Od 20.08.2013 certyfikaty MLC powinny posiadać wszystkie statki. Również od tego czasu każde państwo, które ratyfikowało wspomnianą Konwencję, jest zobowiązane do zapewnienia, że działające na jego terenie biura pośrednictwa pracy marynarzy spełniają odpowiednie wymagania Konwencji.
Konwencja o pracy na morzu
Konwencja MLC 2006, zwana Seafarer’s Bill of Rights, konsoliduje i uaktualnia ponad 65 międzynarodowych konwencji i zaleceń dotyczących pracy marynarzy. Konwencja ustala prawa marynarzy do przyzwoitych warunków pracy na statkach. Dokument ten jest określany mianem „czwartego filaru” w światowej legislacji morskiej, obok SOLAS, MARPOL i STCW. Podczas gdy pozostałe trzy konwencje skupiają się na statku i jego obsłudze, MLC 2006 ustala minimalne standardy pracy i prawa dla marynarzy, takie jak warunki zatrudnienia, zakwaterowanie, warunki rekreacyjne, wyżywienie, zdrowie i bezpieczeństwo, opieka medyczna, ubezpieczenie.
MLC ratyfikowały
Liberia, Wyspy Marshalla, Wyspy Bahama, Panama, Norwegia, Bośnia i Hercegowina, Hiszpania, Chorwacja, Bułgaria, Kanada, Saint Vincent i Grenadyny, Szwajcaria, Benin, Singapur, Dania, Antigua i Barbuda, Łotwa, Luksemburg, Kiribati, Holandia, Australia, St Kitts i Nevis, Tuvalu, Togo, Polska, Palau, Szwecja, Cypr, Federacja Rosyjska, Filipiny.
Źródło: PRS.pl