Porty, logistyka

Port Gdańsk zamyka I kwartał nie tylko awansem na I miejsce w rankingu kontenerowym, ale także utrzymuje podium wśród wszystkich portów na Bałtyku. To bardzo dobry kwartał, po którym udało się osiągnąć łącznie 13,3 mln ton przeładowanych towarów.

Od początku roku Port w Gdańsku notuje bardzo dobre wolumeny przeładowanych towarów. W styczniu było to 4,6 mln ton, w lutym 3,9 mln ton, a w marcu 4,6 mln ton.

Port Gdańsk nadal na podium po I kwartale na Bałtyku:

Ust Ługa 25,5 mln ton (-5,4%)
St. Petersburg 14,4 mln ton (-2,1%)
Port Gdańsk 13,3 mln ton (+17,8%)
Port Primorsk 12,6 mln ton (-22,4%)
Port Kłajpeda 11,3 mln ton (-0,2%)

Pierwsze miejsce w rankingu kontenerowym na Bałtyku:

Port Gdańsk 515 042 TEU (+8,6)
St. Petersburg 499 640 TEU (-11,1%)
Port Gdynia 239 454 TEU (+6,8%)

Cieszę się, że DCT Gdańsk miało swój udział w osiągnięciu tego kamienia milowego. Patrzymy jednak także w przyszłość i będziemy nadal inwestować w nasze możliwości przeładunkowe i usługi. Chcemy zapewniać naszym klientom jak najwięcej możliwości rozwoju i ułatwiać swobodny przepływ towarów jako bałtycki hub - komentuje Cameron Thorpe, Dyrektor Generalny DCT Gdańsk.

Łącznie w I kwartale 2021 roku w Porcie Gdańsk przeładowano ponad 13,3 mln ton towarów, natomiast w I kwartale 2020 roku było to 11,3 mln ton, co stanowi wzrost o prawie 18% rok do roku. Widoczne są wzrosty w większości grup ładunkowych, w tym Paliwach płynnych (+39%), Węglu (+3,7%), Zbożu (+53,7), Drobnicy (+9,8) i prawie 9% wzrost w przeładunkach kontenerów.

Ten awans pokazuje siłę Portu Gdańsk pomimo trwającej na świecie pandemii. Jest to zasługą naszych kontrahentów i świadczy o dobrej kondycji gospodarki. Potencjał naszego największego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk, który jest największym hubem na Bałtyku, w związku z planami inwestycyjnymi i dalszym rozwojem jest ogromny. Liczymy, że DCT Gdańsk będzie nadal tak prężnie rozwijał u Nas swoją działalność. Jako zarząd portu realizujemy kluczowe inwestycje w infrastrukturę drogową i kolejową usprawniające dojazd do terminalu DCT. Ten kwartał cieszy nas podwójnie, bo zarówno my, jak i terminal DCT notujemy wzrosty i awansujemy w rankingach – mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.

rel (Port Gdańsk SA)

-10 to jest naturalne
Tu nie ma z czego się cieszyć , przy tak dobrym położeniu i dużym 36 milionów kraju , to jest minimum możliwości , powinni już dawno budować 3 nabrzeże pod kontenery nie wiem na co czekają , swinoujscie i tak nie wypali co jest wiadome , a Gdynia niech w końcu przyjmie swojego 1 statek 400m.
16 kwiecień 2021 : 13:04 romek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Juz za dwa lata
Paleczke pierwszenstwa zdobedzie Elblag!!
16 kwiecień 2021 : 16:23 Dorsz baltycki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-8 Even z Griven
Jak wysoko w rankingu notowany jest port w Radomiu ?
17 kwiecień 2021 : 09:06 Mat Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Gdańsk juz dominował w latach 70 tych
mało kto wie ,że pod koniec lat 70 tych port gdański przeładowywał najwięcej na Bałtyku mowa tu o latach 1978 i 1979 gdzie w poszczególnych tych latach przeładunki przekraczały 28 mln ton tak kiedyś było przed nami dwóch konkurentów Ust Ługa i St. Petersburg .
Jak dobrze by poszło to już nawet w tym roku dało by się przeskoczyć St. Petersburg w całości przeładunków w kontenerach na razie mamy przewagę i jest szansa na utrzymanie pierwszej pozycji na Bałtyku w sumie jest szansa na drugie miejsce a gdy powstanie port centralny to będzie szansa na pokonanie Ust Ługi
17 kwiecień 2021 : 10:28 taka prawda Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Gdańsk to nasz klejnot rodowy
Gdańsk teoretycznie powinien już być dawno pierwszy i to że znaczna przewagą 2 a nawet 3 krotna w kontenerach, może masowo w milionach ton jest ust luga z potężnym strumieniem rosyjskiej ropy , ale w kontenerach to idealne miejsce , mamy takich gamoni od stadionów ,co dobrze Niemcom robią tuski i spółka , albo kaczor i jego kanal dla mierzeja dla turystów , żeby być tzw hubem 2 miliony teu , to za mało , będą dowodzić kontenery do Rotterdamu , Hamburga i towar będzie uciekał , żeby było z 4 lub 5 milionów teu , to wszyscy poważni gracze będą przewozowi będą w Gdańsku , będą kilka 400 kontenerowce w tygodniu to towar będzie wypychany na bieżącą na bliski wschód i stany , to nawet nie chodzi już żeby wygrysc Kłajpeda , bardziej żeby coś odebrać rotterdamowi , to jest absolutna portowa racja stanu , reszta to problemy szuwarowo bagienne, Gdynia jeszcze wiele lat będzie się ogarniac i puki 400m kontenerowiec nie będzie obsluzony będzie w 2 lidze
17 kwiecień 2021 : 14:44 romek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Chłopie, co z twórczość natchniona!
Jakbym czytał strumień świadomości w jakimś arcydziele kreatywnej literatury post-modernistycznej. Popracuj tylko nad ortografią i interpunkcją, a Nagroda Nike będzie w Twoim zasięgu. To bardzo dobrze, że nie przejmujesz się składnią i logiką - wszyscy Wielcy Pisarze byli natchnieni i z głębi swojego jestestwa czerpali inspirację do swoich dzieł. Co innego, gdybyś chciał porzucić białą poezję fantastyczną i skupić się na prozie życia i rzeczywistości. Wtedy przydałaby się jakaś łączność Twych wizji ze stanem faktycznym.
Na przykład taka, że przeĺadunki w porcie Gdańsk rosły systematycznie i za Tuska, i za Kaczki.
18 kwiecień 2021 : 15:16 Majami Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Rozwój..
Pomimo kryzysu gałąź przemysłu stoczniowego i morskiego nie zatrzymuje się ani na chwilę... z racji zawodu śledzę północne Włochy i ruchy inwestycyjne portów morza Liguryjskiego... Port kontenerowy w Genui zostanie rozbudowany, port w Savonie chce obracaj większą liczbą kontenerów.... polskie porty muszą się nieustannie rozwijać by być konkurencyjne i odbierać rynek transportu morskiego innym europejskiem portom.. zwłaszcza tym na Bałtyku..
18 kwiecień 2021 : 19:43 Krzysztof .., Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter