Porty, logistyka

Terminal Kontenerowy w szczecińskim porcie wzbogaci się niebawem o kolejną suwnicę STS (ang. ship to shore). DB Port Szczecin Sp. z o.o. rozpoczął właśnie przetarg na jej zakup. Oferty można składać do 14 sierpnia.

Inwestycja jest częścią projektu pod nazwą „Dostosowanie terminala kontenerowego DB Port Szczecin do obsługi statków o większym tonażu”, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Według załączonej specyfikacji urządzenie musi być nowe, posiadać udźwig nominalny – minimum 65 ton pod chwytnią kontenerową i mieć możliwość podnoszenia kontenera na wysokość 35 metrów powyżej poziomu szyny odwodnej.

Współczesne suwnice do przeładunku towarów ze statku na nabrzeże (STS) to największe istniejące urządzenia do transportu kontenerów i jednocześnie jedne z największych typów produkowanych żurawi. W Terminalu Kontenerowym DB Port Szczecin funkcjonują obecnie 2 suwnice STS

rel (Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA)

+12 Zero ambicji w tym miescie
zamiast polskiego terminala mamy niemiecki DB Port Szczecin , firma holownicza tez w niemieckich łapach FAIRPLAY TOWAGE ,Stocznia Szczecińska zlikwidowana , standardowa inwestycja polityków PO w szczecinie Spółka ST3 Offshore ze Szczecina również upadła i tak bezkońca same porażki na odcinku morskim smutne to dla absolwenta WSM Szczecin
za którego czasów wszystko było w rękach polskich .
23 lipiec 2020 : 12:40 smutna prawda Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Prawda
Absolwencie nie martw się tym, że do Szczecina wchodzą statki obcych armatorów, że są zagraniczne portowe spółki. To wielkie szczęście dla portu położonego w głębi lądu (4 godziny jazdy) , że są tacy którzy podtrzymują wątłą dzisiaj morskość tego miasta. Co do terminala kontenerowego, to wiedz, że powstał on w Szczecinie tylko dlatego, że politycy głównie szczecińscy uznali, że zlokalizowanie go w Świnoujściu przy nabrzeżu Hutników odbierze Szczecinowi konkurencyjność. Głównyprzeciw argument był taki, że tak małe miasto nie jest w stanie zapewnić odpowiednią ilość pracowników dla terminala o zdolności 150 tysięcy TEU. Obecnie ci sami politycy i eksperci chcą budowy w Świnoujściu terminala na 1,5 miliona TEU, a że ludność tego miasta wciąż się zmniejsza, to pracować w nim mają nasi sąsiedzi zza wschodniej granicy.
23 lipiec 2020 : 14:01 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 k.z.w
W singapurskich portach pracuja Indonezyjczycy, w Jeddah Somalijczycy. Czy to jakis problem?
A u nas beda Ukraincy. Terminale kontenerowe sa w Niemczech w kazdym miescie ( portowe, rzeczne, kolejowe ).
To moze mamy nic nie robic i znowu oglosic, ze najwazniejsza jest ciepla woda w kranie, tu i teraz i tego typu kretynizmy.
23 lipiec 2020 : 18:55 JF Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Nie kumasz czaczy
Problem jest tym ,ze Niemcy są gospodarzami u siebie bo posiadają terminale , firmy żeglugowe w swoich rękach podczas gdy u nas a np.: w Szczecinie już o tym powiedzieć nie można . Jak już mówisz o Singapurze to dobrze było nadmienić ,ze olbrzymia cześć inwestycji w Porcie Singapurskim jak terminale czy stocznie należą do państwa czyli Singapuru , czyli tak samo jak u Niemców jest to w rękach Singapurczyków . Czasami jak się cos napisze warto zapoznać się z faktami .
24 lipiec 2020 : 08:26 smutna prawda Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 odp. nie kumasz czaczy
Czasami jak sie cos napisze warto zapoznac sie z faktami...
Zarzad Zespolu Portow Szczecin Swinoujscie jest w rekach panstwa polskiego. Wiec o czym czlowieku piszesz? Pijany czy idiota?

Tylko inwestycje moga zmienic status Polski. Terminal DCT w Gdansku, Terminal Gazowy - to juz jest. Pprzekop mierzei, ponowne uzeglownienie Odry, uzeglownienie Wisly ( jedyna tej wielkosci niezeglowna rzeka w Europie ), Kanal Slaski ( laczacy Wisle z Odra ), Kanal Dunaj-Laba-Odra to absolutne minimum. Takich inwestycji zrobiono w Europie Zachodniej setki. Zyje od 30 lat w Niemczech i widze jak wspaniale zrobiono system zeglugi srodladowej. Ile kanalow w poprzek ( rownoleznikowo ) Niemiec zrobiono laczac z rzekami ( Laba, Ren, Wezera ). I nikt jaskos nie krytykowal tego mowiac, ze skoro natura tego nie zrobila...
26 lipiec 2020 : 10:24 JF Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Głosujmy na PO
Głosujmy na PO oni już będą wiedzieć jakie kolejne polskie spółki z gospodarki morskiej oddać w ręce Niemców. Swoją drogą ciekawy jestem jak sprawa statku wycieczkowego Flamingo, który zakupiony za ciężkie pieniądze, stoi i niszczeje niedaleko Mariny Gocław, ciekawe czy jeszcze tam ,,cumuje,,? i czy ktoś jest za ten stan rzeczy odpowiedzialny.
23 lipiec 2020 : 20:59 Sdd Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 terminal
Do JF. Problemem jest nie to, czy budować terminal kontenerowy czy nie, bo zarówno w Szczecinie jak i w Świnoujściu kontenery się przeładowuje.Rzecz w tym, że eksperci rządowi zatrudniani za wielkie pieniądze zamiast myśleć przytakują politykom, którzy o tych sprawach nie mają pojęcia. Szczecin i Świnoujście razem nie mają szans na przeładunki większe niż 150 tys. TEU. Pomysł na budowę wielkiego terminala na 1,5 miliona TEU jest po prostu bez sensu, którą potwierdza fakt , że nikt nie odpowiedział na kolejne już zaproszenie zarządu portów do wejścia w tą inwestycję.
24 lipiec 2020 : 08:55 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 terminale 2
W Niemczech morskie porty nie są własnością państwa !!! Właścicielami są miasta (np. Hamburg) lub miasta i landy. Podobnie jest w wielu innych państwach Europy zachodniej. W Polsce morskie porty o podstawowym znaczeniu dla gospodarki państwa (Gdańsk. Gdynia, Szczecin, Świnoujście), a konkretnie tereny, place, nabrzeża , infrastruktura portowa są własnością państwa ze szczątkowym udziałem miast, np Szczecin i Świnoujście mają udziały w spółce Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście po 0.18%. Jeśli minister zajmuje się melioracją czyli Wielkim Rowem, to rzeczywiście nie ma się co dziwić , że jest jak jest.
25 lipiec 2020 : 14:37 Max Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1