Stocznie, Statki

Jak już wcześniej informowaliśmy - w tym miesiącu pracę na linii Świnoujście - Trelleborg rozpoczyna statek nowego na tym szlaku operatora - niemieckiego TT-Line. Jest to prom typu ro-pax Nils Dacke. Zgodnie z zapowiedzią armatora statek pojawił się w Świnoujściu we wtorek rano.

Pierwsze zawinięcie promu Nils Dacke do Świnoujścia planowane było wstępnie na godz. 9:00, 7 stycznia 2014 roku. Prom wyszedł z Travemunde ok. pónocy i po podróży z niemal maksymalną prędkością 19-20 węzłów zacumował przy stanowisku nr 5 Terminalu Promowego w Świnoujściu ok. godz. 9:45. Wyjście statku z ładunkiem i pasażerami do Trelleborga planowane było - zgodnie z rozkłademna - na ten sam dzień, na godz. 14:30, jednak statek opuścił Terminal Promowy Świnoujście dopiero wieczorem - po 20:00. W pierwszy rejs do Trelleborga zabrał ponoć ok. 50 samochodów ciężarowych, 20 samochodów osobowych oraz 70 pasażerów (po weryfikacji tych - wcześniej podawanych - informacji okazało się, że ostatecznie prom zabrał w pierwszy rejs z Polski do Szwecji 33 ciężarówki, 22 samochody osobowe i 81 pasażerów (łącznie z kierowcami lor).

Otwarcie połączenia TT-Line łączące Świnoujście i Trelleborg następuje z opóźnieniem w stosunku do pierwotnych planów niemieckiego operatora. Gdy w lutym lub marcu minionego roku ZMPSiŚ informował o umowie o współpracy z niemieckim armatorem, dotyczącej korzystania z nabrzeży i biur w świnoujskim terminalu (własność ZMPSiŚ) - mówiło się o zamiarach utworzenia serwisu Świnoujście - Trelleborg już od minionego sezonu letniego (a wcześniej według jednej z niemieckich gazet - nawet od marca-kwietnia). Niemiecki armator rozważał też ponoć wyczarterowanie promu Wawel od PŻB.

Również okresowi inauguracji nowego połączenia towarzyszyła "choroba wieku dziecięcego" - problemy techniczne i organizacyjne, które sprawiły, że pierwsze odejście ze Świnoujścia zostało mocno opóźnione, a pierwsze z Trelleborga i drugie ze Świnoujścia - anulowane (więcej: Trudne początki nowej linii TT-Line).

Nils Dacke to już dziesiąty prom obsługiwany przez świnoujski terminal promowy, po siedmiu w barwach Unity Line i dwoma, których operatorem jest Polferries (PŻB).

Czytaj także:  TT-Line na linii ze Świnoujścia od stycznia 2014 r.

Z naszych informacji wynika, że na statku zatrudniony jest polski kapitan i większość załogi z Polski. Również drugi kapitan, podobno na razie bez uprawnień do zwolnienia z pilota (ale to tylko kwestia czasu) jest rónież Polakiem. Statek zarejestrowano w Szczecinie pod polską banderą, jednak niemiecki armator statku nie przygotował się na pierwsze zawinięcie statku do polskiego portu pod naszą banderą. Statek niósł dzisiaj bowiem, przy wejściu do Świnoujścia, flagę RP, a nie banderę.

Statek Nils Dacke pływał dotychczas pod banderami Wysp Bahama i - ostatnio - Szwecji. Zatrudniony był głównie na szlaku Travemunde - Trelleborg, ale przez pewien czas pływał także na linii Travemunde - Helsingborg (w weekendy).

W marcu 2005 roku na promie wystąpił blackout podczas manewrów przy wejściu do portu Trelleborg. Przy awaryjnym hamowaniu statek utracił kotwicę z łańcuchem. W październiku 2007 roku, gdy Nils Dacke stał przy nabrzeżu w Trelleborgu, o jego burtę otarł się polski prom Galileusz.

Na początku roku 2006 na promie Nils Dacke przeprowadzono modyfikację i modernizację siłowni.

Nils Dacke to postać historyczna. Był przywódcą chłopskiego powstania w regionie Smaland w południowej Szwecji w połowie XVI wieku, nazywanego Dackefejden ("wojna Dacke") przeciwko szwedzkiemu królowi Gustawowi I Wazie. Była to największa wojna domowa w historii Szwecji, która niemal doprowadziła do obalenia króla.

Media4Sea

Fot.: Adam Woźniczka, Piotr B. Stareńczak

 

Nils Dacke - charakterystyka podstawowa
nr IMO   9087477
sygnał wywoławczy   SFVP
państwo bandery   Szwecja / Polska
port macierzysty   Trelleborg / Szczecin
armator (właściciel)   Partenreederei MS "NILS DACKE"
armator zarządzający i operator   TT-Line GmbH & Co. KG
stocznia   FinnYards Ltd. - Rauma, Finlandia
stoczniowy nr budowy   411
położenie stępki   13.07.1994
wodowanie   19.05.1995
przekazanie do eksploatacji   listopad 1995
długość całkowita   179,71 m
długość rejestrowa   167,11 m
szerokość   27,20 m
wysokość boczna   8,70 m
zanurzenie   6,00 m
tonaż pojemnościowy brutto   26 790
tonaż pojemnościowy netto   11 589
nośność   6538 t
pojemność zbiorników balastowych   2480 m3
długość pasa ładunkowego ro-ro   2419 m
ładowność   152 naczepy
liczba miejsc pasażerskich   300
liczba kabin   163
liczba łóżek   323
ogólnodostępne pomieszczenia i usługi dla pasażerów: sklep, kafeteria, sauna, fitness room, jacuzzi, mini-kasyno, 
liczba grodzi wodoszczelnych   14
liczba pokładów ciągłych   1
dno podwójne - od dziobowej do rufowej grodzi zderzeniowej
układ wiązań - mieszany (częściowo wzdłużny)
stabilizatory płetwowe
stery strumieniowe dziobowe   2 x 1200 kW (Lips, ze śrubami o stałym skoku)
cztery rampy wewnętrzne - po 240,00 t DOR
jedna rampa 80 t DOR
1 winda gospodarcza
3 windy pasażerskie
napęd główny   spalinowo-elektryczny
łączna moc zainstalowana   13 000 kW
silniki elektryczne napędu głównego   2 x LDW Abwicklungs GmbH SL 7794/20 DEA po 6500 kW każdy (135 obr./min)
elektrownia okrętowa:
- 4 (główne) zespoły prądotwórcze 6600 V / 22 800 kVA
- 1 (awaryjny) zespół elektryczny 400 V / 600 kVA
prędkość eksploatacyjna   19,50 węzła
klasyfikacja   Germanischer Lloyd
notacja klasy   GL 100 A5 E2 Ro-Ro Ship, Ferry, Passenger Ship, IW ERS SOLAS-II-2,Reg.19, MC E2 AUT RP50% (E2 - Ice strengthening, IW - Equipped for in-water surveys, ERS - Emergency response service, SOLAS-II-2,Reg.19 - Dangerous Goods, AUT - Unattended machinery spaces, RP50% - Redundant propulsion and steering)
na wyposażeniu 3 kotwice (w tym jedna zapasowa) - każda po 6900 kg
długość łańcucha kotwicznego 605,00 m

