Porty, logistyka

W 2016 roku w gdańskim porcie ma zostać uruchomiony drugi terminal DCT. Czyje statki będą do niego zawijać? – Nazwa armatora jest tajemnicą terminalu, ale najbardziej prawdopodobne jest drugie zawinięcie Maerska – mówi Julian Skelnik, wiceprezes i dyrektor marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

12 lutego 2013 roku DCT podpisał umowę dzierżawy z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. – Teraz czekamy na decyzję ministra skarbu – wyjaśnia Julian Skelnik. Drugi terminal DCT powstanie prostopadle do obecnego i będzie miał głębokość 16 metrów na całej długości nabrzeża (obecny terminal spłyca się przy brzegu do 13 metrów głębokości). W początkowym etapie terminale będą mieć zdolność przeładunkową na poziomie 2,5-3 mln TEU, z finalnym poziomem przeładowanych 4 mln TEU rocznie. Oddanie terminala do eksploatacji planowane jest na początek 2016 roku. DCT z roku na rok przeładowuje coraz więcej kontenerów. W 2011 roku było to 650 tys. TEU, w 2012 r. - już 900 tys. TEU. Terminal obsługuje jedyną azjatycką pętlę Maersk Line, wpływającą na Bałtyk - serwis AE10. Drugi największy armator - sojusz sześciu spółek – Alians G6 jesienią zeszłego roku zawiesił swoje jedyne połączenie na Bałtyk i nie zostanie ono w najbliższym czasie wznowione. (...)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0052 4.0862
EUR 4.2719 4.3583
CHF 4.4093 4.4983
GBP 4.9894 5.0902

Newsletter