmą przy wielu udanych projektach. Jesteśmy pewni, że sprzęt fińskiego koncernu jest właściwym wyborem dla tych statków - przyznał Alexander Solovyev, dyrektor Vyborg Shipyard PJSC.
Zakres dostawy na każdy statek obejmuje m.in.: jeden 8-cylindrowy silnik główny Wärtsilä 32, przekładnię Wärtsilä i śrubę napędową o regulowanym skoku. Dostawa wyposażenia do stoczni nastąpi w marcu 2018 roku i styczniu 2019 roku.
Wärtsilä ma wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu produktów, systemów i rozwiązań dla statków pracujących w ekstremalnych warunkach. Ponadto firma posiada zaplecze usługowe w Murmańsku.
AL, rel (Wärtsilä)