 

W pierwszym rozkładowym zawinięciu do Świnoujścia Nils Dacke zacumował przy terminalu promowym 7 stycznia, ok. godz. 9:45.Nils Dacke z polską flagą zamiast przepisowej banderyNils Dacke w Trelleborgu

Komentarze   

+2 blędy
Po 1 pływać będzie na Świnoujście - Trelleborg.
Po 2 w Świnoujściu będzie 8 Stycznia a nie 7 bo dopiero w wtorek rozpoczyna rejsem o 23:30 z Trelleborga obsługę trasy.
06 styczeń 2014 : 09:24 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 nie zupełnie...
w jednym miejscu faktycznie się pomylili z tym Ystad, ale w paru innych (i w tytule) było poprawnie - Trelleborg...
natomiast prom przyjdzie JUTRO (we wtorek 7-go); informacje, że będzie 8-go były podawane wcześniej (dawniej) i już się zdezaktualizowały...
06 styczeń 2014 : 10:56 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 moze jednak 7 stycznia?
może masz racje nie wiem,ale stoi w Swinoujsciu przy kei w tym wlasnie momencie kiedy to pisze, a jest 7 styczeń :)
07 styczeń 2014 : 11:39 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 Sprostowanie...
Z tego co mi wiadomo to cała załoga jest POLSKA:-) A konkretnie 98% stanowią pracownicy -byli już!!!! -Unity:-) Koledzy i Koleżanki ze Skaniii, Wolina, Gryfa oraz Poloniiii:-) Powodzenia życzę Wszystkim !!!!
PS. Rekrutacja na następny prom - Robina... już za kilka dni....:-) Czyżby kolejne braki kadrowe w Unity:-)?
06 styczeń 2014 : 12:30 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 rekrutaja
a kto prowadzi tą rekrutację ?
07 styczeń 2014 : 11:40 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Zabezpieczenie medyczne
A czy na tym promie oplanowana jest pielęgniarka lub ratownik medyczny? Bardzo mnie to interesuje.
06 styczeń 2014 : 14:50 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Marketing !!!!
Tak kolejny blok reklamowy TT Line - a więc wszyscy chętni ostro negocjujcie warunki bo można - coś chyba rekrutacja nie idzie tak gładko - bo już nawet się podkreśla że zatrudniono Kapitana z Polski..... Każdy Marynarz wie że narodowość Kapitana nie odgrywa tak wielkiej roli jak jego doświadczenie i osobowość - bardziej doświadczony będzie spokojniejszy i łatwiej podejmie decyzję opartą na tymże doświadczeniu..... Ale personel hotelowy może to kupi i chętniej przyjdzie - niż gdyby miał trafić na statek dowodzony przez Niemca czy Szweda...... Więc negocjujcie bo można tylko zyskać - a jeśli naprawdę zatrudniono Polskiego Kapitana.... to dobrze.... bo tych których miałem okazję poznać i o których słyszałem.....doskonali specjaliści..... Pozdrawiam wszystkich i powodzenia w negocjacjach
06 styczeń 2014 : 19:40 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Hens uber alles
Tak tak - kapitan Hans z pewnością będzie szczególnie świetnym kapitanem zwłaszcza, że za gnojenie ludzi został zdegradowany w Unity Line.
06 styczeń 2014 : 20:29 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+11 I jeszcze wielki układ do tego
Aha - no i do TT dostało się całe stado podpadziochów i układowiczów z UL i PŻB, tak więc atmosfera do pracy będzie iście świetna, żywcem przeniesiona z promów PŻB....
komuna, donościelstwo, brat,szwagier,ciocia w biurze i mi nie naskoczysz...itp. Powodzenia.
06 styczeń 2014 : 20:31 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Układ...c.d.
Kpt Hanss nigdy sobie nie zaszaleje w TT:-) Niemiec nie pozwoli sobie na to... Prędzej wymieni starego niż cześć załogi:-) A jeśli chodzi o tych układowiczów i podpadziochów to wszyscy zostali nadal w UL!!!! Do TT przeszli młodzi kumaci oficerowie i marynarze, Ci bez poparcia hotelowych związków!!! Wielu znam osobiście i Niemiec zrobił dobry bissnesss zabierając ich UNITY:-) Starzy ochmistrzowie, stewardzi i wierni partii rządzącej - S nigdzie się nie ruszą-ze strachu!!!! U Niemca nie będzie żadnych układów i kolesiostwa!!!! Tam zasada jest prosta praca-->płaca:-) Nie będzie biura, gdzie można od razu po podmianie pójść i zdać relacje... co kolega robił, z kim, o której, gdzie i w jakiej pozycji:-)
06 styczeń 2014 : 21:49 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 No nie koniecznie
No nie koniecznie, przeszło tam wiele podpażdziochów z Unity i głównie PŻB, że aż się za nimi kopciło jak popędzili do TT. No nie wiem czy do końca TT jest aż tak dokładnie jak to mówisz panie Steeena. To jest obca firma więc i opcja polityka skończy się i tak na tym samym co w Polsce. Polska to Polska i cokolwiek tu wchodzi takim będzie. Przecież Stena też stała się taka po paru latach dowodzenia marżą w Gdyni. Nikt mi nie wmówi, że jest inaczej, TT będzie takie samo. Do TT polecieli kombatanci, którzy byli niezadowoleni z UL, bo kto by chciał przejść do nowej jeszcze nie pewnej firmy na polskim rynku, gdy w Unity mieli już wyrobione miejsce, z PZB pouciekała większość bo ich firma za 2 lata upadnie i będą zbierać pod mostem bo Polska nie będzie za bardzo się nad nimi litowała.
07 styczeń 2014 : 05:10 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 Leśny dziadek
Skoro Hans - największy "dziad" jest w TT, to nie spodziewam się, żeby reszta była lepsza. Pływałem z nim i wiem, że zrobi tym biednym ludziom pranie mózgów. Przykre, że taki człowiek pływa na morzu. To wstyd i hańba dla kapitańskiego munduru.
07 styczeń 2014 : 08:45 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-7 hans
Przestańcie się czepiać kpt. Hansa - to bardzo dobry kpt.
07 styczeń 2014 : 12:16 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 123
prawda jest taka że ludzie uciekają z UL bo są tam nie doceniani. Karty rozdaje na każdym ich promie hotel menager, ludzie to widzą i wolą iść pracować do niemca. hans w tym co robi jest dobry ale jest złym człowiekiem i wiedza to ci co z nim pracowali , on się nie zmieni!!!
07 styczeń 2014 : 13:06 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 No nie do końca
Czy takie rozkładowe. ? Jest prawie 16 30 a prom jak stał tak stoi. Niezły początek tego armatora, jeszcze po tyluu zapewnieniach, że wyjdzie rozkładowo.
07 styczeń 2014 : 15:22 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Wstyd!
Prawda, już nawet wolin teraz odbił i wypływa rozkładowo o 17:30 a TT widać tak spodbało się Świnoujście, że w nim chce pozostać. Tylko wstyd ....
07 styczeń 2014 : 16:40 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Hahahah :D
Hhahaha, ktoś sobie widać z nas jaja zrobił. Do teraz widzę nasze nowe złotko Nilsa na terminalu. Coś TT nie wyszedł pierwszy lot w chmury - pierwsze zapamiętanie najlepsze. Ale te zapewnienia ZE TT ZAPOWIADA ZE NA PEWNO BĘDZIE ZGODNIE Z CZASEM! a tym czasem już 5 godzin spóżniony Nils sobie odpoczywa przy terminalu. Może i coś tam wystąpiło TT pierwsze wrażenie zrobiło porażąjące szczególnie dla takich jak ja gdzie byłem kompletnie przeciwny wchodzeniu obcego armatora na polski rynek. Nic tylko się cieszyć.
07 styczeń 2014 : 18:16 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Widac./
Wyjście statku z ładunkiem i pasażerami do Trelleborga planowane było - zgodnie z rozkłademna - na ten sam dzień, na godz. 14:30, jednak statek opuścił Terminal Promowy Świnoujście dopiero wieczorem - po 19:00. W pierwszy rejs do Trelleborga zabrał ponoć ok. 50 samochodów ciężarowych, 20 samochodów osobowych oraz 70 pasażerów.

TO CYTAT Z NASZEJ STRONKI.. PO 19 CIEKAWE, ŻE JESZCZE CAŁY CZAS GO TAM WIDAĆ A MOŻE JA JUŻ MAM ZWIDY ? CAŁY CZAS Z OTWARTYM DZIOBEM WIĘC I RAMPĄ A CIĘŻARÓWKI WJEŻDŻĄJĄCE NA NIEGO JUŻ O 12 ... JEST 19 40 I WYPŁYWAĆ TO OBECNIE WYPŁYWA KOPERNIK A NIE NILS, KTÓRY NIE ZMIENIA OBECNIE SWOJEJ POZYCJI SPOCZYNKU. MOŻE TAMTYM OTWORZĄ SIĘ OCZY I NASTĘPNYM RAZEM WSIĄDĄ NA POLONIĘ ALBO WOLINA ALBO JUŻ NA BALTIVIE, BO WIADOMO ,ŻE TO WYPŁYNIE. A poza tym 70 pasażerów to ja myślę, że to suma kierowców ciężarówek i osobówek.. No słaby wynik jak na 1 rejs :D chodż i tak dobrze, że wgl. coś zabrali.. zabrali yhmm.. może zabiorą - tak będzie lepiej. Szczególnie, że o 20 na jego nabrzeżu ma odpocząć prom Wawel.. będzie ciekawie.
07 styczeń 2014 : 18:39 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 sukces!
odbił punktualnie o 20.00! troszkę spózniony,ale co tam 5,5h w plecy ...........jakoś to będzie!
07 styczeń 2014 : 19:10 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 PSC
Na burcie Nils Dacke siedzi PSC i chyba jeszcze trochę im zejdzie :) a Wawel czeka na wejście. Czyżby statek nieprzygotowany pod względem bezpieczeństwa? aż wstyd, że ma polską banderę...
07 styczeń 2014 : 19:20 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Safety
Z tego co wiem, to nie powołali tam stanowiska Safety, więc nie miał kto się zająć sprawami ratownictwa i pożarowymi na poważnie.
07 styczeń 2014 : 20:37 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Dziwne
To rzeczywiście dziwne rozwiązanie. Przecież na wszystkich innych promach pływających ze Świnoujścia pozostałe kompanie mustrują Safety Oficerów (głównie strażaków) i wszystko dobrze się kręci. Na takiej krótkiej trasie i podczas wacht ani II, ani III oficer nie mają czasu na dodatkowe zajęcia.
07 styczeń 2014 : 20:42 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Coś nie tak
Nie ma możliwości, żeby na statku podnoszącą polską banderę w polskim porcie przyszło PSC. Może być inspekcja flagi ale nie PSC.
08 styczeń 2014 : 07:50 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Nowi koledzy :)
Hahahahj, potwierdzam! Co tam prawie 6 godzin... przecież dla nich to pestka. I kolejne parę rejsów znów spóżnionych... czekający w Trelleborgu na odbicie o 23:30 .. to nic .. płynący nimi w oczekiwaniu by być o 21:30 w Trelleborgu to ledwo opuszczą redę w Świnoujściu. TYo tylko pokazuje co wprowadzamy do Polski. Rozumiem, ze pierwszy rejs ale nie opóżnienie 6h! On powinien już dopływać do Trelleborga a nie zajmować miejsce tam gdzie nie ma. Stracił znów Wawel i Polferries - OCZYWIŚCIE UCIERPIAŁA POLSKA. :) Z reszta sami płacimy za swój błąd wpuszczania tu tą porządną firmę zawsze punktualną :) Zawsze jest tyle spekulacji na temat tego co i jaki zrobił błąd polski armator czy prom i od razu 500 artykułów ale powiem jedno. Jeszcze się chyba nie zdarzyło żeby np. taka Polonia wypłynęła w dobrych warunkach o 19 bo z TT to tak powinna wypływać. Pozdrawiam siedzących teraz w kawiarence w TT całych czerwonych ze złości kierowców któryz pewnie będą nad ranem w Trelleborgu wyśpicie się jeszcze! i radzę następnym razem wejść na pokład Wolina Polonii Kopernika czy już nawet Baltivii jeżeli chodzi o podobne godziny odejścia TT bo tam raczej na pewno o tej godzinie przypłyniemy do celu a nie 6 godzin póżniej bo w bajce nie żyjemy. Tu nam się pokazuje jakich mamy dobrych polskich armatorów. Na Unity można liczyć zawsze na Polferries też zazwyczaj wiem z doświadczenia. Dziękujemy Polsce za nowego niemieckiego kolegę :)
07 styczeń 2014 : 19:21 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 P.S
P.S raczej z niego niestety korzystać nie będę :) Pozdrawiam
07 styczeń 2014 : 19:22 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Nie osmieszajcie sie
Z Trelleborgu tez mu nie spieszno. Jak przed 2 zacumował tak cały czas tam pozostaje, gdzie Wolin załadował się za ok. 1.5 h. TT robi sobie z nas jaja mówiąc o sobie poważna konkurencja dla Unity i PZB. Niech się już lepiej nie ośmieszają i wrócą do Travemunde, tam byli świętością.
08 styczeń 2014 : 05:41 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Cała prawda!!!
Coś mi się wydaje, że tylko Unitowcy I PZBowcy piszą. Śmiejecie się z pierwszego rejsu nowego promu? Przypomnijcie sobie kiedy wchodziły nowe promy UNITY lub PZB. Opóźnień było co nie miara. Każdy miał jakieś uchybienia i awarie. Nie otwierały sie rampy, furty, dziobnice, były blackouty. Nikt nie jest doskonały. Piszecie tak bo pojawiła się konkurencja dla Was. Przypominacie sobie jak wchodziły kolejne promy GRYF, WAWEL, BALTIVIA, WOLIN, SKANIA do Szwecji - to samo jak Wy teraz pisali Szwedzi i Niemcy - że promy się sypią, że w pierwszych rejsach wzięli 30% ładunku, do tego były opóźnienia nie małe albo w cale nie wychodziły stały w krzakach jak WOLIN - statek parking dla biura.
Polska bandera? Nie jedyna - KOPERNIK nosi polską banderę u polskiego armatora - Euroafryka. Niemiec wprowadza polską flagę a wy robicie raban, co by było gdyby miał niemiecką? Wtedy byście pisali że germanizacja w Świnoujściu nastąpiłai rzucali byście czerwoną farbą w burty. Ale Wy matrosi, którzy złapaliście Pana Boga za nogi trzymacie się tych posadek bo po układzie wszyscy jesteście zatrudniani dzięki związkom zawodowym, kucharzom i "hotel menagerom". Tak się pływa właśnie z polaczkami - plotkarze i zazdrośnicy. Jeden drugiego utopi w łyżce wody. Nie myślcie że tylko ludzie są wyrzucani bo jak sami odchodzą dorabiacie do tego poezję - gdzie będzie miał lepiej. Cóż pływają inne statki po świecie , bez polaczków.
08 styczeń 2014 : 07:17 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Kopernik nie...
Kopernik już nie nosi polskiej bandery
08 styczeń 2014 : 14:43 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Jak to?
od kiedy zmieniono banderę?
10 styczeń 2014 : 06:57 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Mauro - bo my jesteśmy NARODOWCY
To tyle w temacie!
08 styczeń 2014 : 07:40 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 # Mauro - bo my jesteśmy NARODOWCY — NARODOWIEC
zwykły mały bojący się polaczek i tyle
08 styczeń 2014 : 08:49 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Do Mauro
Mauro siedzisz w Szwecji, to się nie odzywaj, jak nie musisz....

Zobaczymy co Ty powiesz, jak będziesz miał spadki.
08 styczeń 2014 : 10:08 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Do Januszek
Całe szczęście, że ja już nie siedzę na promach. Kółko wzajemnej adoracji, marynarze biegający do biura i zdający relacje czwartkowo-piatkowe poplecznicy związków zawodowych i układowcy, lizusy - taki jest wasz obraz. Niestety każdy porządny marynarz sam stwierdza - pływanie z Polakami jest samym złem.
08 styczeń 2014 : 10:20 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 No chłopaki
Mauro i januszek dawać dalej
08 styczeń 2014 : 10:53 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 tt
:)
08 styczeń 2014 : 11:43 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-7 tt
Wszyscy piszą o najgorszych rzeczach na ludzi z tt-line a na unity. Gwolin) jest jeszcze gorzej. Brakuje czlowieka na pokladzieprzy zapinaniu chlopaki dadzą sobie radę to jest a oczywiście kapitan stwierdza że marynarz nie jest potrzebny. To jest poprostu żałosne tymbardziej, że facet nie wie nawet jak wyglada załadunek i jak sie wstawia auta. Żenada
08 styczeń 2014 : 11:49 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 wolin
Dodam również ze dla tego starego właśnie bezbieczeństwo jest niby najważniejsze. Pytam w takim razie gdzie jest to bezpieczeństwo ? Gadanie głupot i straszenie marynarzy ma napewno opanowane. Pozdrawiam chlopaki i wspułczuje
08 styczeń 2014 : 12:07 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 sławny HANS z Wolina?
Jak jest tam Hans to pewnie drugi kapitan lub C/O to sławny Przemysław tam trafił czy dalej na kominach bo chyba na promy z powrotem nie wrócił?
08 styczeń 2014 : 13:10 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 przemyslaw.....
,,chce byc kumaty jak Przemyslaw uszaty... "..... Cztery pachy i weglara
Hans.... burak i hamidlo ktore nie mialo szacunku dla ludzi....
11 luty 2014 : 00:09 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Gnojenie...
Tak jak wszyscy najeżdżają na nasze firmy to ja będę najeżdzać na inne. I wcale nie jestem pracownikiem Unity, żeby sie tutaj wypowiedzieć mądrzy panowie bo to nie jest portal pracujących. Nie pracuje a o wiele bardziej wole Unity tam nie gnoja pracowników tak jak wam sie wydaje. To, że niektórych zgnoili za jego daremną prace to jego problem bo raczej sami by sobie takie dobrego zdania o sobie nie wyrobili. A pływałam już TT z Niemiec i tam to jest dopiero gnojenie na poziomie maksymalnym.
08 styczeń 2014 : 15:23 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Pytanie
Witam wie ktos czy dzis o czasie wyplynal nils dacke ?
08 styczeń 2014 : 16:31 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 odpowiedz-
Jeśli chodzi , o dzień dzisiejszy tj 8.01 wyście ze Świnoujścia o14.30 zostało anulowane.Powrót do rozkładu rejsów, planowane jest 8.01 na 23.30 z Trelleborga, a wejście do Świnoujścia jutro 9.01 na 6.30.........pożyjemy.... zobaczymy ,cóż powiedzieć ...samo życie pisze scenariusze
08 styczeń 2014 : 17:08 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 WOLIN
Czepiliscie sie HANSA, patrze post wyżej co sie dzieje teraz na Wolinie. Kapitan,ktory mial przygode na Gryfie o mało statku nie zatopil a teraz straszy ludzi notesem w ktorym kazdy ma po trzy zycia i robi czystke. Hans nikogo nie gnoil i nie wyrzucil z pracy. Ten co jest za Hansa dopiero oboz pracy wprowadzil. Nie usmiechniesz sie i jestes na dywanie. To dopiero jest BRUNER.
08 styczeń 2014 : 19:50 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 o GRYFIE...a raczej teraz już o WOLINIE
http://kontakt24.tvn24.pl/artykul,nawiazanie-do-kolizji-gryfa-z-kontenerowcem-z-dnia-17062011,865878.html


