Porty, logistyka

Na placu budowy parkingu dla 278 ciężarówek przy ul. Duńskiej kładziony jest już polbruk. To wszystko w ramach inwestycji przystosowania infrastruktury terminalu promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego.

Efekty budowy nowego parkingu dla ciężarówek odczują przede wszystkim mieszkańcy Świnoujścia. Tak zwane „tiry” nie będą już parkować na poboczach ulic wiodących do terminalu, a zaplecze sanitarne parkingu poprawi komfort oczekiwania kierowców na prom. Koszt budowy parkingu realizowanej przez firmę Budimex to 55 mln złotych.

Ponadto na terminalu prowadzona jest przebudowa istniejących oraz budowa nowych torów kolejowych oraz placów manewrowo-postojowych. Nowy rękaw pasażerski umożliwi bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych, natomiast budowa estakady nad stacją kolejową Świnoujście skomunikuje zaplecze z terenem terminalu.

Stanowiska promowe nr 5 i 6 zostaną połączone w jedno, w rezultacie powstanie jedna linia cumownicza o długości 294 m, umocnione będzie także dno. Istniejąca rampa przeładunkowa zostanie przebudowana do nowych parametrów technicznych i uzyska 35m szerokości i 180T nośności, co umożliwi cumowanie większych jednostek.

Całkowity koszt robót budowlanych przekracza 155 mln złotych.

rel (Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA)

+7 A gdzie nowe promy?
Wszystko super tylko nowych, większych promów ani dla Unity Line ani dla Polferries jak nie było tak nie ma.
Co będzie zatem cumowało przy tych pięknych nabrzeżach w Świnoujściu i Ystad? Promy niemieckiego TT-Line, które wykoszą z rynku polskich przewoźników bez ich inwestycji w nowe promy?! Ciekawe dlaczego Ministerstwo blokuje budowę promów oraz zakupy jednostek używanych ?!
23 lipiec 2020 : 12:48 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 terminal
Terminal Promowy Świnoujście za rok będzie nowoczesnym terminalem obsługującym ładunki w sieci kombinowanego transportu (KTI) intermodalnego. Na cały projekt wydanych zostanie setki milionów złotych, problem jednak w tym, że wszystkie rządy od 2000 roku widziały potrzebę rozbudowy terminalu lecz nie widziały potrzeby zakupu odpowiednio dużych promów dla których te inwestycje powstały. Były tylko obietnice i konferencje. Ktoś na tym mimo wszystko zarobił. Linia Świnoujście -Trelleborg w sieci KTI to żyła złota. Niemieckie porty Kilonia, Lubeka i Roztok mają połączenia kolejowe z portami Adriatyku i promową do Skandynawii. Po 40 pociągów na dobę. Tam nikt nie myśli o terminalu kontenerowym, bo konkurencja Gdańska zbyt silna. Miejmy nadzieję, że TT LINE zechce wprowadzić na linię ze Świnoujścia duże promy, bo minister zajęty budową "Wielkiego Rowu Poprzecznego" (WRP) jeszcze przez rok będzie zajęty i nie promy mu w głowie.
23 lipiec 2020 : 13:32 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Terminal
Zobaczymy polskie gadanie jak zrobią swinoujscie ystad to zrozumie że PiS robi dobrze dla Polaków
24 lipiec 2020 : 19:25 Lili Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Terminal
Andy masz rację. Nowoczesny terminal może być nie w pełni wykorzystany przez kolejne lata tylko dzięki głupocie decydentów. Brak dużych promów promów w sytuacji gdy wszystko za rok będzie gotowe to porażka, ale tak to w naszej morskiej gospodarce jest od lat. Gdy wreszcie coś się uda, to reszta musi być s....a . Wielkie projekty, konferencje, seminaria, dyskusje o tym czy promy mają mieć długość 207. czy 220, czy 240 metrów i PROPAGANDA. Analizy bałtyckiego rynku promowego są dla polityków niezrozumiałe. Branża swoje a oni swoje, tylko że to oni w spółkach państwowych o wszystkim decydują.
25 lipiec 2020 : 14:26 Max Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1