Porty, logistyka

Spółka zależna HHLA - Metrans buduje na Węgrzech kolejny terminal kolejowy, aby rozszerzyć swoje usługi transportowe wzdłuż Korytarza Bałtyk-Adriatyk oraz w kierunku Europy Południowej i Południowo-Wschodniej.

Umowę podpisano pomiędzy spółką zależną Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) a rządem węgierskim. Terminal zostanie wybudowany w miejscowości Zalaegerszeg, która leży na osi transportowej do adriatyckich portów Triest, Koper i Rijeka.

Inwestujemy na Węgrzech, ponieważ widzimy tam olbrzymi potencjał dla transportu kolejowego. Korytarz Bałtyk-Adriatyk staje się niezwykle ważną europejską osią transportową. Dlatego niedawno nabyliśmy również terminal portowy we włoskim mieście Triest. A Węgry, ze swoim położeniem w sercu Europy, mają kluczowe znaczenie dla rozbudowy sieci Metrans również w kierunku Europy Południowej i Południowo-Wschodniej – powiedziała Angela Titzrath, przewodnicząca zarządu HHLA.

Peter Kiss, prezes zarządu Metrans Group, poinformował, że koszt budowy i wyposażenia nowego terminalu to ponad 40 milionów euro, 11 mln euro pochodzi od instytucji węgierskich. - Ta duża inwestycja finansowa pokazuje, jak ważne są Węgry dla dalszego rozwoju firmy Metrans.

Fundamenty pod budowę nowego terminalu zostaną położone jesienią tego roku, a pierwsza część obiektu zostanie otwarta już w 2023 roku. Metrans spodziewa się, że w Zalaegerszeg powstanie około 120 nowych miejsc pracy.

Ilość kontenerów przewożonych koleją na Węgrzech w ostatnich latach stale rośnie. Metrans czerpie z tego korzyści, zwłaszcza dzięki otwartemu w 2017 r. terminalowi w Budapeszcie.

W pierwszym roku w obiekcie przeładowano około 250 000 TEU, a w 2019 r. liczba ta wzrosła do 425 000 TEU. Pomimo ograniczeń wprowadzonych w wyniku pandemii koronawirusa, liczba kontenerów przeładowanych w 2020 r. utrzymała się ogólnie na stabilnym poziomie.

Regularne pociągi obsługiwane przez Metrans łączą Węgry, przez Budapeszt i słowackie miasto Dunajska Streda, z portami Morza Północnego w Hamburgu, Bremerhaven i Rotterdamie, a także z Duisburgiem oraz adriatyckimi portami w Trieście i Koper. Cała europejska sieć intermodalna firmy Metrans składa się obecnie z 17 własnych i powiązanych terminali. Sieć ta, a w szczególności terminal w Budapeszcie, stanowią również kluczowy element Nowego Jedwabnego Szlaku.

rel (HHLA)

-6 Terminal
Ciekawe, co na temat tego artkułu powiedzą eksperci promijący budowę terminala kontenerowego w Świnoujściu. Po Czechach teraz Węgrzy oficjalnie potwierdzili, że nie są zainteresowani świnoujskim portem a jedynie plażami i wypoczynkiem w tym kurorcie.
22 luty 2021 : 09:52 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 ciekawe po co im w ogole terminal kolejowy
Przeciez Niemcy maja terminale. Poza tym nie bedzie bursztynu z tego terminala. I ponadto jak kazdy wie na Wegrzech tam w tym miejscu nei ma teraz takiego terminala, wiec skoro nie ma to znaczy nie ma go byc, bo jakby Pan Bog chcial, zeby tam byl terminal to by go stowrzyl. Poza tym napewno bedzie zasypywal go piasek i bedzie duzo kosztowal w utrzymaniu i Wegrow na niego nie stac. Niemcow stac, bo sa bogaci. Ale nie Wegrow.
22 luty 2021 : 12:20 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Uczmy się od najlepszych
Port Hamburg zabiega o przeładunki m.in. za pośrednictwem sieci lokalnych biur (także w odległym Budapeszcie!), które promują ofertę i pozyskują nowych klientów. Podobne działania na jesieni podjęło również DCT, uruchamiając praskie biuro na trudne rynki CZ i SK. Tymczasem hipotetyczny terminal w Świnoujściu promowany jest... wypowiedziami płatnych potakiwaczy. Różnica w podejściu do klienta/kontrahenta aż nadto rzuca się w oczy :)
22 luty 2021 : 15:32 P. Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Tylko oprucz biur...
Muszą być w Czechach , Slowacji, Wegrzech itp. Polskie tzw. suche terminale intermodalne.... Taki PKP Cargo lub inny operator musiał by mieć np. razem z DCT stałe połączenia by wygrywać ceną. Bo taki METRANS nie da lepszych cen na korzystanie ze swoich terminali w transporcie do PL. On poprostu dzięki obsłudze w tych krajach calego łancucha logistycznego oferuje dużo leprze ceny w transporcie i obsludze kontenerów do Hamburga niz do PL!!!! I tym Niemcy wygrywają z Polską!!!! I dopuki ludzie w PL tego faktu nie zrozumią to niestety Polskie terminale do przodu nie pujdą. Oprucz wymienionych panstw takie Polskie terminale powinny być otwarte na Białorusi , Ukrainie, Rumuni,Serbi,Bulgari,A nawet Rosji i Kazachstanie!!!!Wtedy bedziemy mieli realny wpływ na transport do naszych terminali Morskich!!!! A POLSKA JESLI CHCE OBSŁUGIWAĆ WSCHODNIE NIEMCY TO TEŻ MUSISŁA BY TAM WLASNY TERMINAL OTWORZYC!!!!!
23 luty 2021 : 13:54 Marek Marek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 CIEKAWE CZEMU NIE DUNAJEM...
TAK APROPO DLA TYCH CO CHCĄ WOZIĆ KONTENERY ODRA ŻE ŚWINOUJŚCIA..... ciekaw czemu Węgrzy nie wykorzystują Dunaju do transportu Kontenerów.... Tylko wybierają kolej....
23 luty 2021 : 00:04 Marek Pi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 to proste
Przecież Triest, Koper i Rijeka nie leżą nad Dunajem.
23 luty 2021 : 00:15 ter Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Hamburger Hafen und Logistik (HHLA)
Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) jest operatorem terminali kontenerowych w Hamburgu .7.6 million TEU ALE ROWNIERZ Triest Odessie i Tallinie . A Metrans –jest spółkę córkę HHLA ... I teraz panowie wiecie czemu Hamburg wygrywa z Polskimi potrami. I teraz zastanówcie się czemu terminal kolejowy w Budapeszcie obsłużyl 0.5 miliona TEU . A port w Szczecinie nie....
23 luty 2021 : 01:11 Marek Marek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Ale do Hamburga Dunajem doplyniesz!!!
Kanał Ren–Men–Dunaj (dawniej Droga Wodna Ren–Men–Dunaj) – kanał żeglugowy w Niemczech, łączący zlewiska Morza Północnego i Morza Czarnego. Zbudowany w miejsce starszego Kanału Ludwika.
23 luty 2021 : 01:20 Marek Marek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 ale koleją do Hamburga także dojedziesz!!!
Znaczy, że nie o rodzaj transportu tu chodzi.
25 luty 2021 : 07:43 ter Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter