Stocznie, Statki

 

altCharakterystyka promu typu ro-pax Galileusz

Konstrukcja: statek o konstrukcji całkowicie spawanej, z dwoma pokładami ciągłymi, szeroką rufą pawężową i gruszką dziobową; jednostka posiada wyłącznie furtę i rampę rufową; posiada trzy przestrzenie (pokłady) ładunkowe: dno wewnętrzne, pokład główny i pokład górny; pokład górny jest w części rufowej odkryty, a w przedniej przykryty od góry nadbudówką mieszkalną, ale od tyłu nie zamknięty, a na burtach wyposażony w duże otwory; siłownia, wąski szyb maszynowy (pozostawiający jak najwięcej miejsca dla ładunku na pokładzie) i komin usytuowane są na rufie.

Wymiary główne, pojemność, tonaż: długość całkowita 150,37 m, długość między pionami 137,33 m, szerokość konstrukcyjna („na wręgach”) 23,40 m, zanurzenie 6,015 m, wysokość dna podwójnego 1,70 m, wysokość do pokładu głównego 7,60 m, wysokość do pokładu górnego 13,40 m, wysokość całkowita od stępki 23,40 m (wg niektórych źródeł: wysokość boczna 13,460 m); tonaż pojemnościowy brutto GT 15 848 (po przebudowie, wg danych ESL i GL), tonaż pojemnościowy netto NT 4755, nośność 6794 t (po przebudowie, wg danych ESL i GL), (przed przebudową - odpowiednio GT 14 398, NT 4319, 7330 t), wyporność 12 982 t przy zanurzeniu 6,00 m / wyporność 12 967 t, masa statku pustego 6188 t; pojemność zbiorników: na paliwo ciężkie - 763.5 m3, paliwo lekkie - 106.6 m3, balast wodny - 1942 m3, wodę pitną - 309 m3.

altZdolność przewozowa:  nośność 6794 t, pas ładunkowy ro-ro 1742 m (niektóre źródła, np. IHS Fairplay i GL podają 1650 m, o skrajni 3,10 ´4,90 m), 141 ciężarówek (zestawów drogowych / trailerów); dopuszczalne obciążenie pokładów: pokład główny 2,5 t/m2, pokład górny 1,75 t/m2; pomieszczenia dla załogi i pasażerów: liczba miesjc pasażerskich 125 (wg GL), 160 (wg Unity Line - prawdopodobnie łącznie z miejscami dla załogi), 127 (wg „Sea Web” altIHS Fairplay), operator (Unity Line) na początku roku 2010 podawał na witrynie WWW: załoga 37 osób, miejsc pasażerskich 160, kabin 51, łóżek 128; według ESL: kabiny załogi 34 jednoosobowe, kabiny pasażerów 51 (25 alttrzyosobowych i 26 dwuosobowych), liczba miejsc w mesie pasażerskiej 124; załoga (crew list wg IHS Fairplay, wg stanu na 14.10.2009): 26 osób załogi, 8 oficerów, razem - 34 osoby, załoga wg GL 35 osób.

altNapęd i osiągi oraz wyposażenie maszynowe i elektrowni okrętowej: napęd główny - spalinowy z przekładnią mechaniczną; na napęd główny składają się dwa zespoły: silnik wysokoprężny - sprzęgło elastyczne - przekładnia redukcyjna - linia wałów - śruba napędowa nastawna; statek wyposażono w, wyprodukowane na licencji Sulzer'a, przez Zakłady Urządzeń Technicznych „Zgoda” SA - Świętochłowice,dwa 4-suwowe, nienawrotne, rzędowe, 8-cylindrowe (400 ´500 mm) silniki wysokoprężne napędu głównego Zgoda Sulzer 8ZAL40S o 510 obr./min, o łącznej mocy 11 520 kW alt(IHS Fairplay, w bazie statków „Sea-Web” podaje: MCR 18 000 kW /24 472 KM, CSR 11 520 kW / 15 662 KM), pozwalające na osiąganie prędkości maksymalnej 19 w. (wg ESL), maksymalnej 20,7 w. i eksploatacyjnej 18,5 w. (wg altIHS Fairplay, GL); całkowite zużycie paliwa 45 t / dobę (wg IHS Fairplay); nastawne śruby Lips o średnicy 4,00 m i płatach highly skewed obracają się z prędkością do 165 obr./min.; silniki pomocnicze / elektrownia okrętowa: 2 zespoły prądotwórcze z silnikami wysokoprężnymi Yanmar i prądnicami van Tayo, po 800 kW każdy (440 V, 60 Hz) / 1000 kVA, alt2 prądnice zawieszone (PTO) Alsthom po 800 kW / 1000 kVA; jeden awaryjny zespół prądotwórczy 544 kVA; jeden kocioł pomocniczy opalany olejem termicznym produkcji Wanson N.V. 10 bar, pow. grzew. 15,7 m2, dwa kotły Wanson N.V. 10 bar, pow. grzew. 45,81 m2.

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.5847 3.6571
EUR 4.2004 4.2852
CHF 4.4847 4.5753
GBP 4.9256 5.0252