Porty, logistyka

Budowa nowej drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną wpłynie na rozwój portu w Elblągu. Już teraz, podczas budowy kanału, terminale elbląskiego portu są wykorzystywane do składowania i transportu materiałów do realizacji tej strategicznej inwestycji - powiedział PAP dyr. portu Arkadiusz Zgliński.

Jak poinformowało Ministerstwo Infrastruktury, budowa kanału żeglugowego przebiega zgodnie z harmonogramem; obecnie jest na półmetku.

Na budowie kontynuowane jest m.in. profilowanie skarp, prace narzutowe i roboty żelbetowe na falochronach Portu Osłonowego. Odbywa się również produkcja, dostawa oraz wykonanie betonowych elementów, służących zabezpieczeniu falochronów. W śluzie prowadzone są roboty związane ze zbrojeniem i betonowaniem oraz wykopy. W kanale żeglugowym trwa m.in. betonowanie. Prowadzone są również prace przy obu ruchomych mostach. Coraz bliżej także do zakończenia budowy budynku Kapitanatu Portu Nowy Świat. Po odmarznięciu Zalewu Wiślanego planowane są dalsze prace przy ścianie grodzy, tworzącej element sztucznej wyspy, oraz montaż ściągów oraz zasypów grodzy. Ponadto, kontynuowany jest transport kamienia hydrotechnicznego, który jest obecnie magazynowany w Porcie Elbląg, a posłuży do wzmocnienia obwiedni wyspy.

Dostarczanie kamienia hydrotechnicznego do umocnienia sztucznej wyspy jest naszą pierwszą umową przy budowie kanału żeglugowego. Budowa nowej drogi wodnej jest już daleko zaawansowana a dla portu elbląskiego to inwestycja strategiczna - ocenił dyr. zarządu portu morskiego w Elblągu Arkadiusz Zgliński. - To inwestycja, która pozwoli na wykorzystanie infrastruktury portowej, na jaką miasto Elbląg wydatkowało ogromne środki finansowe. Nasze terminale są już przystosowane do transportu chociażby materiałów budowlanych, kamienia hydrotechnicznego, także innych konstrukcji stalowych - wyjaśnił Zgliński.

Przypomniał, że port elbląski jest głównym beneficjentem budowanej nowej drogi wodnej, ale - jak podkreślił - port działał i działa w ograniczonym zakresie.

Aby port mógł funkcjonować bezpiecznie i z pełnym wykorzystaniem potencjału musi mieć zapewniony suwerenny, niczym nie zakłócony dostęp, a takim dostępem będzie kanał przez Mierzeję Wiślaną - wskazał.

Dodał, że kamień hydrotechniczny, który ma docelowo trafić na budowę kanału, jest już dostarczany do elbląskiego portu drogą kolejową. Obecnie, ze względu na warunki pogodowe. składowany jest na terminalach. Według Zglińskiego w ciągu dwóch tygodni kamień barkami zostanie dostarczony w miejsce docelowe.

Wskazał, że port elbląski to nie tylko port przeładunkowy dla towarów, ale też miejsce, w którym można prowadzić międzynarodową odprawę pasażerów oraz statków i promów pasażerskich. Dzięki pomocy miasta i pozyskanym środkom finansowym zbudowano terminal pasażerski a w ostatnich latach zmodernizowano nabrzeża w samym centrum starego miasta, przy bulwarze Zygmunta Augusta.

Jak podkreślił, z chwilą uruchomienia nowej drogi wodnej statki mogą wozić pasażerów do portów i marin przy Mierzei Wiślanej w części województwa pomorskiego oraz portów i przystani znajdujących się w woj. warmińsko-mazurskim, czyli w Tolkmicku i Fromborku. Dodał, że z infrastruktury mogą także skorzystać turyści z Europy Zachodniej i Skandynawii, którzy chcą płynąć w stronę Pojezierza Iławskiego, przez unikatowy w skali świata system pochylni na Kanale Elbląskim.

autorka: Agnieszka Libudzka

Fot.: Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL

+1 lepiej bylo przy samej ruskiej granicy
Myśleliśmy nad portem to doszliśmy , że najlepiej było zrobić port warmiński pod sama ruska granics,przekonać się bez żadnego mostu na 8 10 m zanurzenia i wejść z torem na zalew , dojdzie obietnicą do statków na zalewie min 200 250 m , do tego z 400 m nabrzeża ale z 1km w głąb zalewu , ale a cały urobek żeby zrobić dojazd, całe mazowieckie i polska wschodnią by miały blisko do portu , promy też by mogły wchodzić i małe drobnicowce handymax do tego jakaś baza paliw i agronabrzeze , nic by drożej nie wyszło , bo 1duza pogłębiarka by dała radę, do tego 1 tor kolejowy dla cięższych ładunków ,
11 marzec 2021 : 13:25 romek | Zgłoś
+10 przyjdzie taki czas
Jak juz w koncu nasz narod sie obudzi i wezmie do roboty, to zbudujemy kolejny przekop na wysokosci Fromborka i faktycznie rozbudujemy Frombork. Ale to bedzie pewno za jakies 500 lat...
11 marzec 2021 : 14:23 Dziaders | Zgłoś
-11 A ja tam bym zasypal i osuszył cały zalew wiślany tak jak to robią Holendrzy!!!
Zresztą przed wojną były takie plany by osuszyć i zlikwidować zalew Wiślany....
11 marzec 2021 : 17:08 Marek Marek | Zgłoś
-2 przyjdzie taki czas
Że wyborcy zapytają co z promem?
Trzeba się i Pana ex ministra G wziąć do roboty i te stępkę dokończyć...
Za parę lat Szwedzi zrobią to za Polske.
11 marzec 2021 : 18:23 życzliwy | Zgłoś
+8 Akurat wyborcy PO nie maja prawa takich pytan zadawac
W koncu ich marzeniem byl mityczny inwestor z Kataru, czyli bajki dla doroslych a kredo polityczne ich wodza Tuska to: zaorac stocznie. Niech wiec wyborcy PO pytaja gdzie mozna zrobic kurs strzyzenia psow a nie o prom sie pytaja.
11 marzec 2021 : 20:49 Dziaders | Zgłoś
-1 przyjdzie taki czas
że w walce o władzę ktoś zada te niewygodne pytania.
I nie napinaj się, bo przyjdzie taki czas na pewno.

Historia kołem się toczy.

Naprawdę życzliwy.....
11 marzec 2021 : 22:10 życzliwy | Zgłoś
+10 No tak jak w Biblii napisali
belki we wlasnym oku nie widzi a o drzazge pyta
PiS obiecal odbudowe przemyslu a PO zniszczylo przemysl. Niszczenie to jednak inny wymiar, cos jak wojna, cos jak kradziez. Natomiast nie zrealizowanie postulatu odbudowy przemyslu nie jest zadnym niszczeniem. Po prostu nie odbudowali. Smiem twierdzic, ze nie ma z kim. Ci co tak sie "troszcza" od rana do wieczora rechocza z wszystkiego.
12 marzec 2021 : 06:55 Dziaders | Zgłoś
+11 Prom kupia za granica
W Polsce nie da sie takich rzeczy zrobic, mission impossible.
12 marzec 2021 : 07:05 Dziaders | Zgłoś
-1 Ta drzazga jest dosyć duża i rdzewieje na pochylni...
To nie najlepsze przysłowie, ale za wiele od wyborców PIS nie można oczekiwać.

Jedna tylko rada:
By tę drzazgę z oka jednak wyjąć bo demoralizuje naród, a na stoczniowców to jak płachta na byka działa
13 marzec 2021 : 11:57 Polak mały | Zgłoś
0 O jakim ty prawie mówisz?
Wmówiłeś sobie i próbujesz innym jakiś bolszewickie prawa.

Każdy płacący podatki Polak ma prawo zadawać takie pytanie.

A partyjną dawkę nowomowy to zostaw na egzekutywę.
To co wciskasz forumowiczom to typowa populistyczna i koniunkturalna g*wno prawda.
Jedyne co tym zyskujesz to jeszcze większy ferment i podział w narodzie.
13 marzec 2021 : 11:47 Polak mały | Zgłoś
+10 Z czego ty ich chcesz rozliczac?
ZE NIC NIE ZROBILI? Poszlo jakies 12 milionow na projekt, ktory nie powstal, stogda, ned. I koniec. To sa grosze, jesliby te stocznie pracowaly, to w samych tylko podatkach od 2008 roku placilyby do budzetu miliardy. Ze strzyzenia psow nie ma pieniedzy geniuszu. A taka recepte mial Tusk dla stoczniowcow. Przemysl okretowy byl EKSPORTOWY i wlasnie dlatego zostal zniszczony, bo Niemcom przeszkadzal. Wyborcy Tuska nie maja prawa rozliczac PiS z obietnic odbudowy. bo to oni i ich przywodcy rozwalili ten przemysl. To jest cos takiego, jakby podpalacz cudzego domu chodzil wokol pogozeliska i mowil do ofiary: i co? *****ze? Nie odbudowales? Nie potrafisz? Zacofancu?
13 marzec 2021 : 12:06 Dziaders | Zgłoś
-4 I to już jest pierwszy poważny zarzut
"Poszlo jakies 12 milionow na projekt, ktory nie powstal, stogda, ned. I koniec."

Wyrazem troski o efektywne wydawanie pieniędzy podatników byłby zakup gotowca od renomowanego biura z doświadczeniem w projektowaniu ropaxów, np. Knud E. Hansen. Żaden armator nie zleca projektów byle komu, ale PiS kolejny raz udowadnia, że państwowe = niczyje i wbrew głosom fachowców robi rzeczy skazane na klęskę.
13 marzec 2021 : 13:43 P. | Zgłoś
+11 Powiedz Stogdzie i Ned ze sa byle czym panie Piotrze
Sie uciesza. StoGda to byli projektanci Stoczni Gdansk. Knud E Hansen to nie jest polskie biuro. A oni probowali reaktywowac POLSKI przemysl a nie dunski czy jaki tam. Tak, teraz musza kupic ten prom za granica, BO W POLSCE TO JEST NIEMOZLIWE. Polscy okretowcy, ktorych widze codziennie nie nadaja sie do budowy statkow od koncepcji do realizacji. to jest juz historia. Dzis spawamy kadluby, jak to mowia Chinczycy za miske ziemniakow.
13 marzec 2021 : 21:08 Dziaders | Zgłoś
-1 Pełną odpowiedzialność ponosi zamawiający
Sorry, ale "reaktywacja polskiego przemysłu" to zasłona dla wyprowadzania pieniędzy z budżetu. Minister G. w ten sposób kolejny raz udowodnił, że najzwyczajniej w świecie nie nadaje się na project managera i powinien trzymać się z daleka od zarządzania projektami. Przed zamówieniem projektu należało ogłosić przetarg, wysoko wyceniając realne doświadczenie i kondycję kontrahenta oraz zastrzec stosowne kary umowne na wypadek niedotrzymania terminów lub fiaska. W ten sposób postępują komercyjne przedsiębiorstwa, w których takie postępowanie zostałoby zgłoszone do prokuratury jako działalność na szkodę spółki w myśl art. 585 ksh i art. 296 kk.
13 marzec 2021 : 22:03 P. | Zgłoś
+12 No i ok, nie zrobili i co z tego?
stępke na złom, statki zamówić w Niemczech i po sprawie. To i tak jest nic w porównaniu z tym co zrobili liberałowie, którzy po prostu zniszczyli polski przemysł okrętowy. niech teraz to odbudują a zanim to zrobią niech jeszcze przeproszą.
13 marzec 2021 : 22:18 Dziaders | Zgłoś
-6 Znowu ta sama litania rozpaczy :)
"Bo inni", " bo Niemcy", itp., itd., ale jakoś nikt nie zwraca uwagi na cztery niezwykle istotne fakty:

- Jawne działanie na szkodę skarbu państwa (wydatki ponoszone bez żadnych efektów),

- Skrajna demoralizacja polskich firm (brak odpowiedzialności za niewykonane lub nienależycie wykonane zlecenie, a potem płacz i żebry o pieniądze podatników, gdy klient zagraniczny zrywa umowę i/lub żąda kar),

- Zamiar stworzenia kolejnego patologicznego związku grup o przeciwstawnych interesach na wzór górnictwa z energetyką (armator potrzebuje tanio kupić - czyt. w Chinach, a polskie firmy drogo sprzedać),

- Projektowanie to nie przemysł, projektowanie to usługa, kłania się min. kod PKD 71.12 Z.

Brak możliwości budowy takiego ropaxa w kraju z grzeczności przemilczę.
14 marzec 2021 : 08:59 P. | Zgłoś
+5 Jakiej rozpaczy? Raczej litania niekompetencji znad Wisły.
To zwykła ocena stanu. Z moich kolegów menedżerów, którzy na FB piszą ***** *** a potem uzewnętrzniają się też na tym FB, ze pisiory mają im dac projekt ja po prostu się śmieję. W zasadzie ogólnie z okrętowców w Polsce należy się śmiać, bo spawają kadłuby a opowiadają co to oni nie są w stanie zrobić. I co robią? Dokumentację roboczą? Promu nie chcą. Zarówno stogda jak i ned składa się z ludzi o preferencjach liberalnych, pisiorów tam co kot napłakał. Jak w całym Trojmieście. A juz w ogóle nie wśród "elyty". A to oni mieli projektować prom. Tak, nie da sie tego promu zbudować w Polsce. Po prostu się nie da. Jak liberały rozwaliły stocznie to stoczniowcy sie rozjechali po Europie, w kazdej stoczni w Europie mówią po polsku. Nie da się. Zaorane. Powinni zamowić tam gdzie się da. A okrętowcy niech psy strzygą.
14 marzec 2021 : 10:46 Dziaders | Zgłoś
-3 Litanii twardogłowych pisiorów cd.
Typowy pisiorski przekaz dnia - odwracanie tematu, wina opozycji/Niemców. Dodałbym jeszcze nieśmiertelną winę Tuska do kompletu :D

Im bardziej bronione są karygodne decyzje obecnej władzy, tym bardziej, wbrew zamiarom trolli i fanboyów rządu, stają się skompromitowane. Obrona pt. "krystaliczny i przenajświętszy minister chciał dobrze, ale kontrahenci nawalili" każe myśleć o owym ministrze jak o kimś skrajnie niekompetentnym lub świadomie działającym na szkodę skarbu państwa. Powierzenie zadania finansowanego pieniędzmi podatników krzakom i to jeszcze bez zabezpieczenia kar umownych jest niemożliwe do jakiegokolwiek usprawiedliwienia. Stanowisko kierownicze w każdym normalnym państwie i przedsiębiorstwie wiąże się z odpowiedzialnością (także karną!), więc gdyby nie pisiorska "rodzina na swoim", takie postępowanie skończyłoby się wilczym biletem i zawiadomieniem do prokuratury.
16 marzec 2021 : 10:53 P. | Zgłoś
-4 Litanii twardogłowych pisiorów cd.
BTW - Rozumiem, że gdyby ten sam minister wpadł np. na "genialny" pomysł wyposażenia owego wirtualnego ropaxa tylko w polski napęd (kij z Wartsilą, Manem czy ABB), to Dziaders per analogiam klaskałby z radości na wieść o kolejnych utopionych milionach :D
16 marzec 2021 : 10:53 P. | Zgłoś
+4 ha ha ha minister wpadl na genialny pomysl budowy statku
W kraju w ktorym sie nie buduje statkow. Co za glupek! Statek chcial zbudowac tam gdzie Piotry rechocza i leja od rana. Jak psy Pawlowa zobacza cos i rechocza, slina im cieknie. Ale glupi minister. On chcial statek zbudowac. W Polsce!!! W kraju w ktorym sie co najwyzej spawa kadluby i to jeszcze spawalnikow trzeba wyslac, zeby pilnowali ten plebs, zeby dobrze spawal dla Holendra, Dunczyka i innego Francuza. Ale glupi ci pisowcy, kazdy "inteligenty" czlowiek wie, ze w Polsce sie statkow nie buduje!!! Banda amatorow!!!
16 marzec 2021 : 17:43 Dziaders | Zgłoś
-3 Nie odwracaj kota ogonem. Jeszcze raz:
mój tytuł to "o jakim ty prawie mówisz":
Skoro odbierasz komuś prawo do oceny i własnego zdania - to albo uzurpujesz sobie przymioty sędziego albo Boga.
Puki co, mamy coś na kształt demokracji. ze wszystkimi wadami.

Prawo do oceniania władzy ma każdy obywatel płacący podatki.

"Zacofaniec? " no jeśli dla ciebie "osoba nie zgadzająca się na bezkarność polityków" tak się nazywa to definicja pokrętna, ale skoro ty innych nie używasz - ok.

a Ta stępka to w interesie POLSKI, musi być albo dokończona albo zezłomowana.....
Inaczej jak twoje posty wyłącznie ferment w narodzie i branży wzniecasją.
13 marzec 2021 : 14:13 Polak mały | Zgłoś
-9 Ta stępka
Ta stępka do niczego się nie nadaje i nigdy się nie nadawała. Została wykonana na zamówienie polityczne jako kupa złomu. Z drugiej strony w świetle osiągnięć 'dobrej zmiany' te pół miliona czy więcej wyrzucone w błoto to naprawdę grosze.
13 marzec 2021 : 19:28 AA | Zgłoś
+10 Puki tu puki tam, a póki co to ty nie rozumiesz słowa pisanego
Ja mówię o moralnym prawie. Ja mowię o poczuciu przyzwoitości. Ja wiem, ze wyborcy liberałów są jak świ*ie, że jak na nich naplujesz to oni powiedzą, że deszcz pada. Ale ja mówię o tym, że oni nie maja moralnego prawa krytykować innych za próbę odbudowy, która się nie udała. Ja ci polaku skundlony proponuje układ. Dasz mi swój samochód, ja do silnika nasypię piasku. Odpalę, pojeżdzę akurat tyle, żeby sie rozsypał w cholerę. A potem dam ci do remontu ten twoj złom i będę cię rozliczał z jego odbudowy. Dam ci na to 10 zł i będę mówił, że mam święte prawo dyktować ci co masz robić, bo ja ci dałem 10 zł. Rozumiesz już o czym ja mówię? Czy jeszcze nie dotarło?
13 marzec 2021 : 21:13 Dziaders | Zgłoś
0 Hm...
Współczuję, jesteś inteligentnym facetem, ale nienawiść połowę rozumu ci odjęła.
Przykład z samochodem jest na tak niskim poziomie, że nawet wśród wyborców PIS chyba nie znajdziesz nikogo kto ci ten samochód pożyczy.
Na mnie w każdym razie nie licz.

Żegnam,
13 marzec 2021 : 22:54 Polak mały | Zgłoś
-6 Swoje moralne prawo powieś na ścianie
Nie bredź o moralności 'prawdziwy patrioto -Polaku' pracujący zapewne gdzieś w Stavanger czy innym Bergen, plującym jednocześnie przy każdej okazji na Norwegów. Nie masz za grosz przyzwoitości. Twoja moralność jest na poziomie prezesa - każde kłamstwo jesteś sobie w stanie wytłumaczyć wyższą koniecznością. W swej wyższości i omnipotencji plujesz na wszystkich nie uznających twego toku myślenia często jak w przypadku tej pseudo stępki pojęcia o temacie. Nie mam zamiaru z tobą więcej dyskutować bo to strata czasu, jesteś po prostu zakłamanym pisowskim bucem - czy już dotarło?
13 marzec 2021 : 21:42 AA | Zgłoś
+9 Jesli to do mnie (pisowski zaklamany buc) to przyjmij do wiadomości, że:
Ja do ciebie ani razu nie pisałem, bo nie masz żadnych argumentów. Nie rozmawia się z powietrzem. Ale skoro musisz się pożegnać, to proszę bardzo. O jakich kłamstwach ty mówisz? Położenie stępki bylo strzałem w kolano, a wynikało z wiary tych naiwnych pisiorów, że ktoś w Polsce chce budować statki. Ale nikt nie chce. Ludzie chca, żeby im dać kasę z budżetu a nie żeby coś zrobić. Moi kumple menedzerowie na FB piszą ***** *** a następnie komentują jak wy, że pis to pis tamto. I oczekują kontraktów rządowych. something po***los. Norwegów znam i nawet mam o nich dobre zdanie. Nigdy nie będą pluli na swój rząd jak Polacy, szanują siebie nawzajem, tworzą wspólnotę, dbają o swoj interes. Tak samo robią Niemcy, Duńczycy, Francuzi. Jeśli w Norwegii rząd powie: zbudujmy statek, to Norwedzy zbudują. Tak samo zrobia Dunczycy i Niemcy. Więc nie wiem co sobie ubzdurałeś u pluciu na nich. Pewno sam jesteś takim podłym człowiekiem, stąd twe wyobrażenia.
13 marzec 2021 : 22:16 Dziaders | Zgłoś
-5 Słabe to.
Postaraj się bardziej.
13 marzec 2021 : 22:26 AA | Zgłoś
-2 przyjdzie taki czas
>że w walce o władzę ktoś zada te niewygodne pytania.
Gościowi pod pseudonimem "Dziaders" zostanie wtedy:
- albo milczeć (jako człowiej dla którego 12 mln to 'nic' przełknie i to)
- albo grać w tę swoją grę w zaparte do końca : swojego albo stępki ( zezłomowania)

Teoretycznie może być jeszcze PAT czyli PIS zachowa władzę i nic nie zrobi czyli stępka zardzewieje.
Wtedy proponuję zadumać się nad sensem życia takiego Dziadersa.....

Naprawdę życzliwy.....
14 marzec 2021 : 11:05 życzliwy | Zgłoś
+6 Panie naprawdę życzliwy
Ja bardzo dziękuję za tę "troskę" jednocześnie zdaję sobie sprawę z jej przewrotności. Co do stępki, na złom a na pochylni zbudować apartmentowce, lidle i inne takie. Polska nie ma mieć żadnego know how, ma być częścią Mittel Europy i rezerwuarem taniej siły roboczej. Proces ten zaczęli komuniści a rozwinęli liberałowie i tego się trzymajmy. A Dziadersem sie nie przejmuj, dawał sobie radę do tej pory, da sobie radę dalej. 12 milionów mu powiewa, nie wiem czy to starczy na jednego Lidla. Napewno nie na jeden aparatamentowiec. Taki poziom. Panie życzliwy...
14 marzec 2021 : 13:44 Dziaders | Zgłoś
+7 Na Lidla wam tam starczy moze
Jakiegos nieduzego. Z sieci "Kupował działkę za 2 mln, budował market inwestując 10 mln, po czym sprzedawał Biedronce, albo konkurecyjnej sieci Lidl." Albo: " postawienie nieco większego sklepu Lidl o powierzchni 1400 mkw. kosztuje 4 mln zł netto" - tu bez gruntu, wiec moze dwa Lidle zbudujecie. Takie proste pudla betonowo szklane. High tech taki nowoczesny 3RP. Know how w budowaniu lidli.
14 marzec 2021 : 13:54 Dziaders | Zgłoś
-2 Proponuję podsumowanie tego wątka:
>Jednocześnie zdaję sobie sprawę z jej przewrotności
Dobre i to, Dlatego jako ostrzeżenie aby nie karmić trola można przejść do konkluzji:
Gorliwość i bezmyślność gościa o nicku Dziaders jednoznacznie wskazują, że pełni rolę "pożytecznego idioty" . Ma on pewien pierwowzór (von Nogay w CK Dezerterzy), polecam ku przestrodze:

"Pan się nie kwalifikuje nawet do sądu dla ludożerców, buszmenie. W moich oczach jest pan nędznym gadem, omyłkowo tylko nazywanym człowiekiem, panie oberleutnant von Nogay. Niech pan stąd wyjdzie, bo ja nie mogę na pana patrzyć, bydlaku. "

Do Dziadersa:
Historia kołem się toczy, dlatego, jeśli chcesz tę swoja narrację dalej ciągnąć, powiedz gdzie trzeba aby tę stępke usunęli,
Rozsądnych polaków PIS niestety nie słucha..

Naprawdę życzliwy.....
14 marzec 2021 : 14:53 życzliwy | Zgłoś
+5 Bardzo "merytorycznie" podsumowałeś...
pozyteczny idiota, trol itd. Nic nie powiedziales panie zyczliwy. nic. Nie mam pojecia gdzie maja usunac te stepke, ja nie jestem zwolennikiem pisu i mam ich gleboko w powazaniu. Moze niech podrzucą panu Rafałowi Z. ten pan ekspert od piaskowania w krzakach jakichś szrotów ze świata będzie mogl codziennie pisać kolejny wpis na FB dla swoich wyznawców o tym jak stepka rdzewieje. Wiem jedno, zaden prom w Polsce nie powstanie. Bo nie ma komu go budowac. No i lidle czekają.
14 marzec 2021 : 16:32 Dziaders | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter