Porty, logistyka

W pierwszym półroczu 2017 roku Grupa Onico wygenerowała przychody ze sprzedaży na poziomie 1,27 mld zł, o ponad 3 proc. wyższe niż w pierwszym półroczu rekordowego dla Spółki roku 2016 (1,23 mld zł). Niebagatelny udział w wypracowaniu dobrych wyników miał terminal LPG grupy w porcie Gdynia.

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie firmy - są to najlepsze pod tym względem pierwsze półrocze w historii Spółki. Jak przekonuje Zarząd Onico SA - dowodzi to, że rozwój Grupy Kapitałowej dokonywany jest w oparciu o stabilne fundamenty minimalizujące i dywersyfikujące ryzyko sezonowości, fluktuacji cen i zmian otoczenia rynkowego, w jakim Spółki Grupy prowadzą działalność.

Zysk netto Grupy po sześciu miesiącach wyniósł narastająco 10,31 mln zł. Oznacza to stabilizację tego wskaźnika na przestrzeni ostatnich trzech kwartałów. W drugim kwartale 2017 roku zysk netto wyniósł 5,16 mln zł, przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 689 mln zł. Z kolei zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) wyniósł 5,96 mln zł.

Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły w drugim kwartale obecnego roku 17,95 mln zł, w porównaniu do 981 tys. zł w analogicznym okresie 2016 roku.

W drugim kwartale roku Grupa Onico zwiększyła ilość gazu płynnego LPG importowanego za pośrednictwem terminalu morskiego w Gdyni, odnotowała wzrost sprzedaży oleju napędowego o ponad 20 proc. względem pierwszego kwartału, a także zwiększyła dostawy produktów asfaltowych.

Onico SA zostało właścicielem nowoczesnego terminalu morskiego LPG zlokalizowanego w porcie gdyńskim (należącego wcześniej do Petrolinvest) w październiku 2015 roku. Terminal został zbudowany w 1997 roku i zmodernizowany w 2009. Posiada zdolności przeładunkowe 250 tys. ton gazu płynnego rocznie. Terminal przy nabrzeżu Śląskim obsługuje statki o ładowności do ok. 4000 ton gazu płynnego, zanurzeniu do 8,40 m i długości do ok. 130 m.
W terminalu do dyspozycji są m.in.: dwa stanowiska wyposażone w 4 przyłącza cystern kolejowych plus dodatkowe 12 miejsc postojowymi dla cystern kolejowych; 2 stanowiska przeładunku cystern drogowych pozwalające obsłużyć do 50 autocystern na dobę, wyposażone w 2 wagi samochodowe; sieć rurociągów technologicznych izbiorniki magazynowe (12 sztuk o pojemności łącznej ok. 1500 ton).

rel (Onico)

Fot.: Piotr B. Stareńczak

1 1 1