Stocznie, Statki

Od kilku miesięcy prowadzone były rozmowy pomiędzy koreańskim koncernem stoczniowym STX, rządem Finlandii, a niemiecką stocznią Meyer Werft dotyczące przejęcia stoczni STX Finland w Turku.

Kilka tygodni temu informowaliśmy o tym, że rozmowy zbliżają się do końca, w miniony poniedziałek podpisano umowę sprzedaży stoczni, której nowymi właścicielam są: stocznia Meyer Werft posiadająca 70% udziałów oraz rząd Finlandii posiadający 30% udziałów.

STX, koreański właściciel stoczni, w ostatnich latach zanotował straty, a plan restrukturyzacyjny wdrożony pod naporem kredytujących koncern banków przewidywał sprzedaż nierentownych aktywów – w tym fińskiej odnogi koncernu - STX Finland. Ta z kolei, jeszcze kilka lat temu budowała najznamienitsze wycieczkowce, jednak m.in. ze względu na wysokie koszty pracy, fińskie stocznie utraciły kontrakty. Podczas gdy niemiecki Meyer Werft, francuska stocznia STX France czy włoskie Fincantieri co rusz budują nowe promy i wycieczkowce, to fińska odnoga STX może się pochwalić jedynie kilkoma budowami zrealizowanymi w ostatnich latach.

Nowy podmiot, który będzie nosił nazwę Meyer Turku Shipyard, otrzymał właśnie zamówienie na budowę dwóch wycieczkowców dla niemieckiego touroperatora i armatora TUI Cruises o czym informujemy w osobnej wiadomości.

Czytaj także: Pierwsze zamówienie dla Meyer Turku Shipyard

Stocznia w Turku została zbudowana w połowie lat 70-tych przez koncern Wärtsilä, później, w efekcie zmian własnościowych, pracowała pod szyldami Masa-Yards, Kvaerner, Aker i - do niedawna - STX Europe. Dzięki ciągłym modernizacjom należy do najnowocześniejszych stoczni na świecie.

JB

Fot.: STX Europe

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9582 4.0382
EUR 4.2696 4.3558
CHF 4.3743 4.4627
GBP 4.9808 5.0814

Newsletter