Porty, logistyka

Spółki z Grupy PKP CARGO wraz z globalnym operatorem logistycznym A.P. Møller – Mærsk A/S mogą pochwalić się zorganizowaniem przejazdu najcięższego pociągu intermodalnego.

Za przygotowanie i obsługę transportu odpowiadały PKP Cargo SA i PKP Cargo Connect. Skład został załadowany na terenie Euroterminalu Sławków w miniony piątek, 5 marca i przed północą wyruszył w kierunku Pomorza do Gdańska Portu Północnego (DCT), gdzie ładunek trafił na kontenerowiec Maersk.

Pociąg wiózł na platformach 90 TEU (90 kontenerów o długości 20’) o całkowitej masie 3 335,73 ton. W Polsce tak ciężkich pociągów intermodalnych dotąd nie prowadzono, zazwyczaj ich masa jest znacznie niższa – poniżej 2000 ton. Do realizacji przewozu o tak dużej masie konieczne było zaangażowanie dodatkowych zasobów Grupy PKP CARGO, a także trzeba było uzyskać specjalne zgody od PKP Polskich Linii Kolejowych na przejazd pociągu na niektórych odcinkach trasy. Dzięki zaangażowaniu wielu stron, zrealizowaliśmy transport intermodalny, który zostawił o 5-9 proc. mniejszy ślad węglowy niż miałoby to miejsce w przypadku nadań uniwersalnych.

Współpraca Grupy PKP Cargo z A.P. Møller – Mærsk A/S trwa już od wielu lat i ma strategiczne znaczenie dla rozwoju transportu intermodalnego, gdyż jednym z głównych jej założeń jest stały wzrost przewozów kontenerowych w korytarzu Północ-Południe oraz stałe podnoszenie jakości przy organizacji tych usług.

PKP Cargo Connect we współpracy z PKP Cargo SA wykazuje bardzo elastyczne podejście do realizacji projektów istotnych dla klientów. Nie tylko projektów standardowych – średnie brutto składów eksportowych na tym korytarzu kształtuje się w granicach 1600-1800 ton. Współpraca z tak dużym partnerem specjalizującym się w morskich przewozach kontenerów jest dla nas niezwykle cenna – podkreśla Ivan Ružbacký, prezes PKP Cargo Connect.

W korytarzu Północ-Południe kluczowa jest obsługa ładunków wysyłanych do i z portów morskich. Dlatego bardzo sobie cenimy współpracę z Maersk, który jest jednym z największych operatorów logistycznych na świecie – stwierdza Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo SA. – Mamy nadzieję, że dzięki inwestycjom, jakie wkrótce będą zrealizowane w polskich portach, znacznie wzrośnie potok kontenerów, które będą do nich trafiały, również tych przywożonych i wywożonych na statkach obsługiwanych przez Maersk. Grupa PKP Cargo na pewno będzie w stanie zapewnić przewóz tych ładunków na odcinkach lądowych w Polsce i za granicą – zapewnia Czesław Warsewicz.

rel (PKP Cargo)

+3 CARGO
TAK TRZYMAC!!
10 marzec 2021 : 08:06 Miroslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Remont linii 131 niezbędny
Na przykładzie tego transportu widać, jak ważna jest modernizacji "węglówki" (linia 131). Gdybyż jeszcze dało się łącznik, pozwalający przerzucić ruch ze Sławkowa na "węglówkę" z ominięciem stacji węzłowych Aglomeracji...
10 marzec 2021 : 09:41 Węglówka Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 PKP
przecież za komuny już puszczali przez kraj pociągi, które miały po 55 wagonów węglarek "krowa". Więc 3000 ton przesłać koleją ?
Robiono to juz 40 lat temu! Tylko dwie lokomotywy do tego i nikt tego nie nazywał jakiś dziwolągiem- "intermodalny" ( co to w ogóle za zwierze ?). Dalsza sprawa - to jakiś duński MÓrsk ma wozić te towary po morzach - a gdzie zagubiona Flota Polska ? Nie wstyd tym co załatwili stocznie, transport morski ? Jakoś dzisiaj zdrajców przestano wieszać....
11 marzec 2021 : 17:39 Józef Wybicki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter