Firma Ruscon, należąca do Delo Group, uruchomiła nową usługę transportową z Rosji do chińskich portów przez Sankt Petersburg. Jak podkreślono w komunikacie, koszty transportu mogą częściowo zostać subsydiowane z budżetu regionalnego.
Pierwszy rejs statku Honfu z terminalu Petrolesport (PLP, część Global Ports, holdingu przeładunkowego Delo Group) w Sankt Petersburgu rozpoczął się 29 października. Statki przepłyną przez Kanał Sueski do chińskich portów Taicang i Nansha, a całkowity czas tranzytu nie przekroczy 45 dni.
Zgodnie z umową między Ruscon a Centrum Wsparcia Eksportu, do 80 proc. kosztów transportu do granicy rosyjskiej może być subsydiowane z budżetu regionalnego przez Centrum Wspierania Eksportu Autonomicznej Organizacji Non-profit Centrum Rozwoju Przemysłu Regionu Leningradzkiego.
Korzystając z aktywów przeładunkowych i kolejowych Delo Group, Ruscon będzie oferować spedytorom kompleksowe multimodalne rozwiązania logistyczne po konkurencyjnych cenach i z minimalnymi czasami dostawy, a region zapewni częściowy zwrot kosztów logistycznych dla firm zlokalizowanych w obwodzie leningradzkim.
– Oferujemy klientom kompleksowy transport przez Rosję do Sankt Petersburga oraz bezpośrednie połączenia morskie do Chin, bez pośrednich zawinięć do portów, gwarantując stabilny czas tranzytu i dostępność miejsc na statkach. Nasze doświadczenie w optymalizacji łańcuchów logistycznych w połączeniu ze wsparciem finansowym Centrum Wspierania Eksportu Regionu Leningradzkiego pozwala nam stworzyć konkurencyjne warunki dla eksportu towarów niebędących surowcami ani energią, produkowanych przez małe i średnie przedsiębiorstwa w regionie – powiedział Andrey Chernyshev, pierwszy wiceprezes Ruscon.
Kilka dni wcześniej Ruscon poinformował o nowej usłudze kolejowej z rosyjskiego Dalekiego Wschodu na zachód do innych regionów Rosji.
Kontenery są ładowane w terminalu Delo Group w Chabarowsku (największy ośrodek przemysłowy Rosji na Dalekim Wschodzie) na pokład regularnego pociągu towarowego i dostarczane do innego terminalu Grupy na stacji Kleschikha w Nowosybirsku na Syberii. Czas tranzytu wynosi 9 dni.
Oprócz transportu kolejowego usługa obejmuje również dostawę „pierwszej mili” i „ostatniej mili”. Firma nie wyklucza, że w przyszłości może rozszerzyć połączenie o kolejne stacje.
Usługa jest przeznaczona dla wszystkich rodzajów ładunków. Pierwszy pociąg dostarczył kontenery wypełnione filtrami powietrza i komponentami do sprzętu budowlanego, poinformowała Delo Group.
LEW (Źródło: Delo Group)
