Niemiecki operator promowy TT-Line poinformował, że od stycznia obsługiwać będzie połączenie Świnoujście-Trelleborg. O spodziewanym wejściu niemieckiego armatora promowego na linię z Polski informowaliśmy jako pierwsi w polskich mediach.
Armator TT-Line nie udostępnia jeszcze na swej witrynie WWW cennika ani rozkładu jazdy połączenia Świnoujście-Trelleborg. Nie działa również jeszcze system rezerwacji on-line dla linii między Polską a Szwecją obsługiwanej przez TT-Line. Z dotychczas dostępnych informacji wynika, że prom TT-Line pojawi się na linii ze Świnoujścia od drugiego tygodnia 2014 roku i będzie oferował odejścia każdego dnia oprócz niedziel.
Rozkład odejść przedstawia się następująco:
Ze Świnoujścia:
- poniedziałek 00:30
- wtorek 14:30
- środa 14:30
- czwartek 14:30
- piątek 14:30
- sobota 11:30
Z Trelleborga:
- poniedziałek 23:30
- wtorek 23:30
- środa 23:30
- czwartek 23:30
- piątek 23:30
- sobota 23:30
Jako pierwsi w mediach informowaliśmy o spodziewanym wejściu niemieckiego operatora promowego na linię z polskiego portu już w grudniu 2012 r.: Nowy operator promowy na polskim rynku?
Nowe połączenie oznacza wejście nowego, zagranicznego operatora promowego na rynek połączeń promowych z Polski. Dotąd działają na nim polskie: Unity Line i PŻB (Polferries) oraz szwedzki - Stena Line. Połączenie TT-Line stanowić będzie bezpośrednią konkurencję dla połączenia Świnoujście-Trelleborg obsługiwanego przez Unity Line.
TT-Line istnieje od ok. 50 lat. Obecnie obsługuje sześcioma swoimi promami, pod banderami niemiecką lub szwedzką, połączenia Trelleborg-Travemünde oraz Trelleborg-Rostock, odnotowując roczne przewozy rzędu 600 tys. pasażerów i 320 tys. jednostek ładunkowych. Flota ta należy do Holding Trampschiffahrt GmbH & Co. KG (w 83,5 proc.), i do przedsiębiorstwa żeglugowego Aug. Bolten Wm. Miller's Nachfolger GmbH & Co. KG (16,5 proc.).
Media4Sea, rel (TT-Line)
Fot.: TT-Line
Teraz pewnie PŻB dostanie łoty, bo zacznie się wojna cenowa - UL-TT-PŻB. Przetrwają tylko najlepsi.
TT wchodząc do Polski jest przygotowane na wojnę, tak więc stawiam, że ofiarą stanie się PŻB.
Świadomie szkodzą naszym firmom takim jak Unity Line oraz Polferries, które już jest w stanie gotowości do upadku.
Unity Line na pewno będzie miało ciężej a zgodzę się, że wprowadzenie się obok Wolina to był ich jedyny rozsądny ruch. Ale myślę , że ULA jest naprawdę porządną firmą i raczej jeden rejs Nilsa Dacke nie wprowadzi wielkich roszad w ich serwisie, jak mówił poprzednik mają już wiele zaufanych pasażerów. Gorzej będzie na pewno z Polferries, dzisiaj na przykład Baltivia wypłynęła załadowana chyba do połowy i tak jest przez parę ostatnich dni (oczywiście mówię ogólnie, żeby znów nie było miliona komentarzy, że np. wczoraj była pełna przez jeden rejs) a Polonia pływa pełna, a więc po przekonaniu się, że Polonia wypłynie zawsze i ogólnie warunki komfortu są na niej lepsze wybierają liczniej Unity przynajmniej przez ostatni tydzień. Teraz zaczyna Polferries tracić a Baltivia to jest ich jedyne życie. Obecnie ciężko im się walczy z świetnym promem Polonia a jeżeli jeszcze dojdzie TT z obniżonymi stawkami portowymi na początku i będą sobie mogli pozwolić na nieżle atrakcyjne ceny to Baltivia straci jeszcze więcej. Zacznie się wojna cenowa UL i TT. Będą spuszczać ceny ale ich na to stać czego nie można powiedzieć już o Polferries bo sami by się wykrwawili. Moim zdaniem teraz PŻB ma nikłe szanse bycia czołówką na rejsy do Szwecji jeżeli chodzi o ładunek. Unity chce zbudować se dwa nowoczesne promy, z którymi ciężko będzie TT a co dopiero Baltivi.. ale do tych czasów PZB raczej już nie dotrwa.
Jestem przekonana, że jak TT się pojawi, to będzie ciekawie, Zacznę się przepychanki z zaniżanymi cenami itp. Ciekawy jestem tylko, czy krajowe związki np. te z ZMPSiŚ będą strajkować przeciwko TT line, żeby wesprzeć p.Sikorę z PŻB????
Scandinavia może ładować zarówno rufą, jak i dziobem. Przy przestojach w portach rzędu 5 godzin i załadunku tylko 50 tirów, w tym przypadku przelotowo, argument o dłuższym załadunku odpada.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.