a Ja znalazłem na necie coś takiego, Kapitan H.. nie oznacza wcale HANS , tylko opisuje innego WIELKIEGO Kapitana z UNITY LINE hmm..ciekawe , że o tym nikt nie pamięta :-) Najprościej obrobić komuś d....ę za plecami na forum, a jak macie możliwości się wypowiedzieć w cztery oczy z przełożonym to klepiecie po ramieniu, całujecie w rączkę i na dywaniku jest ślad od Waszych bosych stópek.To do tych co lizali i dalej liżą, a najgłośniej krzyczą i są tylko odważni na FORUM. Nie ważny jaki Pan, ważne żeby punkty zbierać i robić wślizgi...czym głębszy tym lepszy..
08 styczeń 2014 : 22:24 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Dzisiaj Nils o czasie.
Zobaczymy jak wyjdzie ze Świno.

Reasumując wesoła ekipa HANS i BRUNER. BRUNER zwalnia, HANS zatrudnia. Z deszczu pod rynnę.
09 styczeń 2014 : 10:56 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 ?????
Czy BRUNER też ma takie plecy w UL jak HANS.
09 styczeń 2014 : 10:57 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 HANS z Wolina
Pany Hans z Wolina to Kapitan Krzysztof SZ znany jako model z rozkładówki UL zapraszający na pokład promów pływałem z gościem trudno powiedzieć czy gnoił ale na pewno miał wysokie ego i gloryfikowania wszystkiego co z faterlandu dlatego dostał ksywkę Hans i lubił bardzo otaczać się klakierami jak wspomniany tu już jego dupopwłąz C/O Przemysław.
09 styczeń 2014 : 16:40 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Ordnung muss sein!!!
No i trafił J23 do faszysty. Faszysta dla faszysty = teraz ma faterland wszędzie. Dziwię się, że TT Line nie robi kapitanom testów psychologicznych, bo ten ze swoją kartoteką wręczy nie byłby do takich dopuszczony.
09 styczeń 2014 : 18:00 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 google Hansa mi wypluło/....
http://nk.pl/school/60835/195?letter=any&selection_type=p&begin_year=1986&end_year=1991

Tu ma foto w tych swoich opływowych okularkach. Brakuje mu już tylko wykałaczki....
09 styczeń 2014 : 18:04 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Przedszkole...
Mam wrażenie jakbym czytała forum dla przedszkolaków... Ja pracowałam z jednym i drugim kapitanem, do obu mam szacunek z racji wykształcenia, wiedzy i doświadczenia. Ale jakby na to nie patrzeć trzeba wyjść z założenia "szanuj szefa swego możesz mieć gorszego"... co sprawdziło się w przypadku zmiany kapitanów na Wolinie. Hans jaki był taki był, ale na prawdę można było z nim współpracować pomijając wysokie ego.
Może by tak przyjrzeć się panom HM? Tak na prawdę sprawują funkcję czysto reprezentacyjną (cholera wie po co) a prawdziwą robotą wyręczają się swoimi C&S... Dziewczynom poucinali pensje, a HM dalej zgarniają kasę za nic nierobienie... Ci to dopiero mają plecy w UL/PŻM...
09 styczeń 2014 : 19:17 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 tt i UL
Dopiszcie cos jeszcze na temat unity ,a dosłownie o czterech petach. Niech wyjda wszystkie brudy, może w końcu ktoś się za nich weźmiei przestana orły latać :D
12 styczeń 2014 : 09:42 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 co jest
moj znajomy jest na nilsie i jakoś nie nazeka, puku co nikt pod nim dołków nie kopie i zaloge z pokladu se chwali, w przeciwieństwie do ul. A tt nie ma biura gdzie można co 14-tke zdawac relacje. srednia wieku na pokladzie to około 33 lata. nie ma lashingu zarobki są identyczne jak w ul. (+ zus 2 x wiekszy niz w pżm na tych samych zasadach)

a teraz pytanie dlaczego są 4 osoby z wolina, i nikogo i innych statków ul?
19 styczeń 2014 : 11:00 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 4 osoby z Wolina?
Kto jeszcze oprócz cpt i kucharza? Bo nie kojarzę…
22 styczeń 2014 : 18:30 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 4 osoby z Wolina? — RedBull
Z kapitanem i kucharzem to jest 7 a średnia poniżej 30 lat . wiem bo jestem :)
23 styczeń 2014 : 11:47 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Hehe :D
To w takim razie kapitan zawyża średnią wieku :D
25 styczeń 2014 : 13:49 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 o ul ciąg dalszy...
Kolejna osoba odeszła z wolina...:-)
26 styczeń 2014 : 11:05 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Smiech na sali
I sie zaczelo. zwalnianie marynarzy, by zrobic miejsce dla znajomych z Wolina. Relacja szwagier, znajomy znajomego obowiazuje, Niedlugo uzbiera sie kompletna zaloga z Wolina i ich znajomych. Pod ludzmi, ktorzy nie plywali wczesniej z Hansem oraz P. Luckiem zaczynaja byc kopane dolki. Tylko czekac az ITF sie dobierze im do dupy
30 styczeń 2014 : 11:24 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 zwolnienia
tego marynarza zwolnili bo gamoń... a nie jakies tam znajomosci ...
05 luty 2014 : 20:27 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Polska babndera=podatki w Polsce
Ciekawy jestem, czy TT płaci w Polsce podatki. za marynarzy.
30 styczeń 2014 : 13:05 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 juz fikaja
już fikaja to co się tu dzieje to jakas pieprzona wolna amerykanka
05 luty 2014 : 11:34 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 już się czepiają
Ty się od Hansa i Piotra ł odpi..........ol. Jak ci wrotki doprawią to będziesz chodził jak zegarek!!!!! Widzę za dobrze tam masz, to idz skąd przyszedłeś.
05 luty 2014 : 12:38 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 LUDZIE MUSICIE SIE LECZYC!!!
TO CO TU WYCZYTALEM,TE GLUPOTY ,TO WOLA O POMSTE DO NIEBA!!!LUDZIE WKLADACUE NMOSY TAM GDZIE NIE TRZEBA,TO CO PISZECIE O KAPITANACH,CHEFACH,I OGOLNIE LUDZIACH KTORZY TAM PLYWAJA ...HELLLOL SKAD WY TAKIE WIADOMOSCI MACIE...JA TUTAJ JESTEM ZATRUDNIONY I PRACUJE Z TYMI PANAMI I JEST OK...SADZE ZE JESTESCIE CIENIASAMI W TYM CO ROBICIE ,I NA DODATEK SLABI PSYCHICZNIE ...ZMIENCIE TOK MYSLENIA A ZYCIE STANIE SIE PIEKNIEJSZE...POJEDZIE NA INNE STAATKI OBCYCH ARMATOROW I ZOBACZYCIE JACY SA LUDZIE ,TAM ZOBACZYCIE ZYCIE..A NIE PIERDZICIE PO 5 ,10,15 LAT I WIECEJ W UNITY CZY TAM POLFFERIES ,,,JAK ZWAL TAK ZWAL...OGARNIJCIE SIE...JA TU PRACUJE I POWTARZAM WSZYSTKO MI SIE PODOBA ,JEST WESOLO ...MOZE NIE DO KONCA NA OSTATNI GUZIK JEST DOPIETE ,ALE JEST WESOLO...POZDRAWIAM KAPITANOW,CHEFA NAWET DWOCH .I OGOLNIE WSZYSTKICH...I PODPISZCIE SIE POD TYM CO PISZECIE ...

JUNIOR R.P
08 luty 2014 : 13:46 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Kolega Hansa.
Kolego Rafale - to napisz lepiej, czy za Ciebie TT płaci podatki w Polsce.

Jest bandera więc i podatki powinny być płacone w Polsce.
10 luty 2014 : 13:50 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 hej
Podatki nie są płacone za marynarzy , ponieważ załoga jest wyczartowana , a zatrudniona jest przez firme zarejestrowaną na isle of man ale podlegającą pod prawo podatkowe cypru. pozdrawiam
13 luty 2014 : 10:39 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-7 news
Piotr zwany chefem opowiada szwagrowi i kolesiom z eks wolina , że się podszkoli i wykończy hansa, żeby wskoczyć na jego miejsce. Mowi ze ma uklady... polskie piekiełko sie rozkręca!!!
10 luty 2014 : 18:01 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 news odp
I sie sprawdza, że wieśniaka z wiochy wyciągniesz, ale wiochy z wieśniaka nie zawsze
20 luty 2014 : 00:07 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 tt line tine
Ciekawa polityka zwalniania ludzi w dziale hotelowym
Jeden purser dyscyplinalnie zwolniony z unity drugi pierwszy raz na takim stanowisku i brak mu jaj . Hmmmm ... pozdrawiam życzę powodzenia ...pierwszy raz widzę iż powodem zwolnienia może być własne zdanie ,charakter , albo też inne ciekawe powody bez powodu ....proponuje spojrzeć na siebie a nie zajmować się wylizywaniem d.... niemieckim przedstawicielom by nie stracić stolka
...
16 luty 2014 : 14:14 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 tt
A co do załogi ...wylewanie pomyji czy to na kapitanow czy chifow hmmm śmieszy mnie to że ludzie którzy to piszą nie majom odwagi podpisać się pod swoją wypowiedziom ...czy to unity czy inne promy to ten nazywa się TT line i to ludzie to tworzom będąc jedną załogą. . Czasem się zastanawiam po co ludzie zaczynają pracę na statku po to by zarabiać i się realizować czy po to by podpier..... i rywalizować ...a usuwanie ludzi by dawać swoich Hehehe nie wierze że takie sytuacje się zdarzajom ...a co do pana Pawlikowskiego czasy komuny się skończyły , lizanie dupy wyszło z mody .człowiek wywalony dyscyplinarnie pojawia się na promie i znów próbuje wprowadzać swoje rządy wytykanie błędów załodze ludziom bo ambicje każdej belki powodujom iż człowiek rośnie i rośnie coraz wyżej ....
16 luty 2014 : 14:33 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 re Anna
Piękna wypowiedz proszę o jeszcze jednąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąom
17 luty 2014 : 16:30 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Hehe
Junior powiedz na jaki temat bo mam dużo do powiedzenia . Pracując tam krótko ale intensywnie a potem ciach bzdurne wytlumaczenie dziękujemy .. ulala lubię to ...
17 luty 2014 : 16:58 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 a i jeszcze jedno
Każdy z was pisze o piekiełku i o tym że będzie wielkie szambo ale każdy z was ma wybór nie musi pracować na tych promach możecie znaleźć pracę wszędzie morze oceany są otwarte dla marynarzy nie ma przymusu rozkazu by pracować do końca życia w jakimś syfie. .. ale tu trzeba mieć znów jaja by móc coś zmienić a nie biernie się przyglądać. ... pozdrawiam i życzę powodzenia ...
16 luty 2014 : 14:47 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Purserzy
Anno rozwiń myśl dotyczącą purserów, bo nie wiem czy kwestia tego, że ktoś pierwszy raz jest purserem to automatycznie go dyskwalifikuje? Nie zawsze stanowiska są takie same u wszystkich armatorów, są różne i różny zakres obowiązków, więc nie wiem skąd ta uwaga? Nie ma jaj? Tzn. co załoga hotelowa wchodzi mu na głowę?
Temat p. P. przemilczę.
Rozumiem też z Twojej wypowiedzi, że w dziale hotelowym zwolniły się etaty?
17 luty 2014 : 20:58 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 odp
Absolutnie nie dyskwalifikuje...każdy ma prawo do swojego zdania i wypowiedzi i może się mylę i nie mam racji ale ja tak to widzę. Jedna pani została zwolniona bez słowa wytlumaczenia hmmm sorry że broniła swojej siostry ..hmmm wejść na głowę absolutnie nie. Ale stronnictwo , i nagabywanie na drugiego persera by bronic i wybielić siebie uuu to już problem , mieć pupilkow co donoszą o każdej sprawie pierwszy raz się z tym spotkalam... nie one już są uzupelnione..a pośrednik który załatwiał ludzi uuuu o połowie spraw nie wie bynajmniej inaczej są pewne kwestie przedstawiane...
17 luty 2014 : 21:44 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 odp
I może nie jestem obiektywna w swoich wypowiedziach. . Ale ja pierwszy raz z takim czymś się spotkałam na statku.. może jest ogromna przepaść między pracom na promie a praca na statku ... kucharz zwolniony potem wraca na inne stanowisko bo mu to obiecano.. barman Dobry jako pracownim ciach zwolniony bo miał coś dopowiedzenia.. kłotliwosc hmmm o którym człowiek nie ma pojęcia że taki problem jest. ..brak powodu tylko nie wracasz ...wow ... więc moja wypowiedź jest taka nie inna każdy ma swoje zdanie na ten temat każdy może się wypowiedzieć ...
17 luty 2014 : 22:10 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Cala Prawda
Na innych statkach ludzie przyjezdzaja i pracują i jeśli wykonują swoje obowiązki i nie naduzywaja alkoholu to normalnie pracują i nikt im tej pracy nie odbiera a tam nazjezdzalo się pelno roznej masci insektow ,gryzoni które przeskoczyly z jednej Kópy na druga i będą tak długo się w niej tytlac i rozgrzebywać az dokopią się do dna a jak już braknie pożywienia to będą walczyc miedzy sobą o kawalek Gó....na. Tam ktoś powinien przeprowadzić dezynfekcje i deratyzacje, kto ma resztke jakiejś godności powinien sam odejść zanim zaczna lizol i domestos
18 luty 2014 : 09:07 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Hmmm...
To wygląda gorzej niż w UL :D Hehe :D
18 luty 2014 : 09:40 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 hmmm
I tak to wygląda na innych statkach bo pracowałam że zwolnienie masz z powodu alkoholu bądź źle wykonywanej pracy ... mówiąc o sobie czy o tych osobach co wspomniałam z działu hotelowego to nie były laiki to osoby z doświadczeniem więc bzdurom jest bezsensowne tlumaczenie... Hehe żalu nie mam bo ja wiem ze dobrze wykonuje swoją pracę i z podniesionom głową i spojezeniem w lustro mogę powiedzieć że pracowałam dobrze i tamci też ...pozdrawiam
18 luty 2014 : 11:31 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 hmmm
Uderzasz/cie z tym do ITF?
19 luty 2014 : 15:48 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+14 spiety
Spiety palikot stalin to jak tym razem na TT line zorganizuje pan komunie wnuka na koszt amatora ..jakim cudem na prom na stanowisko pursera dostaje się facet z takimi papierami zachlapanymi przekrętami i nikt tego nie sprawdził to się w głowie nie mieści. . Wszystkie pana brudy wywleke to mogę obiecać zrobię piekło i nagłośnienie wszystko dla przykładu tak jak pan mnie zwolnił dla przykładu z pannom M ..ITF HMMM na układy układziki hmmm to już jest grubsza sprawa ale przyjdzie czas na tych co myślą że wszystko się upiecze. ..ja nie odpuszczam tak szybko ... będę koszmarem... robi się ciekawie..może nie mam takich pleców i układów ale mam coś cenniejszego....
19 luty 2014 : 18:50 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+12 ooo Pawli.....
Nowy prom nowe szambo...Hahahahha... kawał h.....
19 luty 2014 : 19:35 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 panie palikocie
No no panie p zwany a zreszta kazdy wie zmieniasz statki jak rękawiczki i myslisz ze nikt nie wie o kim mowa unity i ... duzo można wymieniac dalej bucem jestes i co myslisz ze ty bog zapomnij nikt nie zejdzie do twego poziomu w domu se rozkazy dawaj a nie tu bedziesz jezdzil po ludziach którzy dobrze wykonuja swoją pracę wiec nie wróżę ci dlugiego plywania bo znow zaraz zmienisz TT na cos innego moim zdaniem to ty w wannie powinienes plywac albo na łódce wtedy cie wyróżniają i zostaniesz kapitanem swej łodzi lub wanny
19 luty 2014 : 20:05 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Masakra co tutaj się pisze
Wiem że może ludzie z Unity Line są zazdrośni bo niedługo jak tak dalej będzie z naszymi przewozami w TT Line to zabierzemy wam prace , Pływam z ludzmi z Unity Line i to co się tutaj wypisuje jest po prostu jakąś paranoją . Ludzie z Unity Line są dobrymi ludźmi ale również wymagającymi ... Pozdrawiam moją załogę z TT Line a to co piszą o kapitanie i C/O to kompletne bzdury .
14 marzec 2014 : 08:25 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 załoga
Akcja reakcja ...chłopaki z pokładu fajne chłopaki .. agenciory ..majkel ,Leon i reszta bawcie się dobrze ,pracujcie ciężko , jedzcie podwójnie ..szejki muszą być ..opiekujcie się Agrestem..patrzcie na niebo jak burza będzie a pioruna zobaczycie. ..pozdrawiam ..
20 luty 2014 : 08:51 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 re: piorun
MASZ RACJĘ...OCEANY SĄ WIELKIE...STATKÓW NIE BRAKUJE..PRACUJĄC POD OBCYMI BANDERAMI, MUSZĘ STWIERDZIĆ, ŻE:
TO, CO SIĘ WYPISUJE NA FORUM O TYCH STATKACH TO PRAWDA.. KUMOTERSTWO, POPLECZNICTWO, OBSTAWIANIE SIĘ DONOSICIELAMI I D.....WŁAZAMI, ABY ZACHOWAĆ STOŁEK I DBANIE BY NIKT GO NIE WYRWAŁ Z POD TYŁKA.TAKA JEST NATURA POLAKA, SAMI NA TO DAJEMY CICHE PRZYZWOLENIE I BRNIEMY KU PRZEPAŚCI.. JESZCZE NIE DAWNO DRZWI DO OBCYCH BANDER BYŁY OTWARTE DLA POLAKÓW JAK WROTA STODOŁY..CENIONO NAS ZA PRACOWITOŚĆ I KOMPETENCJE, JEDNAK SZYBKO ODKRYTO, ŻE NIE JESTEŚMY ZDOLNI DO PODEJMOWANIA SAMODZIELNYCH DECYZJI I UMIEMY SIĘ WYKAZAĆ JEDYNIE, GDY WŁAZIMY W DUPĘ... PRAWIE WSZĘDZIE GDZIE POJAWILI SIĘ NASI WIDAĆ, ŻE GDY USIEDLI NA STOŁKACH NIE UCZĄ (MŁODYCH PRZYSZŁYCH NASTĘPCÓW), NICZEGO PRÓCZ IGNOROWANIA PRZEPISÓW, SPYCHOLOGII, POPLECZNICTWA.. DONOSIĆ TO LUBIMY, ALE NAPISAĆ STOP KARTKĘ LUB ZGŁOSIĆ NIEPRAWIDŁOWOŚĆ –TO HAŃBA.. BO BRAK JAJ BY COŚ ZMIENIĆ.. GDY KTOŚ WIDZI LUB MÓWI ZA DUŻO TO GO WYRZUCAJĄ BEZ UZASADNIENIA..JEST TO TAK NAGMINNE, ŻE STAŁO SIĘ JEDYNYM PRAWEM NASZEJ DŻUNGLI.. DLA, CZEGO WIĘC TRZYMAJĄ TAKICH NA STANOWISKACH. A NO DLA TEGO BY NIE BYĆ POSĄDZONYM O NIEUZASADNIONE ZWOLNIENIE.I BY NIE OPISYWAĆ TYCH WSZYSTKICH PIERDÓŁ, JAKIE TU CZYTAM..BO JEST TO SKANDAL.. PAPIER PRZYJMIE WSZYSTKO A PRAWO PRZEPISY SĄ MARTWE - TO JEST NASZA WIZYTÓWKA..WIĘC NIE MA, CO SIĘ DZIWIĆ, ŻE OBCE BANDERY BIORĄ FILIPINÓW I MAŁPY Z DRZEWA(CZARNYCH JAK NIEKTÓRZY MÓWIĄ).MOŻEMY ZAMKNĄĆ SZKOŁĘ MORSKĄ I OŚRODKI SZKOLEŃ..WYKUCIE NA BLACHĘ PRZEPISÓW NICZEGO NIE DAJE, JEŚLI ICH SIĘ NIE STOSUJE LUB IGNORUJE..WIĘKSZOŚĆ ZNA TYLKO TEORIE. NIE MA ŻADNEJ PRAKTYKI. HA-HA-HA...WIELE NACJI NAM ZAZDROŚCIŁO, ŻE MAMY SZKOŁĘ MORSKĄ, DZIŚ PRZECHODZI TEN FAKT BEZ ECHA..ZMIANY POSTĘPUJĄ TYLE ŻE NA GORSZE..PYTANIE, JAKICH JAJ POTRZEBUJESZ I CO CHCESZ ZMIENIĆ??? Z KIM? ITF HMMM – TO SAMO PIEKIEŁKO INNA NAZWA...
02 marzec 2014 : 11:19 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 odp obserwator
Hmmm wypowiadając się na tym portalu nie chciałam współczucia .. ja znam swoją wartość wiem że pracuję dobrze i to nie jest brak pokory czy chwalenie się to nie był mój pierwszy statek mam opinie z innych.. więc wszystko co pisałam to nie jakaś bzdura albo słowa by zwrócić na siebie uwagę. .. nie mogłam pogodzić się ze zwolnieniem nie dlatego że to jakiś dla mnie koniec świata ablutnie tylko dlatego że tacy ludzie jak pan P czy M są Dla mnie w moim odczuciu nie kompetentni bo to co usłyszałam co jest powodem zwolnienia to jakiś żart hahahhaha dosłownie. ..po co się podejmuje pracę jakiekolwiek by pracować a dla tych państwa ważne jest kto bardziej wylize d... niemieckiemu menedżerowi zapominając o swojej załodze (dział hotelowy) ...powiem tak ja zeszłam z tego statku z podniesioną głową. .niestety mam swoje zdanie w różnych kwestiach i nie żałuję że głośno o tym mówiłam. ..sorryy ale pierwszy kontrakt na TT robiliśmy po 16 18 h a nasi Perserzy wpisują tylko po pare nadgodzin i podpisują to za nas bzdura ...tlumaczenie a co my możemy ale o swoje się martwią ... co do wymieniania Polaków na innych ta masz racje ale gdzie mniej polskiej załogi tym człowiek zajmuje się pracą i czubkiem swojego nosa.. a co do różnych wpisanych tu opinii hmmm ja się podpisałam a śmieszy mnie brak odwagi bo jak są takie zarzuty tu to tylko słowa ...bo jak wspomniales wcześniej ludzie zajmują się bzdurami i plotami i wszystkim innym niż pracą. ..pozdrawiam życzę powodzenia
06 marzec 2014 : 10:12 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 kumoterstwo
Ania ma rację,poplecznictwo i kumoterstwo to podstawa.Zobaczyłem w kuchnii cały Kołobrzeg z innych statków koleś kolesia zgarnia do pracy,inni nie mają szans.Wielkim szokiem było spotkanie Roberta I.Facet ma żółte papiery,po pijaku zabił dziewczynę i świrował by uniknąć więzienia,i takich to 'ludzi' zatrudniają,no ale jeśli koleś ma frenda Jacka........samo życie!!!KOLO Z KOŁO!!!
12 marzec 2014 : 09:04 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Kumoterstwo
Panie kumoterstwo, Robert zostal zatrudniony przez agencje Polaris tak jak reszta zalogi w kuchni ze mna wlacznie poprostu zlozyl papiery i odbyl rozmowe kwalifikacyjna. tak sie zlozylo ze nikt poza nami nie zaryzykowal i nie zlozyl papierow. A co do tego co Robert robil w przeszlosci to mysle ze to nie nasza sprawa. A pan panie kumoterstwo jest obrzydliwy piszac o tym.
13 marzec 2014 : 23:22 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 zaloga
czy ktos wie z jakiej firmy sa wyczarterowani marynarze na TTline
12 marzec 2014 : 18:07 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 kolega z Kopernika
Jacek z Kopernika haha gościu ambicje większe niż umiejętności ..podpie....dupowlaz ..uważajcie na kuchcika który robi z siebie szefa z 5 gwiazdkowego hotelu ...
14 marzec 2014 : 09:24 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 re do platana
Polaris
14 marzec 2014 : 09:52 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 szkoda gadac
rzygac sie chce jak sie czyta te wasze pomyje jestescie nienormalni gdyby kazdy zamiast mielic morda skupial sie wiecej na swojej pracy tego calego "polskiego piekielka" by nie bylo, najzwyklej w swiecie stulic dziobow nie potraficie gorzej niz przekupy na targu
26 kwiecień 2014 : 10:13 pawlos Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś