Porty, logistyka

W środę oddano do użytku nowoczesne nabrzeże promowe w Świnoujściu. Przy tym stanowisku miały cumować dwa promy Polskiej Żeglugi Morskiej Piast i Patria. Jednostek nie zbudowano, bo upadła Stocznia Szczecińska Nowa.

Budowa nabrzeża kosztowała ponad 110 milionów złotych. Jest ono przystosowane do przyjmowania najdłuższych promów pływających po Bałtyku.

- Armatorzy promowi czekali na nowy terminal, ponieważ na innych nabrzeżach robiło się ciasno - mówi Paweł Wojdarski z Unity Line. - Zdecydowanie brakowało miejsca w Świnoujściu przy nabrzeżach, a szczególnie nabrzeża o parametrach pozwalającego przyjąć statki większe niż pływające do tej pory.

- Nowe nabrzeże jest wybudowane w unikalnej technologii - opowiada Krzysztof Sadowski, wiceprezes Zarządu Morskich Portów Szczecina i Świnoujścia. - Przy umocnieniu dna wykorzystywaliśmy technologię tzw. materaców, które następnie zostały wypełnione mieszanką betonową.

- Przewozy promowe na terminalu promowym w Świnoujściu cały czas rosną. Głównie dotyczy to samochodów ciężarowych - mówi Zbigniew Miklewicz, prezes Zarządu Portów Szczecina i Świnoujście. - Ruch na terminalu rośnie w skali 7-8 procent rocznie.

Armatorzy boją się, że na nowym terminal, promy może wprowadzić niemiecka konkurencja. 

+6 Może Unity Line łaskawie ruszy tyłek w końcu?!
Armatorzy zamiast się bać, powinni raczej działać!!!. Unity Line miała masę czasu, żeby wybudować nowe, czy choćby wyczarterować jakieś promy, aby zablokować wejście TT-Line. Nie zrobili w tej kwestii nic, więc jeśli dostaną po tyłku, to tylko na własne życzenie.
Osobiście życzę im jak najlepiej, ale stanie w miejscu na pewno w niczym nie pomoże, a już w ogóle nie rozwiąże problemu konkurencji ze strony niemieckiej.
29 październik 2015 : 07:51 Witek1977 | Zgłoś
+2 TT-Line
Ja mam nadzieję że TT szybko wstawi następny prom. My kierowcy mamy już dość czekania z listy oczekującej po parenaście godz aż Unity zabierze....... Trzymam kciuki za TT-Line:-)
29 październik 2015 : 08:08 Falubaz | Zgłoś
0 Buking
Jak masz słabe bukingi to stoisz i czekasz- proste. Jeśli spedycja ma stałe OK to co innego. TT-Line to najsłabsza linia dla kierowcy. Początkowo jeszcze dawali do kajuty po 1 osobie, ale obecnie się to już skończyło. Rejs jest tak krótki, że nawet nie można spokojnie odpocząć na pokładzie i więcej jest dokręcania pauzy na placu niż odpoczynku na statku.
30 październik 2015 : 00:58 Per | Zgłoś
0 efekty
Teraz cholernie przydałby się sprywatyzowany PŻB, ale to zaprzepaszczono.
29 październik 2015 : 10:34 takie | Zgłoś
0 ???
A to dlaczego niby?!. PŻB/Polferries powinno zostać włączone w szeregi Unity Line, tak aby powstał jeden bardzo silny przewoźnik. Na chwilę obecną mamy dwóch - silne Unity Line i słaby Polferries. Marka powinna być także zmieniona na Unity Line - Polferries, po wszystkich roszadach nie kojarzy się najlepiej!. W Unity Line konieczna jest zmiana w najwyższych szczeblach Zarządu - Pan Kotarski jak widać za wiele nie robi, oprócz cięcia kosztów wszędzie poza sobą!.
30 październik 2015 : 12:11 Witek1977 | Zgłoś
0 Witek
Dlatego, że promy UL zostaną przekazane do tworzącego się PGP S.A., bo tak powiedział Premier. Pan Kotarski może będzie pracownikiem PGP. Jeśli by przekazać promy PŻB to z tej spółki zostanie pusty twór, cała załoga zwolniona, a firma zlikwidowana.
30 październik 2015 : 15:29 dlatego | Zgłoś
0 Puste nabrzeże
po co wybudowano to nabrzeże skoro do dziś ani jeden prom tam nie zacumował ??? Kolejna porażka Polski,,,,Wstyd i marnotrawstwo pieniędzy !!!
23 listopad 2015 : 09:52 Falubaz | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter